راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فن‌آوا برگزار شد / افزایش سرمایه 132 میلیارد تومانی به تصویب مجمع رسید

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام گروه فن‌آوا با دستور جلسه افزایش سرمایه شرکت، روز یکشنبه مورخ هفتم آذرماه 1400 با حضور 97/31 درصد سهام‌داران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا نائینی، مدیرعامل گروه فن‌آوا گزارشی از برنامه‌ توجیهی گروه فن‌آوا برای این افزایش سرمایه 132 میلیارد تومانی ارائه کرد. نائینی در بخش اول سخنان خود به اهمیت شرکت‌های حوزه ICT در جهان اشاره و بیان کرد که این شرکت‌ها سهم 33درصدی از سهم بازار 100 شرکت برتر جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته نائینی، گروه فن‌آوا قصد دارد یکی از 10 شرکت برتر حوزه ICT تا سال 1404 باشد و در این مسیر طبق چشم‌اندازی که این شرکت تا سال 1402 برای خود ترسیم کرده، قصد دارد افزایش سرمایه خود را در سه بخش توسعه کسب‌وکارهای کنونی این شرکت، سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید و در آخر سرمایه‌گذاری خطرپذیر تقسیم کند.

طبق گفته‌های مدیرعامل گروه فن‌آوا، 70 درصد این افزایش سرمایه در بخش توسعه کسب‌وکارهای گروه فن‌آوا صرف خواهد شد. در این رسته اصلی‌ترین بخش سرمایه‌گذاری نیز در حوزه پرداخت الکترونیکی خواهد بود که از جمله آن می‌توان به نوسازی پایانه‌های فروشگاهی و سرمایه‌گذاری در حوزه دستگاه‌های کارت‌خوان و عرضه صندوق‌های فروشگاهی در جهت افزایش سهم بازار این شرکت اشاره کرد. همچنین از دیگر برنامه‌های این شرکت در بخش توسعه ابزارهای جدید پرداخت و عرضه اپلیکیشن موبایلی است.

بخش دیگری از این سرمایه‌گذاری نیز بر راهکار‌های مبتنی بر مراکز داده متمرکز است که گروه فن‌آوا قصد دارد تجهیزات زیرساختی و مراکز داده خود را ارتقا دهد. در بخش دیگر نیز این شرکت قصد دارد در جهت تأمین برق سالم و راهکارهای مبتنی بر امنیت قدم بردارد. از سوی دیگر این شرکت درصدد ارتقای سیستم سخت‌افزاری خود با هدف ورود به کسب‌وکارهای مبتنی بر ارتباطات ماهواره‌ای، بازارهای خارجی و توسعه خدمات ماهواره‌ای است. به گفته مدیرعامل گروه فن‌آوا، متوسط دوره بازگشت سرمایه در بخش توسعه کسب‌وکارها دو سال در نظر گرفته‌ شده است.

طبق برنامه مدنظر این شرکت، 20 درصد از میزان افزایش سرمایه برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید در نظر گرفته‌ شده که هدف‌گذاری آن حوزه کسب‌وکاری جدید (NBL) است که گفته می‌شود اصلی‌ترین اقدام در این بخش ایجاد سامانه مالیاتی کشور بوده و مدت‌زمان بازگشت اصل سرمایه نیز حدود چهار سال است.

10 درصد دیگر این افزایش نیز برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر در نظر گرفته‌ شده که مرکز نو‌آوری نواتک با تمرکز بر حوزه‌های فین‌تک، هوشمندسازی و امنیت، نقش جدی را در این بخش ایفا می‌کند. در این بخش بازگشت سرمایه پنج سال در نظر گرفته‌ شده است.

طبق گزارشی که هیئت‌مدیره‌ فن‌آوا به مجمع عمومی ارائه داده، این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهام‌داران و آورده نقدی است.

در پایان این نشست افزایش سرمایه 132 میلیارد تومانی گروه فن‌آوا به رأی گذاشته شد و با رأی 75 درصد حاضران در این مجمع به تصویب رسید. همچنین با اصلاح بند 5 اساسنامه، سرمایه شرکت از 88 میلیارد تومان به 220 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. طبق جزئیات مطرح‌شده در این نشست حدود 21 میلیارد تومان از این افزایش سرمایه مربوط به مطالبات حال‌شده شرکت و حدود 111 میلیارد تومان آن نیز آورده نقدی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.