پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
هشت خدمت جدید در تلفنبانک پارسیان
با هدف توسعه هرچه بیشتر بانکداری الکترونیک و ایجاد امکانات بیشتر برای بهره مندی مشتریان از ابزارهای بانکداری الکترونیک، بانک پارسیان اقدام به ارتقای سرویس تلفنبانک خود کرد. این نسخه از تلفنبانک پارسیان نسبت به نسخه قبلی بسیار جامعتر و از امنیت بالاتری برخوردار است، اولین تغییری که به چشم میخورد امکان ورود به سامانه از روشهای مختلفی مانند: ورود با شماره سپرده، شماره کاربری، شماره کارت و میهمان است که سه روش آخر جدید هستند.
ورود به عنوان کاربر میهمان، مشتری را قادر میسازد به راحتی و به سرعت شماره شبای حساب خود و یا نرخ ارز روز جاری را دریافت کند. همچنین از آنجا که اکثریت مشتریان همواره کارت نقدی خود را به همراه دارند، قابلیت ورود با شماره کارت نقدی و سایر کارتهای شتابی، استفاده از این سامانه را برای آنان در هر زمان و مکان مقرر میسازد. نحوه ورود شماره سپرده باید به صورت چاپ شماره سپرده در دفترچه/ دسته چک (xxx-xxxxxxx-x) و استفاده از علامت “*” به جای “-” ، مانند (xxx*xxxxxxx*x ) باشد.
در تلفنبانک پارسیان برای امنیت بیشتر اطلاعات مشتریان، در اولین ورود از آنها خواسته میشود رمز ورود (ویا کد کاربری) خود را تغییر دهند. با استفاده از گزینه تنظیمات نیز هر زمان که مشتری بخواهد میتواند نسبت به تغییر کد کاربری، رمز اول و دوم (انتقال وجه) خود اقدام کند. در ادامه امکانات تلفنبانک جدید آورده شده است:
.
ورود با شماره کارت
در سامانه تلفنبانک پیشین، چنانچه مشتری با شماره کارت خود وارد میشد فقط امکان مسدودی کارت وجود داشت، اما در تلفنبانک جدید علاوه بر مسدودی کارت، مشتری میتواند موجودی کارت خود را نیز دریافت کند و از سرویسهای پرداخت که قابلیت پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه را داراست، بهرهمند شود.
.
مدیریت سپرده
در سامانه جدید تلفنبانک پارسیان، امکان عملیات بانکی به دو امکان مدیریت سپرده و انتقال وجه تفکیک شده است تا دسترسی مشتری به امکانات مورد نظرش تسهیل شود. در مدیریت سپرده، مشتری میتواند موجودی حساب خود و سه گردش آخر حساب خود را دریافت کند و در صورت تمایل صورتحساب سپرده خود را بر اساس تاریخ و یا تنظیمات پیش فرض (قابل تغییر با استفاده از گزینه تنظیمات) از طریق فکس دریافت دارد.
.
انتقال وجه
تفاوتی که در این منو مشاهده میشود ترکیب گزینههای انتقال وجه به حساب خود و انتقال وجه به حساب دیگران تحت عنوان یک گزینه به نام انتقال وجه عادی است و همچنین افزوده شدن امکان تنظیم و لغو انتقال وجه مستمر، ثبت و پیگیری انتقال وجه بین بانکی (پایا) است.
.
سایر سرویسهای پرداخت
این سرویس امکان جدیدی است که پرداخت قبض شرکتهای طرف قرارداد( مانند تلفن، همراه اول و …) و خرید شارژ تلفن همراه را امکان پذیر میسازد.
.
مدیریت چک
این امکان در واقع همان امکان خدمات چک است با این تفاوت که اگر مشتری با شماره سپرده غیر جاری وارد شود، فقط میتواند گزارش چکهای واگذار شده به حساب را دریافت نماید. اما برای حساب جاری امکان ثبت مبلغ چک (برای یادآوری مبلغ صحیح به کاربر هنگام پرداخت وجه آن) و گزارش برگههای دسته چک و پیگیری وضعیت چک علاوه بر گزارش چکهای واگذار شده به حساب وجود دارد.
.
مدیریت تسهیلات
این سرویس از امکانات جدیدی است که مشتری را قادر میسازد گزارش اقساط پرداختی تسهیلات خود را دریافت نموده و همچنین نسبت به پرداخت اقساط از سپرده منتخب خود، اقدام نماید.
.
تغییر تنظیمات
این امکان قبلاً نیز در تلفنبانک وجود داشت اما در سرویس جدید، بسیار کاملتراست به گونهای که علاوه بر امکان تغییر رمز ورود و رمز انتقال وجه و کد کاربری، مشتری را قادر میسازد که تنظیمات پیش فرض صورتحساب، سپرده پیش فرض پرداخت تسهیلات، نحوه اعلام موجودی را تغییر دهد و همچنین سقف و کف انتقال وجه را به او اعلام کند.
.
خدمات عمومی
با استفاده از این امکان، دریافت راهنما از طریق دور نگار، دریافت شماره شبا، دریافت نرخ ارز و اعلام سقف و کف انتقال وجه برای مشتری فراهم شود.
منبع: بانک پارسیان
سلام خسته نباشید.من ازخدمات بانک پارسیان راضی هستم ولی نمیدانم چرا بانک به این خوبی ,چراشعبه کم داره.ولی درعوض خدمات اینترنتیش عالیه.متشکرم.