راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعداد اعضای غیرفعال اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام شد / 12 درصد اعضای اتحادیه غیرفعال هستند

رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای خطاب به دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی، تمامی گزارش‌های مربوط به غیرواقعی‌بودن اعضای اتحادیه کشوری کسب‌وکار‌های مجازی را تکذیب و اعلام کرد: «وب‌سایت‌های غیرفعال معادل ۱۲ درصد اعضای این اتحادیه هستند.» این در حالی است که پیش‌تر برخی اعضای اتحادیه کسب‌وکار‌های فضای مجازی در نامه‌ای به اتاق اصناف نرخ سایت‌های غیرفعال را ۲۷/۷ درصد برآورد کرده بودند.

سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال یک نامه به دبیر هیئت عالی نظارت توضیحاتی در خصوص جزئیات اعضای اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی داده است. این نامه در آستانه برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی نوشته شده و در واقع در پاسخ به ابهاماتی در خصوص واقعی یا غیرواقعی‌بودن اعضای این اتحادیه است.

در این نامه آمده: «اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی در اسفند ۱۴۰۰ تعداد ۴۲۸ وب‌سایت غیرفعال را شناسایی کردند که به آنها تذکر داده شده است. از تعداد ۴۲۸ وب‌سایت غیرفعال، ۲۶۹ وب‌سایت بیش از شش ماه غیرفعال بوده و تعداد ۱۵۹ وب‌سایت کمتر از شش ماه فعالیت داشته‌اند. با توجه به این آمار تعداد وب‌سایت‌های غیرفعال در حال حاضر معادل ۱۲ درصد اعضای این اتحادیه است.»

این توضیحات ممبینی در حالی است که در گزارش‌های برخی اعضای اتحادیه تعداد اعضای غیرواقعی این اتحادیه بیش از ۱۲ درصد بوده است. در نامه‌ای که پیش‌تر برخی اعضای اتحادیه خطاب به اتاق اصناف ارسال کرده بودند، برآورد شده بود: «از سه هزار و ۳۶۵ عضو اتحادیه، هزار و ۸۳۰ مورد از اعضا فاقد فعالیت کسب‌وکاری واقعی مجازی هستند و با توجه به اینکه در گزارش اولیه هیئت‌مدیره از میان سه هزار و ۵۹۱ عضو آن بدواً ۲۲۶ عضو غیرفعال اعلام شده بودند، در نهایت دو هزار و ۵۶ عضو اتحادیه فاقد فعالیت واقعی ارزیابی شدند که حدود ۵۷ درصد کل اعضا را تشکیل می‌دهند. از این میان حدود ۲۷/۷ درصد از سایت‌ها به‌کلی غیرفعال بوده و در حدود ۸/۹ درصد از سایت‌ها، کالا یا خدماتی برای ارائه ندارند، در ۹/۸ درصد از سایت‌ها نیز خرید امکان‌پذیر نیست.»

در نهایت اما اتاق اصناف ایران در آخرین اقدام به‌نوعی این برآورد را رد کرده و تعداد وب‌سایت‌های غیرفعال اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی را معادل ۱۲ درصد اعضای این اتحادیه معرفی کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.