راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ازکی و بیمیتو یک صدا شدند / بزرگترین فروشنده بیمه خواهیم شد

دو شرکت بیمیتو و‌ ازکی از سال ۱۳۹۸ با یکدیگر فعالیت و همکاری می‌کردند اما با دونام‌تجاری جداگانه. باگذشت زمان، این تیم‌ها تصمیم گرفتند ادامه فعالیتشان را بانام برند ازکی ادامه دهند. به همین منظور 23 آذر، نشستی را با شعار هم‌صدا بودیم، یک‌صدا شدیم برگزار کردند.

تیم لطیف، رئیس هیئت‌مدیره ازکی، با نگاهی به نقطه شروع ازکی صحبت‌هایش را آغاز کرد. به گفته او، خلأ یک مقایسه‌گر یا همان اگریگیتور در صنعت بیمه ایران باعث شده که ازکی در سال 1397 شروع به فعالیت کند. جالب است که ازکی دات کام تنها دامنه چهارحرفی دات کام کشور است.

لطیف ادامه داد: «سال 97 فعالیت رسمی ازکی را با ایده مقایسه شروع کردیم، در آن برهه ما رتبه چهارم بازار مقایسه بودیم و پیش از ما شرکت‌های دیگری ازجمله بیمیتو وارد این حوزه شده بودند.»


بیمیتو را رقیب اصلی خود می‌دیدیم


او با اشاره به بیمیتو ادامه داد: «بیمیتو را رقیب اصلی خود می‌دیدیم. اما نحوه عملکرد آن را الگوی خودمان در ازکی قرار داده بودیم و همیشه فکر همکاری با آن‌ها را در سر داشتیم. این شد که با بیمیتو که نگاه مثبتی به بیمه دیجیتال داشت وارد مذاکره شدیم و درنهایت اواخر سال 98 قرارداد ادغام ازکی و بیمیتو را امضا کردیم.» به گفته لطیف، فرایند مذاکرات ازکی و بیمیتو از روز اول تا روز قرار داد، کمتر از 2 ماه طول کشیده است.

او در ادامه به چالش‌های ادغام دو شرکت اشاره کرد و گفت: «جلسات اولیه ما با شیوع پاندمی کرونا همزمان شده بود و این اتفاق هماهنگی جلسات آنلاین در مراحل ابتدایی ادغام را سخت می‌کرد، کارمندان دو شرکت در محیط‌های متفاوت و بافرهنگ‌هایی نه‌چندان نزدیک فعالیت کرده بودند و یافتن چشم‌انداز واحد  با توجه به رویاهای متفاوت ازکی و بیمیتو چالش‌برانگیز بود. یکی از دلایل موفقیت ما در فرایند ادغام این بود که تیم‌های مدیریتی اختلافات فرهنگی را کنار گذاشتند.» لطیف ادامه داد: «با گذر از تمام چالش‌ها، تصمیم گرفتیم بزرگ‌ترین فروشنده بیمه باشیم و بحث مقایسه سایر حوزه هارا هم در کشور راه‌اندازی کنیم.»

او بابیان سهم بازار آنلاین بیمه در ایران کمتر از سه درصد است اضافه کرد: «آمارها و اطلاعات نشان می‌دهد که درنتیجه این ادغام بیش‌تر از 80 درصد بازار آنلاین بیمه کشور در اختیار ازکی و بیمیتو قرارگرفته است.»

لطیف در خصوص اهمیت مفهوم مقایسه گفت: «سایت ازکی فقط مختص مصرف‌کنندگان و متقاضیان خرید بیمه نیست و برای صاحبان شرکت‌های بیمه هم کاربرد دارد؛ زیرا ممکن است بخواهند عملکرد سایر نمایندگان بیمه را رصد کنند. مقایسه شرایط همه محصولات مالی ازجمله سپرده، وام، بورس، دبیت کارت و.. به‌زودی به منوی سایت ازکی اضافه می‌شود.» به گفته او، بهداشت و درمان، گردشگری یا فروش اینترنت و سیم‌کارت صنایعی هستند که ازکی به آن ورود خواهد کرد.

در ادامه، حامد ولی‌پوری مدیرعامل ازکی در خصوص انگیزه ادغام گفت: «سال 98 برای بیمیتو، سال دشواری بود تا حدی که برای حقوق ماهانه کارمندانمان باید باسهامدارن جلسه می‌گذاشتیم، درحالی‌که هرروز تبلیغات بیلبوردهای ازکی در خیابان‌ها به چشمم می‌خورد. برای همین با جدیت بیشتری مذاکره با ازکی را دنبال کردیم، زیرا هم به جذب سرمایه نیاز داشتیم و هم با ازکی هم‌نظر بودیم.»

به گفته او، کنار هم قرار گرفتن دو شرکت ازکی و بیمیتو در کنار روحیه استارتاپی، بزرگ‌ترین قرارداد تبلیغاتی تلویزیونی صداوسیما را پدید آورد.

ولی‌پوری در پاسخ به سؤال راه پرداخت مبنی بر اینکه چشم اندازهای ازکی و بیمیتو به سمت رسالت کدام‌یک از شرکت حرکت خواهد کرد گفت: «اولویت در شرکت ازکی، مخاطب است. هر جا که تقاضا باشد به آن سمت حرکت خواهیم کرد.»

او در پایان بیان کرد که فعالیت دو برند بیمیتو و ازکی در کنار هم با نام‌های جداگانه تجربه ناخوشایندی بود. مطمئن بودیم یک برند می‌خواهیم و بررسی بازار به ما نشان داد ازکی می‌تواند برند موفق‌تری باشد. وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های این شرکت‌ها از این به بعد بانام ازکی فعالیت خواهند کرد‌.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.