راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد / الزام اینماد بر اساس قانون مبارزه با پول‌شویی

رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی از اتصال فاکتورها به تراکنش‌های بانکی از هفته گذشته با همکاری بانک مرکزی خبر داد و در ادامه دلیل الزام کسب اینماد را قانون مبارزه با پول‌شویی عنوان کرد.

او پیش‌تر نیز پس‌ازاینکه الزامی شدن اینماد با واکنش‌های مختلفی که اغلب در مخالفت با آن بود مواجه شد در نامه‌ای توجیهی به دلایل الزامی شدن اینماد پرداخته و بنابراین نامه مستنداتی را برای رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرده بود.

به گزارش ایسنا، سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع بررسی توسعه تولید، تجارت و نظام توزیع، این مقام مسئول در ادامه از اتصال فاکتورها به تراکنش‌های بانکی از هفته گذشته با همکاری بانک مرکزی خبر داد و گفت: «بازدیدهای سرزده و کنترل‌های سیستمی نیز از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در حال انجام است و برای برخی اقلام آمار فروش هم در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.»

او در خصوص نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) نیز با بیان اینکه در وزارت صمت فضای دیجیتال تقویت خواهد شد، تصریح کرد: «در قانون مبارزه با پول‌شویی الزام شده کسب‌وکارهایی که می‌خواهند پرداخت الکترونیکی داشته باشند باید دارای اینماد باشند. البته اینماد بدون ستاره (برای کسب‌وکارهای خرد) به سرعت صادر می‌شود و صدور اینماد یک ستاره حداکثر یک روز طول می‌کشد.»

به گفته او برای pspها این قانون از سوی وزارت صمت سال ۱۳۹۸ اجرا و دو هفته پیش هم برای پرداخت یارانه‌ها الزامی شد.

فاطمی امین با بیان اینکه اینماد برای ایجاد اطمینان و کمک به خود مردم است، تصریح کرد: «اینماد مثل استاندارد است و باید توأم با نظارت باشد. وظیفه ما این است نگذاریم از این نماد مهم سوءاستفاده شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.