پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
هشت خدمت جدید در تلفنبانک پارسیان
با هدف توسعه هرچه بيشتر بانکداری الکترونيک و ايجاد امکانات بيشتر برای بهره مندی مشتريان از ابزارهای بانکداری الکترونيک، بانک پارسيان اقدام به ارتقای سرويس تلفنبانک خود کرد. اين نسخه از تلفنبانک پارسیان نسبت به نسخه قبلي بسيار جامعتر و از امنيت بالاتری برخوردار است، اولين تغييری که به چشم میخورد امکان ورود به سامانه از روشهای مختلفی مانند: ورود با شماره سپرده، شماره کاربری، شماره کارت و ميهمان است که سه روش آخر جديد هستند.
ورود به عنوان کاربر ميهمان، مشتری را قادر میسازد به راحتی و به سرعت شماره شبای حساب خود و يا نرخ ارز روز جاری را دريافت کند. همچنين از آنجا که اکثريت مشتريان همواره کارت نقدی خود را به همراه دارند، قابليت ورود با شماره کارت نقدی و ساير کارتهای شتابی، استفاده از اين سامانه را برای آنان در هر زمان و مکان مقرر میسازد. نحوه ورود شماره سپرده بايد به صورت چاپ شماره سپرده در دفترچه/ دسته چک (xxx-xxxxxxx-x) و استفاده از علامت “*” به جای “-” ، مانند (xxx*xxxxxxx*x ) باشد.
در تلفنبانک پارسیان برای امنيت بيشتر اطلاعات مشتريان، در اولين ورود از آنها خواسته میشود رمز ورود (ويا کد کاربری) خود را تغيير دهند. با استفاده از گزينه تنظيمات نيز هر زمان که مشتری بخواهد میتواند نسبت به تغيير کد کاربری، رمز اول و دوم (انتقال وجه) خود اقدام کند. در ادامه امکانات تلفنبانک جديد آورده شده است:
.
ورود با شماره کارت
در سامانه تلفنبانک پيشين، چنانچه مشتری با شماره کارت خود وارد میشد فقط امکان مسدودی کارت وجود داشت، اما در تلفنبانک جديد علاوه بر مسدودی کارت، مشتری میتواند موجودی کارت خود را نيز دريافت کند و از سرويسهای پرداخت که قابليت پرداخت قبض و خريد شارژ تلفن همراه را داراست، بهرهمند شود.
.
مديريت سپرده
در سامانه جدید تلفنبانک پارسیان، امکان عمليات بانکی به دو امکان مديريت سپرده و انتقال وجه تفکيک شده است تا دسترسی مشتری به امکانات مورد نظرش تسهيل شود. در مديريت سپرده، مشتری میتواند موجودی حساب خود و سه گردش آخر حساب خود را دريافت کند و در صورت تمايل صورتحساب سپرده خود را بر اساس تاريخ و يا تنظيمات پيش فرض (قابل تغيير با استفاده از گزينه تنظيمات) از طريق فکس دريافت دارد.
.
انتقال وجه
تفاوتی که در اين منو مشاهده میشود ترکيب گزينههای انتقال وجه به حساب خود و انتقال وجه به حساب ديگران تحت عنوان يک گزينه به نام انتقال وجه عادی است و همچنين افزوده شدن امکان تنظيم و لغو انتقال وجه مستمر، ثبت و پيگيری انتقال وجه بين بانکی (پايا) است.
.
ساير سرويسهای پرداخت
اين سرويس امکان جديدی است که پرداخت قبض شرکتهای طرف قرارداد( مانند تلفن، همراه اول و …) و خريد شارژ تلفن همراه را امکان پذير میسازد.
.
مديريت چک
اين امکان در واقع همان امکان خدمات چک است با اين تفاوت که اگر مشتری با شماره سپرده غير جاری وارد شود، فقط میتواند گزارش چکهای واگذار شده به حساب را دريافت نمايد. اما برای حساب جاری امکان ثبت مبلغ چک (برای يادآوری مبلغ صحيح به کاربر هنگام پرداخت وجه آن) و گزارش برگههای دسته چک و پيگيری وضعيت چک علاوه بر گزارش چکهای واگذار شده به حساب وجود دارد.
.
مديريت تسهيلات
اين سرويس از امکانات جديدی است که مشتری را قادر میسازد گزارش اقساط پرداختی تسهيلات خود را دريافت نموده و همچنين نسبت به پرداخت اقساط از سپرده منتخب خود، اقدام نمايد.
.
تغيير تنظيمات
اين امکان قبلاً نيز در تلفنبانک وجود داشت اما در سرويس جديد، بسيار کاملتراست به گونهای که علاوه بر امکان تغيير رمز ورود و رمز انتقال وجه و کد کاربری، مشتری را قادر میسازد که تنظيمات پيش فرض صورتحساب، سپرده پيش فرض پرداخت تسهيلات، نحوه اعلام موجودی را تغيير دهد و همچنين سقف و کف انتقال وجه را به او اعلام کند.
.
خدمات عمومی
با استفاده از اين امکان، دريافت راهنما از طريق دور نگار، دريافت شماره شبا، دريافت نرخ ارز و اعلام سقف و کف انتقال وجه برای مشتری فراهم شود.
منبع: بانک پارسیان
سلام خسته نباشید.من ازخدمات بانک پارسیان راضی هستم ولی نمیدانم چرا بانک به این خوبی ,چراشعبه کم داره.ولی درعوض خدمات اینترنتیش عالیه.متشکرم.