راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازی توییتری ماسک با دوج‌کوین

کسری حسنی / قیمت دوج‌کوین پس از انتشار خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک که پیش از این مدیریت تسلا و اسپیس‌ایکس را بر عهده داشت، حدود 30 درصد رشد پیدا کرد. این میم‌کوین در صبح سه‌شنبه به بالای 0.16 دلار رسید و این موضوع سبب بازگشت این ارز به فهرست 10 رمزارز ارزشمند شد.

میم‌کوین‌ها اغلب به‌عنوان یک شوخی و نه یک محصول جدی ارائه می‌شوند. ماسک که یکی از حامیان رمزارزها و سرمایه‌گذار دوج‌کوین است، اعلام کرده که اولویت اولش در مدیریت توییتر، سرکوب حساب‌های کلاهبرداری رمزارزهاست. سایر تغییرات احتمالی در این پلتفرم می‌تواند شامل اجرای روش‌هایی برای انعام‌دادن به سایر کاربران از طریق رمزارزها یا استفاده از پرداخت‌های خرد رمزنگاری برای تأیید عدم ربات‌بودن کاربران باشد.

پس از انتشار خبر خرید توییتر توسط ماسک، بازار رمزارزها حدود پنج درصد رشد را تجربه کرد و روند نزولی خود را کاهش داد. روند نزولی اخیر رمزارزها سبب شده بود از ابتدای ماه آوریل، ارزش بازار 2.1 تریلیون دلاری به زیر 1.8 تریلیون دلار برسد. افزایش قیمت دوج‌کوین پس از انتشار این خبر دقیقاً همانند پیروی این میم‌کوین از اظهارات و اقدامات ماسک است. بیلی مارکوس، بنیان‌گذار دوج‌کوین در پاسخ به این افزایش قیمت، در توییتی نوشت: «ای کاش ایلان هر روز توییتر را می‌خرید.»

در فوریه 2021، آقای ماسک پیشنهاد خرید اغلب دوج‌کوین‌های بازار را به‌منظور تبدیل آن به «ارز اینترنت» ارائه کرد؛ چراکه پیش از این پیشنهاد، مقداری از این ارز را برای پسر نوزادش خریداری کرده بود. وی در آن زمان در توییتی نوشت: «اگر دارندگان اصلی دوج‌کوین بیشتر سکه‌های خود را بفروشند، از حمایت کامل من برخوردار خواهند بود.»

بالاترین قیمت دوج‌کوین در ماه می سال گذشته با حضور ماسک به‌عنوان مجری برنامه Saturday Night Live مصادف شد. او در طول این برنامه به دوج‌کوین اشارات زیادی کرد. در این زمان قیمت این ارز به اوج خود، یعنی 0.70 دلار رسید، اما پس از مدتی به حدود 0.10 دلار سقوط کرد. با وجود نوسانات شدید، دوج‌کوین در دو سال گذشته بیش از 7000 درصد رشد داشته است.

منبع یاهو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.