راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس برداشت مستقیم پیمان؛ دومین اپلیکیشن، محصول و راهکار برتر در گروه کسب‌وکارهای بزرگ جشنواره نهال فین‌تک

روز چهارشنبه، چهارم اسفندماه اختتامیه سومین دوره جشنواره نهال فین‌تک به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد. در این مراسم بهترین‌های فین‌تک ایران معرفی و از آن‌ها تقدیر شد. محصول بانکداری باز برداشت مستقیم پیمان از محصولات شرکت فرابوم در این اختتامیه موفق به کسب عنوان دومین اپلیکیشن، محصول و راهکار برتر در گروه کسب‌وکارهای بزرگ شد.


برداشت مستقیم پیمان چه خدمتی به مشتریان ارائه می‌کند؟


Direct Debit (دایرکت‌دبیت)، همان برداشت مستقیم از حساب است که به‌عنوان یک محصول در چارچوب بانکداری باز ارائه می‌شود. برداشت مستقیم عملیاتی است که کاربران با استفاده از آن به کسب‌وکارها اجازه برداشت مستقیم از حساب بانکی خود را برای خریدهای پرتکرار و پرداخت اشتراک‌های دوره‌ای می‌دهند. هم‌اکنون فرابوم این محصول را با نام تجاری «پیمان» برای مشتریان بانک‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین فراهم می‌کند.

از مزایای پیمان این است که در پرداخت‌های پرتکرار و دوره‌ای دغدغه عدم وصول را برای کسب‌وکارها به حداقل می‌رساند. فراموش کردن پرداخت به‌موقع اقساط و قبوض و یا تمدید اشتراک‌ها با استفاده از پیمان به‌طور منظم و خودکار انجام خواهد شد بدون اینکه کاربر نیاز به ورود هرباره اطلاعات داشته باشد. علاوه بر این به وسیله این سرویس پرداخت و تسویه آنی و حتی شارژ کیف پول و شارژ خودکار برای کسب‌وکارها و مشتریان به‌راحتی انجام می‌شود.


زیرساخت‌های فنی و نرم‌افزاری پیمان


از بُعد فنی پیمان را باید به دو بخش تقسیم‌بندی کرد. یکی خود پیمان به عنوان بستری برای نگهداری داده‌ها، ارتباطات با پذیرنده‌ها، امکانات خود محصول و متعلقات آن که زیرساخت‌های آن به نحو مطلوبی در فرابوم وجود دارد و بُعد دیگر پیمان که وابستگی آن به سایر محصولات فرابوم و بانک‌ها به‌ویژه در بحث احراز هویت مشتریان است. احراز هویت مشتری و دسترسی به حساب‌ها و مشخصات آن‌ها به دلیل تنوع سرویس‌ها و همچنین نگهداری و حفظ پایداری همیشگی آن‌ها، چالش‌هایی را بر سر راه فرابوم قرار می‌دهد؛ چراکه پیمان به تعداد زیادی از بانک‌ها وابسته است که بعضاً برخی از آن‌ها سیستم احراز هویت مخصوص خود را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.