راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنگوی قوه قضائیه از صدور کیفرخواست برای متهمان رمزارز «دریک» خبر داد / کلاهبرداری از 1500 نفر با دو کانال تلگرامی

سخنگوی قوه قضائیه از صدور کیفرخواست برای متهمان رمز ارز «دریک» خبر داد و گفت: «متهمان به‌منظور اغوای اشخاص به سرمایه‌گذاری و خرید این رمزارز، از طریق کانال‌های تلگرامی خود به نام  «بورس پول» و «فیوچرز نفت خام» به تبلیغات گسترده اقدام کردند و هر دو متهم در خرید و فروش و افزایش قیمت هر واحد از چهار میلیون تومان به 42 میلیون تومان، نقش داشته‌اند.»

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز، درباره پرونده رمز ارز دریک عنوان کرد: «کیفرخواست متهم ردیف اول رمزارز «دریک» به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور، بدون قصد مقابله با نظام از طریق کلاهبرداری و متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و قرار جلب به دادرسی، صادر و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد.  پرونده رمزارز دریک 1549 نفر مال‌باخته دارد و مبلغ یک هزار و 157 میلیارد ریال و غیر از این وجه نقد، اموال غیرمنقول دیگری نیز از آنها توقیف شده است.»

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه نیز گفت: «تصمیم قانونی در این رابطه اتخاذ شده و برای اجرا به مرجع مربوطه ارسال می‌شود. این پرونده ۱۷ متهم داشت.»


سارقان بانک ملی بعد از دستبرد به بانکی در قائم‌شهر با وثیقه آزاد بودند


ستایشی در پاسخ به اینکه استرداد متهمان پرونده سرقت از بانک ملی و اینکه این افراد سال گذشته هم به‌دلیل سرقت از بانک زندانی شده بودند، این متهمان چطور از کشور خارج شدند؟ عنوان کرد: «این اطلاعات درست است. دو نفر از متهمان در سال گذشته به بانکی در شهرستان قائم‌شهر دستبرد می‌زنند و آنها به وسیله نیروهای فعال فراجا شناسایی و دستگیر می‌شوند و  به موجب مقررات، در دادسرا برای این متهمان، قرار تأمین قانونی صادر می‌شود. پس از اینکه قرار صادر و افراد بازداشت می‌شوند؛ بر اساس شرایط پیش‌آمده و مطالبی که بانک عامل مطرح کرده، قرار این دو نفر به وثیقه تبدیل و آزاد می‌شوند. کیفرخواست صادر و به دادگاه کیفری 2 ارسال و متهمان به حبس محکوم می‌شوند و وثیقه به‌دلیل عدم حضور متهمان ضبط و متهمان متواری می‌شوند. پس از آن این افراد مرتکب جرم دیگری شدند.»

او درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: «پرونده در ناحیه ۳۴ دادسرای عمومی انقلاب ویژه سرقت قرار دارد. تعداد ۱۳ نفر دستگیر و دو نفر متواری شدند. رئیس و معاون بانک تفهیم اتهام شدند و قرارهای تأمینی صادر شده و همگی بازداشت هستند. نسبت به استرداد دو متهم متواری هم تلاش‌هایی در حال انجام است و نسبت به برگرداندن اموال هم باید گفت که  قسمت عمده اموال کشف شده است. موضوع به تحقیق و بررسی نیاز دارد که در حال انجام است.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.