راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فراخوان سرمایه‌گذاری جدید در دونگی / درخواست تأمین مالی برای طرح فروش اعتباری کالا به سازمان‌ها

شرکت تجارت گستر آریسا تأمین‌کننده کالای مصرفی برای سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی است. فروش این کالاها معمولاً به صورت اعتباری و دوره پرداخت طولانی اما با قیمت بالاتر از بازار بوده و با پیچیدگی‌های متنوعی همراه است. سرمایه‌پذیر با مدیریت این پیچیدگی‌ها توانسته است به یکی از بازیگران مطرح این حوزه در سال‌های اخیر تبدیل شود.

این شرکت برای خرید نقدی كالاهای مصرفی، ‌نظافتی و غذایی و فروش اعتباری آن به سازمان‌ها درخواست تأمین مالی به مبلغ ۱۹.۹۵ میلیارد ریال را دارد. خرید این کالاها در دو ماه اول انجام شده و ۶۰ درصد کالاها به مشتریانی فروخته می‌شود که شش‌ماهه تسویه کرده و مابقی کالاها در اختیار مشتریان با بازه تسویه طولانی‌تر (تا انتهای دوره طرح) قرار می‌گیرد. این طرح دارای مجوز از شرکت فرابورس ایران و نظارت سبدگردان الگوریتم است و در سکوی تأمین مالی دونگی اجرایی خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود طی دوره 12 ماهه اجرای طرح، سود ۱۴.۳۳ میلیارد ریالی حاصل شود. با لحاظ سهم ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاران از سود طرح، نرخ بازده داخلی و سود سرمایه‌گذاری در این طرح به ترتیب برابر با ۳۹.۹۷ و ۳۵.۹۱ درصد پیش‌بینی می‌شود.

از ابتدای ماه پنجم سود علی‌الحساب محاسبه شده و هر دو ماه یک‌بار ۴ درصد سود علی‌الحساب به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود. از ماه ششم نیز، هرماه یک‌هفتم اصل سرمایه به سرمایه‌گذاران برگشت داده می‌شود. سرمایه‌پذیر در این طرح، خطر از دست رفتن اصل پول را با ارائه وثایقی پوشش داده است.

مشخصات کلی این فراخوان به شرح زیر است:

  • مبلغ مورد نیاز:

۱ تا ۱.۹۹۵ میلیارد تومان

  • مدت اجرای پروژه:

۱۲ ماه

  • نرخ بازده داخلی ماهیانه:

3.33 درصد

  • نحوه پرداخت سود:

هر دو ماه یک‌بار از ماه پنجم به میزان 4 درصد اصل سرمایه

  • بازگشت اصل سرمایه:

هرماه از ماه ششم به میزان یک‌هفتم اصل سرمایه

  • مبلغ مشارکت حقیقی‌ها:

۵۰۰ هزار تا سقف 99.75 میلیون تومان

  • مبلغ مشارکت حقوقی‌ها:

از ۵ میلیون تومان به بالا

  • تضامین:

پوشش از دست رفتن اصل سرمایه توسط سرمایه‌پذیر

دونگی مجوز فعالیت خود را از فرابورس ایران دریافت کرده و تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌هایش را زیر نظر نهاد مالی تائید شده فرابورس (شرکت سبدگردان الگوریتم) انجام می‌دهد. تمامی سامانه‌ها، اسناد حقوقی، و فرآیندهای دونگی ارزیابی و تائید شده‌اند. علاوه بر آن تمامی اسناد سرمایه‌گذاری‌های دونگی در سامانه جامع فرابورس نیز ثبت و نگهداری می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.