راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دومین دوره از سلسله‌رویداد استان آپ با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و کارن‌کراد برگزار شد

دومین دوره از سلسله‌رویداد «استان آپ؛ ۳۱ قدم تا شکوفایی» روز ۱۲ آبان ۱۴۰۰، با حضور علی وحدت، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری؛ سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق؛ لطف‌الله سیاهکلی و فاطمه محمدبیگی، نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی؛ مصطفی مافی، مدیر پارک علم و فناوری قزوین و… در استان قزوین برگزار شد. این رویداد استانی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و با سکوی تأمین مالی جمعی کارن‌کراد، طراحی و برگزار شده است. استان آپ، ترکیب رویداد پیوند و رویداد دوشنبه‌های استارتاپی است که پیش‌ از این تنها به استان تهران اختصاص داشت.

در ادامه این رویداد، ۱۲ تیم استارتاپی در بخش دوشنبه استارتاپی به ارائه طرح‌ و توانمندی خود پرداخته و به سؤالات سرمایه‌گذاران، پاسخ دادند.


گروه‌های ارائه‌دهنده


کارجو پلاس، سیستم مدیریت فرایند استخدام:

محصول این تیم سیستم هوشمند مدیریت فرایند استخدام  است که تمام مراحل استخدام از جمله دریافت رزومه در جاب بورد اختصاصی، مقایسه رزومه‌ها به‌صورت تکی یا گروهی، ارزیابی مطابقت هر رزومه و نیازمندی‌های شغل، مدیریت جلسات مصاحبه در تقویم و شخصی‌سازی فرایندهای استخدام با توجه به موقعیت‌های شغلی متنوع را شامل می‌شود. بازار هدف این تیم شرکت‌های بزرگ با استخدام چندین نفر در ماه و سرمایه موردنیازش ۲.۵ میلیارد تومان است.

بازی‌سازی کاسپی، بازی‌های هایپر کژوال برای بازار بین‌الملل:

بازی‌های هایپر کژوال، بازی‌های خلاقانه با زمان توسعه اندک هستند. عمده درآمد این بازی‌ها از تبلیغات است و شرکت‌های بسیار زیادی به این شیوه کار می‌کنند. درآمد میلیون دلاری از بازی‌های موفق در این زمینه‌، باعث سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌های بزرگ روی این مدل درآمدی شده است. ترکیه، چین و هند پیشتازان رشد این مدل در چند سال اخیر هستند.  بازار هدف این استارتاپ، کاربران گوگل‌پلی و کافه‌بازار و  سرمایه درخواستی ۵.۶ میلیارد تومان است.

بیم‌نما، خدمات مدل‌سازی اطلاعاتی ساختمان:

بیم‌نما سامانه‌ای تحت وب جهت نمایش و مدیریت یکپارچه اطلاعات ساختمان است که به‌وسیله آن می‌توان به اطلاعات دوبعدی همچون نقشه‌ها و اطلاعات سه‌بعدی همچون مدل سه‌بعدی به‌صورت یکپارچه دست پیدا کرد. بازار هدف این سامانه  پیمانکاران، مجریان ساختمان، مدیران پروژه، کارفرمایان، شرکت‌های مشاور و طراحان و همه ذی‌‌نفعان صنعت ساختمان هستند. این تیم ۷۵۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

آرتا الکترونیک، تولید محصولات الکترونیکی بر پایه اینترنت اشیا:

دیتالاگر محیطی دستگاهی است که تمامی پارامترهای محیطی قابل‌اندازه‌گیری را می‌سنجد، آنها را در فضای ابری ثبت و ذخیره می‌کند و توسط الگوریتم‌های از پیش تعیین‌شده و به‌دست‌آمده از رفتار محیط، آنها را تحلیل و سپس دستورات لازم برای کنترل محیط را صادر می‌کند. این محصول در زمینه‌هایی مانند شهر و خانه هوشمند، کشاورزی و گلخانه‌های هوشمند، مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق و اتوماسیون صنعتی کاربرد دارد. این محصول بر پایه فناوری اینترنت اشیا طراحی و ساخته‌ شده و قابلیت مانیتورینگ داده را از هر مکانی میسر می‌کند. سرمایه مورد نیاز این تیم چهار میلیارد تومان است.

