راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران‌کیش نوزده‌ساله شد

امروز، بیست و سوم فروردین‌ماه، شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش نوزدهمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. ایران‌کیش در نوزدهمین سال تأسیس خود به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان بر آن است تا با ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر پرداخت الکترونیک، با اتکا به گنجینه‏ ارزشی دانش کارکنان خود، ضمن برخورداری از سود منطقی، ارتقا سطح تکنولوژی داخلی، رعایت کامل قوانین و مقررات و بهداشت محیط کار و حفظ مسئولیت‌های اجتماعی در جهت کسب رضایت مشتری، ارائه خدمت کند.

به نقل از روابط عمومی ایران‌کیش، این شرکت همچنان می‌خواهد تا به عنوان شرکتی سرآمد و مقتدر و با جایگاهی ممتاز با وسیع‌ترین شبکه ابزارهای پرداخت، ارائه بهترین محصولات و سریع‌ترین خدمات با ستادی متخصص و به‌کارگیری کارکنان بهره‌ور و وفادار در راستای ارتقای جایگاه خود در کشور و بهبود رتبه جهانی خویش تلاش کند.


همسو با بانک‌ها


ایران‌کیش در تمام این سال‌ها تلاش کرده تا در مسیر قوانین عمل کند این شرکت برای تطبیق خود با آن قوانین پیشگام شد و در همین راستا نخستین شرکت پرداختی نام گرفت که در شاپرک 2 حضور یافته و مسائلی ازجمله پرداخت از طریق nfc مبتنی بر استاندارد emv را عملیاتی کرد. در سویی دیگر همراه با طرح‌های دولتی با همکاری با بانک‌هایی ازجمله تجارت مسیر آسان‌تر این طرح‌ها را در عرصه سرمایه‌گذاری، پرداخت‌ها و … برای مردم فراهم کرد. درواقع ایران‌کیش برخلاف خیلی از شرکت‌ها که متضاد با بانک‌ها فعالیت‌هایشان رنگ و شکل می‌گیرد همراه و همگام با آن‌ها بود. در ادامه نگاهی به تاریخچه این شرکت در جشن تولد 19 سالگی‌اش می‌اندازیم.


نام ایران روی این شرکت


یکی از نکات قابل‌توجه در آغاز راه شرکت، ثبت‌نام «ایران‌کیش» باتوجه به حساسیت‌هایی که روی نام‌گذاری «ایران» روی برندها به شمار می‌رود است، با تمامی این احوال اما این شرکت موفق به کسب مجوز برای نام‌گذاری این شرکت مزین به نام کشورمان بوده است تا با ثبت ایران‌کیش به عنوان یکی از نخستین‌ها در عرصه صنعت پرداخت شروع به فعالیت کند. ایران‌کیش با مأموریت صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری در تاریخ بیست و سوم فروردین 82 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی و معنوی منطقه آزاد کیش به ثبت رسید و نسبت به فعالیت در سراسر کشور و ارائه خدمات گسترده اقدام کرد. از سال 84 مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه فروش و سایر ابزارهای پرداخت و پذیرش بانک‌ها و صدور انواع کارت‌های اعتباری را با هدف گسترش فعالیت‌های خود در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک به نظام بانکی، صنعت بیمه و بازارهای مالی برعهده گرفت و سرانجام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بیست و نهم مرداد 86 با تأیید صلاحیت‌ها و فعالیت‌های شرکت، مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک PSP را به شرکت اعطا کرد.

ایران‌کیش نهایتاً با رویکرد اهمیت حضور در بازار سرمایه و پیش‌بینی استقبال از سهام این شرکت در سال 1390، در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران تحت نماد رکیش حضور یافت و هم‌اکنون با صعود در بازار اول بورس مشغول به فعالیت است. در حال حاضر این شرکت جز شرکت‌های تجاری که بخش عمده آن به بانک تجارت و شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان تعلق دارد محسوب می‌شود.


مزیت دانش‌بنیان بودن


سال 96 فصل جدیدی در ماهیت ایران‌کیش بود چراکه این شرکت به صورت رسمی شرکت دانش‌بنیان صنعتی شد. امروز شبکه خدمات ایران‌کیش در سراسر کشور با دو هزار نفر از نیروهای خلاق و کارآزموده، فعال است و با بیش از یک‌میلیون دستگاه پایانه فروش به بانک‌های معتبری مانند تجارت، صادرات، سپه، رفاه، کارآفرین، آینده، شهر، پست‌بانک، توسعه صادرات، سرمایه، خاورمیانه و مؤسسات مالی و اعتباری کوثر و ملل و… خدمات ارائه می‌دهد. ایران‌کیش هم‌اکنون با ساختمان مرکزی واقع در خیابان بخارست، ساختمان نگهداری و تعمیرات شهریار، ساختمان شماره 2 واقع در خیابان میرعماد که از سال 1400 افتتاح شد و با برخورداری از 42 دفتر در سراسر کشور مشغول به خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران است. گفتنی است در سال 99 به منظور خدمت‌رسانی سریع‌تر و باکیفیت‌تر به مردم و پذیرندگان، ایران‌کیش در تهران دارای 4 دفتر در نواحی شمال، جنوب شرق و غرب پایتخت است، ضمن اینکه سه دفتر در ناحیه اسلامشهر، ناحیه ورامین و پیشوا و قرچک، ناحیه دماوند و پردیس دایر کرد.


