راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشتریان بانک‌های ادغامی چگونه شماره شبای جدید در بانک سپه دریافت کنند؟

در پی مهاجرت داده سه بانک مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان و کوثر به راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه، شماره شبای مشتریان بانک‌های مذکور به دستور بانک مرکزی تغییر کرده است.

بانک مرکزی ایران معتقد است، از آنجایی که بانک‌های ادغامی در شبکه بانکی منحل شده‌اند، نباید شماره و شناسه‌ شبایی به نام آنها وجود داشته باشد. بر اساس این دستور شماره شبای افراد در بانک‌های مذکور تغییر و به سیستم بانک سپه انتقال پیدا کرده است.  در ادامه نحوه دسترسی به شماره شبای به‌روزرسانی‌شده در بانک سپه را می‌خوانیم.

‌ مشتریان بانک‌های ادغامی از جمله کوثر، مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان برای اطلاع از شماره شبای جدیدشان باید به وب‌سایت بانک سپه مراجعه کنند و از منوی خدمات، بخش معرفی خدمات الکترونیک و سپس شناسه حساب بانکی ایران (شبا)، شبای جدید حساب‌های قدیمی بانک‌های ادغامی را انتخاب کنند؛ در حال حاضر این سرویس برای بانک‌های سابق حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری سابق کوثر فراهم شده است.

در مرحله بعد، فقط کافی است کاربر شماره حساب پیشین خود را در کادر در نظر گرفته‌شده برای هر بانک وارد کند تا شماره شبای جدیدش به او نمایش داده شود. لازم به ذکر است هنگام وارد کردن شماره حساب در فاصله بین اعداد با یکدیگر باید نقطه گذاشته شود، در غیر این صورت با پیغام خطا مواجه خواهند شد.

 مهاجرت بانک سابق مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان، به‌‌صورت یکباره انجام شد و به همین دلیل مشتریان این بانک‌ها، برای دریافت خدمات خود نیازی به تغییر کارت، دسته‌چک یا اینترنت‌بانک خود ندارند و می‌توانند با همان نام کاربری و رمز عبور قبلی، در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک سپه نیز خدمات دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.