راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مزایای کارت‌خوان موبایلی برای پذیرندگان چیست؟

آیا با کارت‌خوان‌های موبایلی آشنایی دارید؟ ما در این مطب مزایای کارت‌خوان موبایلی برای پذیرندگان را بررسی می‌کنیم. تسهیل در امر پرداخت برای دارندگان کارت بانکی و پذیرندگان دستگاه کارت‌خوان جزئی جدایی‌ناپذیر از توسعه صنعت پرداخت است.

به گزارش روابط عمومی شاپ، با پیشرفت فناوری در صنعت پرداخت، مخابرات و ایجاد بسترهای ارتباطی چون 3G و 4G، کارت‌خوان‌های سیار جایگزین کارت‌خوان‌های قبلی شدند. در این روند تحول دستگاه‌های کارت‌خوان با ابعاد کوچک‌تر تولید شدند تا پذیرندگان بتوانند به‌راحتی آنها را با خود همراه داشته باشند. در واقع با پیشرفت فناوری و نیاز افراد بیشتری به کارت‌خوان‌های بانکی، به مرور زمان کارت‌خوان‌ها به سمت کارت‌خوان‌های بی‌سیم و قابل حمل رفتند.

همچنین با حذف پول نقد از چرخه معاملات، نیاز افراد به دستگاه کارت‌خوان شخصی بیشتر شد، در نتیجه بابت ایجاد تراکنش‌های امن کارت‌خوان‌های موبایلی یا همان کارت‌خوان‌های جیبی به بازار آمدند که با اتصال به تبلت و گوشی تلفن همراه، امکان یک تراکنش امن را به‌آسانی فراهم می‌کنند. در واقع کارت‌خوان‌ موبایلی صرفاً درگاه ورود یک تراکنش به حساب می‌آید و بستر ارتباطی آن همان گوشی تلفن همراه یا تبلت است.


مزایای کارت‌خوان موبایلی برای پذیرندگان


با توجه به اینکه کارت‌خوان‌های موبایلی به‌راحتی قابل حمل و ضدضربه هستند و ماژول خاصی ندارند، در نتیجه نیاز به تعمیر آنها بسیار کمتر و عمر باتری طولانی‌تری دارند. این نوع کارت‌خوان‌ها برای کسب‌وکارهایی چون تاکسی‌ها، پیک‌ها و افرادی که کسب‌وکار شخصی دارند، بسیار مناسب است.

با ورود کارت‌خوان‌های موبایلی به کشور از سال 1397 و دریافت تأییدیه شاپرک، عملاً این کارت‌خوان کوچک وارد ناوگان پرداخت کشور شد. هم‌اکنون اکثر افراد دارای تلفن همراه هوشمند هستند و با توجه به پایین‌بودن قیمت تمام‌شده و مقرون‌به‌صرفه بودن نگه‌داشت این نوع کارت‌خوان‌ها می‌توانند کارت‌خوان موبایلی را تهیه کنند و دستگاه کارت‌خوان خود را همیشه همراه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.