رکورددار کیفیت خدمات حضوری


ایران‌کیش با بهره‌گیری از مرکز تماس خود به صورت 24 ساعت هفته شبانه‌روزی سرویس پشتیبانی باکیفیت در امور مختلف را نیز بر عهده دارد. وسعت پذیرندگان ایران‌کیش همواره در 3 شرکت برتر از نظر تعداد پذیرندگان با بیش از یک‌میلیون و دویست هزار مشتری بوده است و کیفیت خدمات پشتیبانی حضوری در محل با رکورد متوسط کمتر از 4 ساعت و مرکز تماس 24 ساعته از مهم‌ترین ویژگی‌های ایران‌کیش است.


وسعتی به ابعاد محصولات ایران‌کیش


اگرچه این شرکت را بسیاری به واسطه محصول پایه‌ای خود یعنی پایانه‌های فروش یا همان انواع دستگاه‌های پوز که محوریت کار این شرکت به شمار می‌آید می‌شناسند اما در واقعیت ایران‌کیش در این سال‌ها به ارائه محصولات و خدمات متنوعی در عرصه صنعت پرداخت مشغول است از انواع دستگاه‌های کارت‌خوان شامل دستگاه‌های کارت‌خوان ثابت، کارت‌خوان‌های سیار، MPOS، PDA، Pc pos و…که بگذریم؛ انواع سرویس‌های مرتبط پرداخت روی پوز مانند تسهیم، تخفیف، چند حسابی و چند پذیرندگی و… IPG، MPG، پرداخت NFC مبتنی بر EMV، انواع سرویس‌های خاص سفارشی‌سازی‌شده مانند خدمات پرداخت در جایگاه‌های سوخت و همکاری‌های با پخش فراورده‌های نفتی، ارائه خدمات CLOSED LOOP، ارائه انواع خدمات و محصولات اعتباری مانند آسان خرید، داروپرداخت، ترمه و… ارائه انواع خدمات و محصولات در قالب سرویس‌های ارزش‌افزوده شامل صندوق فروشگاهی، بارکدخوان، ماشین‌حساب، ترازو، پین پد، کیو آر کد (QR Code) ثابت و داینامیک، دستگاه‎های خودپرداز غیرنقدی Cashless ATM یا RTM (Retail Teller Machine)، کیف پول‌های ایران‌کیش اعم از کیف پول آفلاین، آنلاین، مولتی ولت، درون برنامه‌ای و…، کیوسک سفارش گیروب کیوسک،Ussd و اپلیکیشن پات‌لایف ازجمله این محصولات و خدمات وسیع هستند.


دستاوردهای این چندساله


ایران‌کیش طی مدت اخیر موفق به دستیابی به عناوین و موفقیت‌هایی ارزنده شده است که بی‌تردید دستیابی به آن‌ها در پرتو ارزش‌های بنیادین این شرکت، نوآوری و خلاقیت، توسعه پایدار، کیفیت و تعهد رخ داده است. این شرکت طبق گزارش‌های نیلسون ریپورت همواره در رنکینگ جهانی شرکت‌های پرداخت و پذیرندگی قرار دارد. رشد شاخص اثربخشی دستگاه‌های ایران‌کیش و کاهش خطای پذیرندگی از موارد مهمی است که این شرکت به طور مداوم بدان نائل شده است. ایران‌کیش یکی از اولین شرکت‌های ایرانی اســت که توامان موفق به اخذ استاندارد ISO9001:2015 و ISO 10015:2019 شد. این شرکت نخستین شرکت PSP به شمار میاید که وارد شاپرک 2 شد.

همکاری در مناقصه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، صعود سه پله‌ای در رنکینگ جهانی، بیشترین سهم ابزار تراکنش دار اینترنتی، راه‌اندازی کیف پول ترمه، موفقیت محصول پرداخت روی پمپ، تحقق افزایش سرمایه ۱۴۲ درصدی ایران‌کیش، تحقق اینشورتک، رونمایی از پلتفرم يكپارچه MPG، احراز هویت غیرحضوری در اپلیکیشن «زمرد» تنها بخشی از موفقیت‌های سال گذشته این شرکت در آستانه 19 سالگی‌اش بوده به غیرازاین مواردی مانند کسب عنوان برترین شرکت ارائه‌کننده خدمات پرداخت (PSP)، کسب رتبه نخست رتبه‌بندی و احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیک، کسب رتبه نخست در پروژه‌های انفورماتیک، برترین شرکت ازنظر رشد سریع در imi100، کسب بالاترین سطح هوش تجاری، کسب مقام نخست در شاخص حاشیه سود خالص شرکت‌های پرداخت، منتخب بخش سخت‌افزار و تجهیزات جشنواره نوربخش، نیز در کارنامه 19 سال خدمت ایران‌کیش به مردم دیده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.