راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی نوزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

صبح امروز، دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با انتشار یک نامه دیگر خطاب به مدیران کل صنعت، معدن، تجارت استان‌ها روز نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری را برای برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی انتخاب کرد.

به گزارش راه پرداخت، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی روز 25 اسفندماه سال گذشته در سکوت خبری کامل با انتشار متنی در سامانه خود از برگزاری انتخابات در روز 23 فروردین‌ماه خبر داد. اگر شرایط حاکم بر انتخابات را نادیده بگیریم، اتحادیه سرجمع 17 روز کاری به صنف فرصت داد تا برای آینده خود تصمیم بگیرد آن هم بدون یک اطلاع‌رسانی درست و حسابی.

بعد از انتشار این خبر توسط اتحادیه تعداد زیادی از اعضا و فعالان صنف واکنش نشان داده و خواستار تعویق زمان انتخابات شدند. مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در توییتی با اشاره به تخلفات اتحادیه کسب‌وکارهایی اینترنتی این حجم از تخلف توسط نهادی که موظف به ساماندهی است را غیرقابل‌پذیرش عنوان کرد. او همچنین در نامه‌ای با هشت پیوست از وزیر صمت درخواست کرد که تا زمان تعیین تکلیف این موضوع از برگزاری انتخابات جلوگیری کند. چراکه متخلفان صلاحیت ثبت‌نام در انتخابات را ندارند.

همه واکنش‌ها و مطالبات اعضا و فعالان صنف از سوی اتحادیه بدون واکنش ماند و حتی روزی که هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با انتشار نامه‌ای انتخابات را به دلیل تقارن با ماه رمضان به تعویق انداخت، اتحادیه در حال انتشار جزئیات برگزاری انتخابات و مکان دقیق آن در سامانه خود بود.

در نهایت صبح امروز دبیرخانه هیئت نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با ارسال نامه‌ای دیگر زمان برگزاری انتخابات را مشخص کرد. در متن نامه مذکور آمده است: «مقرر گردیده در روز دوشنبه مورخ 19/2/1401 به صورت هم‌زمان از ساعت 10 صبح لغایت 14 در سراسر کشور، انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی (در تهران در محل اتاق اصناف ایران و در سایر استان‌ها در محل آن اداره کل) برگزار شود. لذا خواهشمند است ضمن ابلاغ این بخشنامه به ادارات تابعه برای اعلام به تشکل‌ها و افراد صنفی آن استان آمادگی و هماهنگی لازم برای تشکیل هیئت اجرایی (متناظر) و فراهم‌نمودن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت برگزاری انتخابات در موعد مقرر معمول و نتیجه را به دبیرخانه اعلام فرمایید.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.