پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
تداوم عرضه کد دستوری مسدودکننده کلاهبرداری با تماسهای بینالمللی
با الزام رگولاتوری، علاوه بر مشترکان ایرانسل، امکان استفاده از کد دستوری برای مسدودسازی مکالمه بینالمللی، برای مشترکان اپراتورهای دیگر نیز فراهم شد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، بیش از پنج سال است که کد دستوری #1*8*1*555* در دسترس مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل است و تمامی مشترکان این اپراتور میتوانند با شمارهگیری و فعالسازی آن، امکان تماس با خطوط بینالمللی را مسدود کنند. با این روش، از کلاهبرداریهایی که به شیوه «تماس از دست رفته ناشناخته بینالمللی»، صورت میپذیرد، جلوگیری میشود.
در برخی شیوههای کلاهبرداری، مشترک پس از مشاهده تماس از دست رفته از شماره ناشناس خارج از کشور (missed call)، اقدام به تماس متقابل کرده و هزینهای معادل برقراری تماس بینالمللی را متقبل میشود.
با افزایش اینگونه کلاهبرداریها و اعتراضات مردمی صورتگرفته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، در نیمه دوم آبانماه ۱۴۰۰، داشتن کد دستوری فعالسازی و غیرفعالسازی تماسهای بینالمللی را به تمامی اپراتورها ابلاغ کرد تا اپراتورهایی که تا این زمان چنین امکانی را برای مشترکان خود فراهم نکرده بودند نیز، ملزم به اجرای این دستور باشند. این در حالی است که کاربران ایرانسل از سوم شهریور ۱۳۹۵، میتوانستند برای مسدودسازی و اتصال مجدد تماس با خطوط بینالملل از کد دستوری اختصاصی، استفاده کنند و این امکان، کماکان برای مشترکان ایرانسل در دسترس است.
مشترکانی که نیازی به برقراری تماس بینالملل (شمارهگیری با پیش شماره ۰۰، با کشورهای دیگر) ندارند، میتوانند با شماره گیری کد دستوری #1*8*1*555*، تماسهای بینالمللی خود را مسدود و هر زمان نیاز به برقراری این تماسها داشتند، با شمارهگیری کد دستوری #2*8*1*555*، نسبت به فعالسازی آن اقدام کنند.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران توانسته است با هدف احترام به مشترکان، با بهکارگیری بهروزترین تجهیزات و دانش بینالمللی، چنین تماسهایی با مشترکان خود را شناسایی و تعداد آنها را تا حد امکان، کاهش دهد تا مشترکان تجربه ناخوشایندی نداشته باشند و متضرر نشوند.