راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهل و چهارمین شماره ماهنامه بانکداری الکترونیک منتشر شد

شماره چهل و چهارم (مهر‌ماه 92) ماهنامه بانکداری الکترونیک با موضوع رایانش ابری منتشر شد. در سرمقاله این نشریه، محمد ابراهیم مقدم و محمد مراد بیات به موضوع رایانش ابری؛ راهی نو با تجربه‌ای تاریخی پرداخته‌اند و به دنبال جواب این سوال هستند که فناوری رایانش ابری چرا و چگونه در پی به سامان کردن و هم راستا نمودن ابعاد مختلف حیات اجتماعی و اقتصادی است؟

.

صابر فیضی: صرفه‌های اقتصادی رایانش ابری، راهی نو برای سودآوری بانک‌ها

مهندس صابر فیضی تجربه سال‌ها فعالیت در سطح اول صنایع مخابراتی کشور را دارد و هم‌اکنون مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین است. وی در گفت‌وگو با ماهنامه بانکداری الکترونیک به بیان چرایی پیدایش رایانش ابری، زمینه بهره‌گیری بانک‌ها از خدمات ابری را فراهم می‌داند و معتقد است چنانچه آنها نیازهای خود را به خوبی تعریف کنند، امکان بهره‌گیری از خدمات ابری و بهینه‌سازی کسب‌وکار خود را دارند منوط به اینکه ارزش و استراتژی رقابت در عرصه بانکی را بدانند.

.

عقب ماندن نظام حقوقی از سرعت ابر، رایانش ابری نیازمند نمونه‌های عملی موفق

برای آشنایی بیشتر با مفهوم رایانش ابری، نحوه شکل‌گیری و کاربردهای آن و همچنین بررسی تجارب عملی آن در دنیا و کاربرد آن در صنعت بانکداری، میزگردی در مرکز فابا برگزار شد. در این میزگرد که محمد مراد بیات مدیرعامل مرکز فابا میزبانی آن را بر عهده داشت، دکتر محسن شریفی رئیس هیات مدیره شرکت داده‌پردازی ایران، دکتر اسماعیل ثنایی مدیرعامل شرکت آریا همراه و مهندس فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت داده‌پردازی ایران حضور داشتند و به بحث راجع به رایانش ابری به عنوان یکی از روندهای موثر بر آینده فناوری پرداختند. مشروح این میزگرد در ماهنامه بانکداری الکترونیک آمده است.

.

همه چیز راجع به رایانش ابری

با توجه به اینکه این شماره از ماهنامه بانکداری الکترونیک راجع به رایانش ابری بود، کسانی که در این حوزه صاحب‌نظر و تجربه بودند به بیان دیدگاه‌های خود در قالب یادداشت، مقاله و دیدگاه پرداختند که می‌توان در این میان به موضوعاتی نظیر رایانش ابری: خلق یا تکامل فناوری؟، تاثیر رایانش ابری بر بانک‌ها، بانکداری در ابر، رایانش ابری؛ نگرش‌ها و نگرانی‌ها، هشت الزام برای گذار به رایانش ابری و … اشاره کرد.

.

آموزش‌های تخصصی بانکداری الکترونیک

مرکز فابا در راستای بسط دانش بانکداری نوین اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه کرده است که می‌توان به دوره‌هایی نظیر امنیت در بانکداری الکترونیک، نظارت الکترونیک و … اشاره کرد.

 faba-amuzesh-way2pay-92-08-12

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.