راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان شارژ کارت بلیت مترو و بررسی وضعیت آلودگی هوا با اپلیکیشن شاپ فراهم شد

اپلیکیشن شاپ، امکان بررسی وضعیت آلودگی هوای تهران و شارژ کارت بلیت مترو را به خدمات خود اضافه کرده است. پرداخت وجه، خدمات خودرو و خرید بسته از دیگر امکانات برنامه است.

در فصل پاییز معمولا میزان ترافیک شهری افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه آن، هوا آلوده و روزانه شاخص کیفیت هوا تیره و تیره‌تر می‌شود. این وضعیت می‌تواند برای افراد مسن، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های خاص خطرناک باشد، در این شرایط ، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو می‌تواند برای جلوگیری از آلودگی هوا  و فرار از ترافیک، بسیار مؤثر باشد، آن‌هم این روزها که خطوط مترو از شمال به جنوب و از شرق به غرب گسترش پیداکرده است. شاپ در همین راستا دو قابلیت جدید مشاهده وضعیت آلودگی هوای پایتخت و شارژ کارت مترو را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.


نحوه شارژ کارت بلیت مترو با اپلیکیشن شاپ


یکی از مشکلات سفر با مترو، زمان نسبتاً طولانی  انتظار خرید بلیت و تجمع افراد در صف در شرایط شیوع کرونا است. حالا به‌واسطه اپلیکیشن‌ شاپ، افراد فقط با اسکن بارکد گیت مترو، می‌توانند بلیت خود را شارژ کنند.

  • دانلود اپلیکیشن

اپ شاپ را می‌توان از طریق سایت شرکت، کافه بازار و گوگل پلی برای سیستم‌عامل اندروید و از طریق سیب ایرانی برای سیستم‌عامل IOS  دانلود کرد. بعد از دانلود اپلیکیشن باید شماره همراه به‌منظور دریافت کد ورود، درج شود.

  • انتخاب خدمات موردنیاز

با اپ شاپ علاوه بر خرید و شارژ کارت مترو می‌توان خدماتی چون پرداخت وجه، خدمات خودرو و خرید بسته اینترنت و… را مشاهده کرد اما برای شارژ کارت مترو باید گزینه دوم از سمت راست را انتخاب کرد.

  • واردکردن اطلاعات کارت مترو

در این مرحله باید شماره سریال درج‌شده روی کارت مترو را در اپ شاپ درج کرد.

  • واریز وجه

از طریق پرداخت اینترنتی و کیف پول اپلیکیشن شاپ می‌توان مبلغ موردنظر خود را انتخاب و در کمتر از چند ثانیه کارت متروی خود را شارژ کرد.


بررسی وضعیت آلودگی هوای پایتخت


یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن شاپ نشان دادن آلودگی شهر تهران است. این قابلیت بررسی وضعیت آلودگی هوای پایتخت را برای متقاضیان امکان‌پذیر می‌کند؛ استفاده از این اپلیکیشن به افراد حساس به آلودگی هوا توصیه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.