راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه نرم‌افزاری صندوق توسعه ملی راه‌اندازی می‌شود

سامانه نرم‌افزاری بانکی و حسابداری صندوق توسعه ملی ایران با همکاری شرکت توسن در صندوق توسعه ملی راه‌اندازی خواهد شد.

در نشستی که با حضور مدیران مالی و اعتباری صندوق توسعه ملی ایران و مدیران بانک‌های عامل برگزار شد، نماینده شرکت توسن توضیحاتی را در خصوص سامانه نرم‌افزاری بانکی و حسابداری توسن ارائه کرد و از مدیران بانک‌های عامل درخواست کرد زیر‌ساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این سیستم را در صندوق توسعه ملی فراهم کنند.

صندوق توسعه ملی یک نهاد مالی است که جزو بیست صندوق بزرگ جهان است و با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت، گاز، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی مطابق ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه تشکیل شده است. طبق این قانون بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت و گاز کشور به صندوق توسعه ملی واگذار می‌شود تا صرف اعطای تسهیلات به بخش‌های خصوصی، تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی برای تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌های دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی شود.

صندوق توسعه ملی با در نظر گرفتن و استفاده از تجربیات حساب ذخیره ارزی و با توجه به جایگاهی که در توسعه اقتصادی کشور دارد، برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی به منظور ارائه گزارش‌های مالی دقیق و تبعیت از استانداردهای معتبر حسابداری طراحی کرده است. در این راستا مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت مالی صندوق، با همکاری کارشناسان پیاده سازی شرکت توسن اقدام به راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری بانکی و حسابداری صندوق توسعه ملی کرده‌اند.

به کمک این طرح صندوق توسعه ملی می‌تواند از طریق پایش اطلاعات بانک‌ها موجبات ایجاد وحدت رویه در خصوص پرداخت و باز پرداخت منابع صندوق از طریق بانک‌های عامل را فراهم کند. با استفاده از سامانه نرم‌افزاری صندوق توسعه ملی مدیریت حساب‌های صندوق در حوزه اعطای تسهیلات و همچنین حسابداری ارزی سرمایه‌گذاری‌های خارجی صندوق صورت خواهد گرفت. از همین روی و با توجه به ابعاد پروژه نیاز به همکاری تمامی بانک‌های عامل جهت انجام موفقیت آمیز این پروژه است.

استقرار سامانه نرم‌افزاری صندوق توسعه ملی منجر به تسهیل و تدقیق بازپرداخت تسهیلات اعطا شده به صندوق خواهد شد و صندوق خواهد توانست مجددا پس از انجام تحلیل‌های اقتصادی منابع را در اختیار بخش‌های دارای مزیت قرارداده و تامین مالی پایدار در کشور را صورت دهد. با توجه به حجم عظیم منابع بازپرداختی و منابع مالی جدید ناشی از عواید نفت و گاز و مدیریت آن به صورت جامع توسط این سامانه با در اختیار داشتن اطلاعات اقتصادی مناسب، صندوق توسعه خواهد توانست ماموریت خود در راستای توسعه اقتصادی پایدار با در نظر گرفتن اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را محقق سازد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.