راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رتبه‌بندی گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران در سال 1400 / بانک ملت در رتبه اول رسته بانک‌ها

سازمان مدیریت صنعتی رتبه‌بندی سال 1400شرکت‌های برتر ایران را براساس اطلاعات مالی سال گذشته منتشر کرده است. فهرست شرکت‌های برتر گروه‌های متفاوتی از شرکت‌ها را در دسته‌های مختلف از جمله بانک‌ها و موسسات اعتباری، گروه واسطه‌گری‌های مالی، گروه موسسات بیمه‌ای، گروه ارتباطات و مخابرات و گروه خدمات بازرگانی (فعال در حوزه فناوری اطلاعات) را در برگرفته است. باتوجه به عموميت فهرست شركت‌های برتر ايران و وجود انواع شركت‌های توليدی، خدماتی ، بيمه‌ای، سرمايه گذاری و بانک‌های شركت كننده، جهت همگن كردن رقم فروش اين شركت‌ها، از مجموع درآمدهای عملياتی شرکت استفاده شده است.

در قسمت اول این سلسله گزارش‌ها به معرفی بانک‌ها و موسسات اعتباری پرداختیم. جدول زیر رتبه‌بندی شرکت‌های گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری را نشان می‌دهد. در این فهرست نام 12 بانک و موسسه اعتباری به چشم می‌خورد، جایگاه اول این رتبه‌بندی مانند سال گذشته به هلدینگ بانک ملت اختصاص دارد، این بانک در رتبه‌بندی کل 500 شرکت برتر نیز با چهار پله صعود نسبت به سال قبل در جایگاه دوم قرار دارد.

بانک رفاه کارگران و بانک صادرات ایران سال گذشته به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند اما امسال این دو بانک بایکدیگر جابه‌جا شدند، به سبب این تغییر بانک صادرات با پیشرفتی یک پله‌ای در فهرست 500 شرکت برتر، جایگاه 9 را از آن خود کرد و بانک رفاه کارگران با چهار پله سقوط نسبت سال قبل در مرتبه 11 قرار گرفت.

بانک پاسارگاد، بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک کشاورزی در رتبه‌بندی گروه بانکی مانند گذشته عمل کرده‌اند اما در رتبه‌بندی کل، بانک پارسارگاد با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در جایگاه 12 نشسته است. بانک تجارت نیز با سقوطی دو پله‌ای در مرتبه 14 است. بانک پارسیان که در جایگاه 16 بود، امسال در پله 20 قرار گرفته است. بانک کشاورزی سقوط 14 مرتبه‌ای را تجربه کرده است و از جایگاه 19 در سال قبل به جایگاه 33 رسیده است.

بانک کارآفرین سال گذشته در گروه بانکی در رتبه 11 قرار داشت و امسال در جایگاه 8 است، در رتبه‌بندی کل هم دو پله صعود داشته است. بانک اقتصاد نوین در گروه بانکی خود موفق شد دو پله پیشرفت کند. این بانک در رتبه‌بندی کل هم از رتبه 49 در سال قبل به رتبه 47 در بررسی‌های امسال رسیده است.

بانگ گردشگری، در گروه بانکی یک سقوط یک پله‌ای داشته و همین امر در کنار سایر عوامل، بانک گردشگری را از رتبه 47 به رتبه 53 رسانده است.

بانک سامان در گروه‌بندی بانکی سال‌های گذشته همواره جایگاه هشتم را داشته است اما این بانک امسال یازدهمین مرتبه را برای خود انتخاب کرده است. بانک سامان در شاخص  رتبه کل از جایگاه 20 به رتبه 53 رسیده است. بانک سینا مانند سابق در گروه بانکی در آخرین بخش جدول رنکینگ است، بانک سینا سال گذشته در رتبه 66 و امسال در جایگاه 80 رتبه‌بندی کل قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.