راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روحانی مچکریم!

[رضا قربانی | راه پرداخت]

امشب دکتر سید حسن روحانی به تلویزیون آمد و گزارش ۱۰۰ روز ریاست جمهوری را به مردم داد. روحیه گزارش‌دهی روحانی و کابینه او قابل ستایش است و ادامه آن مطمئنا به نفع همه. او امشب آمار مشکلات اقتصادی کشور را صمیمانه و بدون لاپوشانی‌هایی که پیش از این مرسوم شده بود، بیان کرد. اعدادی  که برای اولین بار به این صورت از تلویزیون بیان می‌شد. تاکنون شاهد بیان عددسازی‌هایی بودیم که نه تنها مشکلات را از بین نمی‌برد که باعث آزار روحی همه هم می‌‌شد. در زمان محمود احمدی‌نژاد یادداشتی در راه پرداخت نوشتم و از عدد‌سازی‌ها و بیان مسائل نادرست انتقاد کردم.

 

ببینید: آقای احمدی‌نژاد! بانکداری و پرداخت الکترونیک مدیون شما نیست!

 

شاه‌کلید صحبت‌های روحانی در برنامه تلویزیونی امشب اما، نکته‌ای بود که درباره ورزش گفت. او گفت که برای عبور وزیر ورزش از پیچ و خم‌های مجلس دچار مشکل بود و در این صد روز تقریبا این وزارتخانه بدون وزیر بود و موضوع تحت پوشش این وزارتخانه اما افتخارآفرینی فراوانی در این ۱۰۰ روز کرد. مدتی بو که ورزش ایران انرژی که نمی‌داد هیچ، انرژی‌ها را می‌گرفت. اما امروز ورزش دوباره منبع انرژی شده است. روحانی بیان کرد که تنها کاری که در زمینه ورزش انجام داده دخالت نکردن  در کار ورزش بوده و در ۱۰۰ روز هم نمی‌توان کاری انجام داد. تنها کاری که روحانی در زمینه ورزش انجام داده این بوده که هیچ کاری نکرده است! این موضوعی است که در زمینه فرهنگ هم در صحبت‌های روحانی بیان شد. او بیان کرد که صاحبان فرهنگ باید فرهنگ را بر عهده بگیرند. به نظر می‌سد جهان مسطح شده و ما هم چاره‌ای نداریم که تکلیف‌مان را با مسطح شدن جهان مشخص کنیم.

فناوری اطلاعات، بانکداری و بسیاری از بخش‌های دیگر هم نیازمند عدم توجه دولت هستند! به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که دولت در جایگاه نظارتی خود بنشیند و اجازه دهد که سازوکارهای کسب و کار، تعیین‌کننده باشند نه این که بخواهیم به زور بخشنامه و قانون و بگیرد و ببند کسب و کارها را هدایت کنیم. مردم بهتر می‌توانند خودشان را مدیریت کنند. فقط باید به آنها این اجازه را داد. امیدوارم حالا که ۱۰۱ روز از آمدن روحانی گذشته این تحول ادامه داشته باشد و به مرور شاهد تغییر در نگاه و رویکرد باشیم و آرام آرام با جان گرفتن بخش خصوصی واقعی شاهد بهبود کیفیت زندگی مردم باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.