صبح امروز هیئتمدیره شرکت ملی انفورماتیک علی عبدالهی را بهعنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، عبدالهی پیش از این سابقه حضور و فعالیت بهعنوان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت دوازدهم و همچنین رئیس کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی میان سندباکسها یا محیطهای آزمون، عضویت در کارگروه تحول دیجیتال بانکها در وزارت امور اقتصادی و دارایی، عضویت در هیئتعلمی گروه مدیریت کسبوکار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، مدیریت اجرایی معاونت توسعه ارتباطات علمی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مدیریت گروه مطالعات زیرساختهای فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار را داشته است.
او همچنین در سوابق کاری خود فعالیت بهعنوان عضو هیئتمدیره و مدیرعامل شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات، دبیر علمی کمیته فناوری اطلاعات در کنفرانسهای متعدد بینالمللی و برگزیده دو سال پیاپی بهعنوان مدیر برگزیده در وزارت اقتصادی و دارایی و نیز مشاوره و نظارت بر پروژههای برنامههای «توسعه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال بانکها» را دارد.
از عبدالهی مقالات و کتب متعددی نیز در حوزه فناوری اطلاعات منتشر شده که از آن جمله میتوان به کتابهای «مفاهیم و ویژگیهای امضای دیجیتال»، «تجاریسازی بلاکچین»، «اقتصاد هوشمند؛ از تئوری تا عمل»، «نگاهی جامع به زبان گزارشگری تجاری توسعهپذیر» (XBRL)، «تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عصر دیجیتال»، «مدیریت بازاریابی خدمات و محصولات مالی» و «سیستمهای اطلاعاتی با رویکرد مدیریت مالی» اشاره کرد.
هیئتمدیره شرکت ملی انفورماتیک همچنین از زحمات و تلاشهای علیرضا عیدیمراد که تاکنون مدیرعامل این شرکت بود، تقدیر و تجلیل به عمل آورد.