پیکسند، تعامل کاربر با تصویر و ارائه خدمات چت‌بات بر مبنای هوش مصنوعی:

پیکسند با ۷۵۰ میلیون تومان سرمایه مورد نیاز، تلاش دارد مشکل سردرگمی کاربران در انتخاب آیتم مورد نیاز را با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برطرف کند.

هوثر، سرویس نمایش تبلیغات در بستر کپچا:

محصول این تیم، سرویس هوشمند و مؤثر تبلیغات در بستر اینترنت است که با استفاده از سرویس کپچا اقدام به بالا بردن تعامل تبلیغات تا ۱۰۰ درصد و افزایش بازدهی ۱۲ برابری تبلیغات می‌کند. سرمایه مورد نیز این تیم ۱.۳ میلیارد تومان است.

آرکوسازه، سازه نوین پیش‌ساخته بتنی با اتصالات پیچ و مهره‌ای:

محصول این استارتاپ عبارت است از طراحی و ساخت اجزای سازه‌ای به‌صورت بتنی و تمام پیش‌ساخته که قابلیت استفاده در مناطق مختلف و زلزله‌خیز کشور را دارد. سرمایه درخواستی مورد نیاز این تیم هشت میلیارد تومان و مشتریان کلیدی این استارتاپ  انبوه‌سازان بخش دولتی و خصوصی و سازندگان خرد هستند.

شوکوساز، طراحی و ساخت دستگاه پرینتر سه‌بعدی شکلات:

زمینه اصلی فعالیت تیم شوکوساز ساخت پرینتر سه‌بعدی شکلات و ارائه خدمات در این زمینه است. مشتریان کلیدی این استارتاپ کافه‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و رستوران‌ها هستند. سرمایه درخواستی‌ای این تیم یک میلیارد تومان است.

کسبوم، پلتفرم توسعه و توانمندسازی کسب‌وکارهای بومی، نوپا و مشاغل خانگی:

پلتفرم کسبوم در واقع یک زیرساخت ارتباطی و توانمندسازی کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی با رویکرد آموزش، مشاوره، فروش با طرح‌های حمایتی و هدایتی به‌صورت یکپارچه است. این پلتفرم قابل‌ ارائه به مدرسان/مربیان و آموزشگاه‌هاست. سرمایه درخواستی‌این تیم ۳.۷ میلیارد تومان است.

فناوران تجهیز درمان ایرانیان، ماساژور لمسی و کمربند رفع یبوست:

محصول این تیم، محصولی برای گودی کمر باقابلیت ماساژ و تعادل گردش خون و رفع خستگی کاربرد شارژی است. سرمایه درخواستی‌این تیم  هشت میلیارد تومان است.

کمپوستر، طراحی و ساخت صنعتی دستگاه کمپوستر زباله‌های شهری:

این فناوری، شرایط ویژه‌ای به‌ وجود می‌آورد و از میکروب‌هایی استفاده می‌کند تا زباله آلی شهری ظرف ۲۴ ساعت به خاک غنی از مواد مغذی تبدیل شود. مشتریان کلیدی این تیم سایت‌های امحای پسماند شهری در شهرهای متوسط هستند. سرمایه درخواستی کمپوستر ۱۰ میلیارد تومان است.

اودون، اپلیکیشن‌ساز چندمنظوره آنلاین:

محصول این تیم عبارت است از: سامانه ساخت اپلیکیشن‌های چندمنظوره در حوزه‌های آموزشی، تفریحی، خبری، شرکتی، شخصی و سرگرمی به‌صورت کاملاً پویا. مدیریت و به‌روزرسانی محتوای اپلیکیشن از طریق پنل مدیریت سایت (odon.ir) انجام می‌پذیرد. سرمایه درخواستی‌این تیم سه میلیارد تومان است.

