راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ترمه در نمایشگاه کیتکس 2022 معرفی شد

ایران کیش در چند روزه برگزاری نمایشگاه کیتکس 2022 که در جزیره کیش برگزار شد انواع محصولات و راهکارهای جدید در صنعت پرداخت خود را معرفی کرد، سیستم پذیرش کیف پول اعتباری ترمه یکی از آن محصولات است که نخستین بار در فروشگاه رفاه عملیاتی شده است.

به گزارش روابط عمومی کارت اعتباری ایران کیش، دراین روش پرداخت اعتباری، افراد توسط سازمان‌ها با حد اعتباری مشخص به بانک تجارت و سپس ایران کیش معرفی می‌شوند و از طریق اپلیکیشن زمرد، کاربران معرفی‌شده می‌توانند برای دریافت اعتبار و تسهیلات ثبت‌نام کنند.

افراد بعد از تشکیل پروفایل دیجیتال و احراز هویت تصویری غیر حضوری در اپلیکیشن بانک تجارت برای ثبت‌نام اعتبار اقدام می‌کنند، فرم‌های مربوطه امضا و شرایط را پذیرفته و کیف پول ترمه اعتباری آن‌ها به میزان مشخص شده تا اندازه‌ای که از سوی سازمان مربوطه تعیین شده شارژ خواهد شد و سپس از طریق پایانه‌های پذیرش‌گر ترمه اعتباری می‌توانند، خرید کنند.

مجموع خریدهای انجام شده از زمان شارژ کیف پول تا تاریخ مشخص، به عنوان تسهیلات از طریق سیستم تسهیلاتی ترمه در اختیار دارنده اعتبار از نوع مرابحه تعلق خواهد گرفت. گفتنی است در اپلیکیشن زمرد امکان مشاهده اقساط این سیستم تسهیلاتی وجود دارد، خریدهای انجام شده به صورت اقساطی از طریق دارنده پرداخت کسر می‌شود اما دارنده از مبلغ تسهیلاتی که برای آن ها واریز شده با پذیرنده یکجا تسویه حساب خواهد کرد.

سیستم ترمه در واقع پرداخت نقدی در یکجا برای پذیرنده (فروشنده) و قسطی برای دارنده ترمه اعتباری را فراهم کرده است.

لازم به ذکر است بعد از توافق‌های سازمان‌ها با بانک تجارت، تمام اقدامات این سیستم اعم از احراز هویت، تشکیل پروفایل دیجیتال و حتی پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین و در لحظه، از طریق اپلیکیشن بانک تجارت بدون نیاز به مراجعه به شعبه و حضور فیزیکی افراد انجام می‌شود.

پیاده‌سازی این سیستم در فروشگاه زنجیره‌ای رفاه به عنوان پایانه‌های پذیرش‌گر ترمه اعتباری در اولویت قرارگرفته است و به زودی در شعب بیشتری از این فروشگاه‌ها عملیاتی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.