راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رمزارزها به نظارت نیاز دارند / مدیر دفتر کنترل حسابرسی ارزی آمریکا، خواهان همکاری با واسطه‌های فعال در بازار رمزارز شد

بعضی از افراد فعال در زمینه مقررات‌گذاری در امور مالی آمریکا، بر این باورند که رشد بازار رمزارزها خارج از نگاه نهادهای قانونی، ریسک‌های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.

نسیم بنایی / مایکل جی هسو، مدیر دفتر کنترل حسابرسی ارز آمریکا (OCC)، که یکی از زیرشاخه‌های وزارت خزانه‌داری این کشور است، روی این مسئله تاکید کرد که به منظور داشتن درکی بهتر از ریسک‌های موجود در بازار 2 تریلیون دلاری در حال رشد رمزارزها، باید هماهنگی‌ها و همکاری‌هایی گسترده با واسطه‌‌های این بازار صورت گیرد.

به گزارش نشریه کوین‌تلگراف، هسو که در نشست امور مالی ترانس آتلانتیک درباره موضوع «آینده دارایی‌های رمزی و مقررات‌گذاری بر آن‌ها» سخنرانی می‌کرد، به مجراهایی چون صرافی‌های رمزارز، توکن‌های غیر مثالی (NFT) و متاورس، یعنی جاهایی اشاره کرد که هر کسی با داشتن اتصالی به اینترنت می‌تواند در آن‌ها سرمایه‌گذاری کند. هسو درباره این مسئله گفت: «رمزارزها در حالی به شکل جریانی اصلی درآمدند که هنوز با عدم قطعیت مقرراتی و قانونی روبه‌رو هستند و مجموعه‌ای از کلاه‌برداری‌ها، هک‌ها و دیگر اتفاقات اختلال‌آمیز در آن‌ها رخ داده است. برای افرادی چون من که در زمینه تنظیم مقررات در امور مالی فعالیت می‌کنند، این مسئله پرسش‌های فراوانی ایجاد می‌کند. توجه بخش تنظیم‌کننده مقررات یا همان رگولاتوری باید در کجا متمرکز شود؟ چه کار باید کرد؟ چه کسی باید آن کار را انجام دهد و چرا باید آن کار انجام شود؟»

به گفته هسو، دفتر کنترل حسابرسی ارز، به بانک‌ها گوشزد کرده است که پیش از دریافت مجوز فدرال برای ورود به فعالیت‌های رمزی، باید توانایی خود را نشان دهند. او به ریسک‌های فزاینده رمزارزها هم اشاره کرده است زیرا در حال حاضر افرادی که استیبل‌کوین با پشتوانه دلار دارند، اطمینان دارند که می‌توانند استیبل‌کوین‌های خود را هر وقت بخواهند با همان قیمت لحظه‌ای به دلار تبدیل کنند. مشکل این مسئله به گفته هسو چنین است: «چه می‌شود اگر این اطمینان از بین برود؟ دارندگان استیبل‌کوین، با دانستن این مسئله که اولین کسی که دارایی خود را به دلار تبدیل کند، شانس بیشتری برای دریافت پول خود دارد، به شکلی عقلانی به دنبال این خواهند بود که بلافاصله استیبل‌کوین‌های خود را تبدیل کنند.»

به نظر هسو باید با واسطه‌های فعال در بازار رمزارز همکاری کرد تا عواقب از بین رفتن اعتماد در این بازار به حداقل برسد: «در حالی‌که بانک‌ها و شرکت‌های امانی سابقه طولانی و موفقی در محافظت و ایمن‌سازی دارایی‌ها دارند، فناوری نهفته در رمزارزها و شکل مدیریت خاص بعضی از توکن‌ها، مسائل جدیدی را پدید آورده‌اند که نیازمند تحلیل و بررسی دقیق است.»

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در جلسه‌ای که هفته پیش در مجلس سنا داشت، این مسئله را تایید کرد که نهاد تحت مدیریت او گزارشی جدید درباره ارزهای دیجیتال منتشر خواهد کرد، گرچه وضعیت این بازار «دقیقا آن‌طوری نیست» که این نهاد می‌خواهد. از سوی دیگر پاول به تغییراتی در سیاست پولی اشاره کرد که انتظار می‌رود به سیاست مربوط به ایجاد احتمالی یک ارز دیجیتال از سوی بانک مرکزی آمریکا، بپردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.