راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب حاکمیت تحول دیجیتال با حمایت شرکت ملی انفورماتیک منتشر شد

انتشارات راه پرداخت در ادامه فعالیت‌های خود در سال جاری، ترجمه فارسی کتاب «Governing Digital Transformation Guidance for Corporate Board Members» که در سال 2020 توسط انتشارات اشپرینگر به چاپ رسیده را با عنوان «حاکمیت تحول دیجیتال؛ راهنمایی برای اعضای هیئت مدیره» برای مخاطبان فارسی زبان منتشر کرد. این کتاب با حمایت شرکت ملی انفورماتیک منتشر شده و مجتبی رئیس‌صفری ترجمه آن را بر عهده داشته است.

کتاب حاکمیت تحول دیجیتال درباره نقش اعضای هیئت‌مدیره در مسائل مرتبط با فناوری اطلاعات در سازمان‌ها و کسب‌و‌کارهای بزرگ صحبت می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که علی‌رغم نقش غیرقابل انکار این نهاد تصمیم‌گیرنده در موفقیت یا شکست سازمان، مسائل مربوط به فناوری اطلاعات کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در برنامه‌ها و جلسات هیئت‌مدیره غالباً موضوعات مرتبط با امور مالی و حقوقی منعکس می‌شود، اما جای مسائل مربوط به فناوری اطلاعات در این نوع جلسات خالی است. این در حالی است که  نقش فناوری اطلاعات به‌عنوان عامل مهمی در رقابت‌پذیری بسیاری از سازمان‌ها هر روز پررنگ‌تر می‌شود و مفهوم تحول دیجیتال بیش‌از پیش به موضوعی حیاتی برای سازمان‌ها تبدیل می‌شود.

در واقع، سازمان‌ها برای خلق ارزش‌های کسب‌وکاری به‌طور فزاینده‌ای به فناوری اطلاعات وابسته هستند، اختلالات دیجیتالی زیادی در اطراف ما رخ می‌دهد و تعداد زیادی از سازمان‌ها در سراسر جهان به‌طور فعال در مورد تحول دیجیتالی می‌اندیشند. با این حال، شواهد تجربی نشان می‌دهد که هیئت‌مدیره در تصمیم‌گیری و کنترل‌های راهبردی مرتبط با موضوعات حوزه فناوری اطلاعات به ‌اندازه کافی درگیر نیست. تحقیقات جدید خواستار مشارکت بیشتر هیئت‌مدیره در حاکمیت فناوری اطلاعات و شناسایی پیامدهای جدی برای عدم حضور هیئت‌مدیره در جهت‌گیری و کنترل دارایی‌های دیجیتالی سازمان‌هاست.

این کتاب تلاش می‌کند اهمیت نقش اعضای هیئت مدیره را در مواجهه با مسائل مرتبط با فناوری اطلاعات و به طور کلی تحول دیجیتال پررنگ کند و با ذکر مصادیق و نمونه‌های متعدد راهکارهای عملیاتی در این زمینه ارائه دهد. همچنین موضوع تحول دیجیتال را تبیین و راهکاری عملیاتی برای پیاده‌سازی آن ارائه کند. این کتاب با ارائه راهنمایی‌های شفاف و قابل اجرا به اعضای هیئت‌مدیره سازمان‌ها کمک می‌کند تا با ایجاد یک حاکمیت دیجیتالی اثربخش این اطمینان حاصل شود که استراتژی‌های فناوری اطلاعات سازمان از استراتژی‌های کسب‌وکاری سازمان حمایت و آن را گسترش می‌دهد.

علاقه‌مندان برای خرید کتاب «حاکمیت تحول دیجیتال» می‌توانند به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.