گفتنی است، در این برنامه، استارتاپ و دارندگان طرح‌های سرمایه‌پذیر، طرح و مدل کسب‌وکار خود را به عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌کنند. در صورتی‌ که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تأیید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۸۰ درصد سرمایه جسورانه مورد نیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تأمین کند.


در رویداد «پیوند استان‌آپ» قزوین چه گذشت؟


در بخش رویداد پیوند، شش تیم به ارائه طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود پرداختند و به سؤالات سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهندگان پاسخ دادند. هدف از برگزاری اين رويداد، شناسايی استارتاپ‌ها و طرح‌های استارتاپی جذاب و توانمند در حوزه‌های راهبردی کشور و معرفی آنها به شتاب‌دهنده‌ها (اعم از دانش‌بنيان يا غیردانش‌بنیان) و ساير سرمايه‌گذاران و فعالان اکوسيستم نوآوری به همراه اعطای تسهیلات seed money به شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان و عاملان سرمایه‌گذاری صندوق است. 

سل ران، تولید صنعتی محصول نانو سلولز:

مشتریان کلیدی این طرح صنایع داروسازی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع رنگ و رزین و صنایع کامپوزیت و پلاستیک هستند.

ویستا اکسیر، اسپری ضدعفونی‌کننده حیوانات خانگی:

این طرح شامل اسپری ضدعفونی‌کننده  بر پایه نانوذرات نقره  است. این محصول قابل‌ استفاده روی خاک سگ و گربه و پوشال بستر سایر حیوانات خانگی است. این اسپری انواع انگل‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد و برای حیوان و انسان بی‌خطر و غیرآلرژیک است.

شیرآلات هیدرولیکی، طراحی و ساخت شير كنترل جهت هيدرولیک اسپولی:

بازار هدف این طرح صنایع تولید ماشین‌آلات صنعتی، شرکت‌های نفتی و گازی و پتروشیمی، نیروگاه‌ها و صنایع تولید فولاد هستند.

آینده‌اندیشان کاسپین مکاترونیک، تولید و اپراتوری روبات تاچلس شست‌وشوی خودرو:

روبات تاچلس شست‌وشوی خودرو که به‌طور کلی شامل سه بخش اصلی، اتاقک شست‌وشو، ویزارد و اتاقک تأسیسات می‌شود، قابلیت شستن و خشک‌کردن خودروهای سواری ظرف کمتر از پنج دقیقه را دارد و ۹۰ درصد آب مورد استفاده‌ روبات، تصفیه‌شده و مجدداً به چرخه شست‌وشو بازمی‌گردد.

ایران‌نگری، پلتفرم معرفی و مقایسه بسته‌های خدمات سلامت با رویکرد گردشگری:

ایران‌نگری در حوزه بازاریابی محتوا (Content Marketing) فعالیت می‌کند و راه اصلی درآمدزایی آن تبلیغات و خدمات آنلاین است. مشتریان هدف این طرح  شرکت‌های تسهیلگر خدمات سلامت و مراکز ارائه‌دهنده خدمات هستند.

بهینه‌سازی مصرف برق در مرغداری، افزایش بهره‌وری طیور با بهینه‌ساز نور:

در یک واحد مرغداری بزرگ بیش از هفت هزار لامپ وجود دارد و در طول شبانه‌روز ۱۷ ساعت روشنایی اعمال می‌شود، در صورتی‌ که در منازل مسکونی حداکثر شش تا هفت ساعت روشنایی داریم؛ پس یک مرغداری می‌تواند به‌ اندازه یک شهر برق مصرف کند. ایده این تیم به کاهش مصرف برق در مرغداری‌ها و همچنین ارتقای کیفیت تخمک‌گذاری در طیور منجر می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.