پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مهمترین تراکنشها در تلفنبانکها کدامند؟
کانال محبوبی که در چند سال اخیر برای ارتباط با بانکها در اختیار مشتریان قرار داده شده بدون شک تلفنبانکها هستند. تلفنبانکها بر مبنای IVR کار میکنند که با استفاده از اصوات ورودی و شمارهگیریها تلفن پاسخ مناسب را از طریق صدا یا سایر رسانهها برای کاربر ارسال میکنند. این سیستم در سامانههای بانک وظیفه هدایت مشتریان از طریق پخش صدا، راهنمای کلیدها، پردازش بستههای DTMF (کلیدهای انتخاب شده توسط مشتری) و انجام سرویسهای مد نظر مشتری را دارند.
اعلام موجودی، پرداخت قبوض و انتقال وجه اصلیترین تراکنشهایی هستند که از طریق تلفنبانکها انجام میشوند. طبق گزارش انجام شده در سایت راهپرداخت، از بین 31 بانک و موسسهمالی بررسی شده، همه نهادها سرویس اعلام موجودی را از طریق تلفنبانک ارائه میکنند. به علاوه 87 درصد خدمت پرداخت قبوض و 77 درصد انتقال وجه را برای مشتریان پشتیبانی میکنند.