راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی خبر داد / زیان انباشته را طی دو سال به سود انباشته تبدیل کردیم

شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) در سال ۱۳۷۶ با موضوع  پشتیبانی، تولید، تأمین و بهره‌برداری انواع سخت‌افزار، نرم‌افزار و تجهیزات الکترونیکی و رایانه‌ای مورد مصرف در انواع فعالیت‌های اداری، تجاری، خدماتی، تولیدی، مالی و بانکی تأسیس شده است.

عمده توجه این شرکت معطوف به ارائه برترین راه‌حل‌های جامع، بهترین تجهیزات و باکیفیت‌ترین سطح از خدمات به مشتریانی بوده که دارای پراکندگی دفاتر و شعب در سطح کشور هستند و برای انجام فعالیت خود از تجهیزات رایانه‌ای در شبکه‌های کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.

سیدامیرحسین هاشمی، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات خوارزمی در گفت‌وگوی خود با راه پرداخت از فروش 105 میلیارد تومانی در حوزه خدمات پشتیبانی و فروش محصولات در سال 1399 خبر داد. هرچند به گفته هاشمی همه‌گیری کرونا باعث شد این شرکت نتواند به همه اهداف از قبل پیش‌بینی‌شده خود ـ آن‌گونه که باید ـ دست یابد، اما با وجود این شرکت مفاخر در بخش رضایتمندی مشتریان آمار 86.5درصدی در پایان سال 1399 را کسب کرده است.

شرکت فناوری اطلاعات خوارزمی در بخش آموزش کارکنان و تحولات سیستماتیک نیز اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام داده که از جمله آن می‌توان به ارائه 10هزار نفر‌ساعت آموزش آنلاین و حضوری اشاره کرد. به گفته مدیرعامل مفاخر، از آنجا که شرکت به موضوع ارتقای دانش توجه ویژه‌ای دارد، این راهبرد در سال جاری نیز دنبال شده و تاکنون نزدیک به چهار هزار نفرساعت آموزش پرسنل محقق و به ارتقای کیفی ارائه خدمات منجر شده است.

از دیگر اقدامات مفاخر در بحث پشتیبانی می‌توان به اضافه‌شدن بانک مسکن به جمع مشتریان جدید این شرکت اشاره کرد. در حال حاضر شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، به قریب به 30 درصد از شعب بانکی در سراسر کشور سرویس پشتیبانی ارائه می‌دهد.

به گفته هاشمی، در بحث به‌کارگیری ابزارهای کنترلی و نظارتی در خصوص نظارت بر عملکرد سازمانی، سیستم کارت امتیازی متوازن پیاده‌سازی و اجرا شده و همچنین موضوع ارزیابی عملکرد منابع انسانی و راه‌اندازی دفتر مدیریت و کنترل پروژه در این بخش اهمیت بسیار بالایی یافته است. همچنین تدوین برنامه بودجه به تفکیک مدیریت‌ها در سال1400 در جهت هم‌راستاسازی اهداف مدیریتی با اهداف کلان سازمانی مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت خوارزمی در خصوص اقدامات این شرکت در حوزه فنی و پشتیبانی گفت: «در حوزه پشتیبانی و اقدامات، طرح‌ها و پروژه‌های خوبی اجرایی شده که از جمله آنها می‌توان به طرح تجاری‌سازی استان‌ها اشاره کرد که به بهره‌وری بخش پشتیبانی منجر شده است. همچنین تقویت رویکرد نرم‌افزاری و توسعه محصولات نرم‌افزاری از دیگر دستاوردهای شرکت بوده و بر این مبنا محصولاتی از قبیلCRM  بومی و مدیریت عملیات (tracking) توسعه یافته که خروجی آن علاوه بر استفاده درون‌سازمانی به بخش فروش برون‌سازمانی نیز ارائه شده است.»

سیدامیرحسین هاشمی، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات خوارزمی

او در ادامه افزود: «بحث سیستماتیک‌کردن و هوشمندسازی فرایندها در حوزه پشتیبانی شامل سرویس دوره‌ای آنلاین و پیاده‌سازی ITIL (که از سال 1399 کلید خورده) به‌زودی نهایی خواهد شد. استقرار واحد بازاریابی به‌عنوان واحدی که وظیفه رصد و تحقیقات بازار را داشته، از جمله دیگر اقدامات شرکت در سال 1399 بوده که این واحد تصمیم‌سازی‌های خوبی را در حوزه بازاریابی و فروش صورت داده و بیش از 20 طرح مطالعاتی ارزشمند را ارائه کرده که در سال‌های آتی شاهد نتایج آنها خواهیم بود.»

هاشمی یکی از دستاوردهای سال 1399 مفاخر را وصول 92 درصد از مبلغ صورت‌حساب‌های شرکت دانست که به گفته او بالاتر از استانداردهای معمول در صنعت بانکی کشور است.


زیان انباشته را به سود انباشته تبدیل کردیم


هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ارزیابی عملکرد و تحقق اهداف شرکت در سال 1399 پرداخت و گفت: «مفاخر در موضوع ارزیابی عملکرد پرسنل و مدیران در سال 1399 به هدف‌گذاری‌های پیش‌بینی‌شده در این حوزه نزدیک شده و در بخش سنجش رضایت کارکنان و رضایتمندی مشتریان نیز به آمارهای مناسبی دست یافته است. این مجموعه در حوزه فرایندهای داخلی و ارائه خدمات پشتیبانی نیز به عمده اهداف در برنامه دوساله رسیده و در موضوع وصول مطالبات نیز چنانچه پیش‌تر با جزئیات مطرح شد، آمار قابل قبولی ثبت شده است. شرکت توانست در سال 1399 با اضافه‌کردن سه محصول جدید از جمله دوربین مداربسته، دستگاه احراز هویت و سامانهCRM  در توسعه سبد محصول و خدمات خود گام بردارد.»

او در ادامه گفت: «ما در سال 1399 توانستیم بالغ بر 14 میلیارد تومان سود خالص را محقق کنیم که این رقم نسبت به سال 1398 با افزایش 130درصدی مواجه شده و بر این اساس تمامی زیان انباشته شرکت از سال‌های قبل را پس از هفت سال جبران کردیم و به سود انباشته هشت میلیارد و 600 میلیون تومانی در سال 1399 رسیدیم که از مهم‌ترین دستاوردهای مفاخر در سال 1399 است. سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و کسب سود قابل توجه در این بخش نیز از دیگر دستاوردهای مفاخر در سال 1399 به‌شمار می‌آید.»


روند رو‌به‌رشد مفاخر


مدیرعامل مفاخر با اشاره به حرکت روبه‌رشد این شرکت طی دو سال گذشته گفت: «با توجه به رویکرد توسعه محصولات نرم‌افزاری که از سال 1398 مورد توجه شرکت قرار گرفته، در سال 1399 به‌طور جدی‌تری دنبال شد؛ چنانچه سامانه CRM (سامانه مدیریت ارتباط با مشتری) و مدیریت عملیات را به سبد محصولات اضافه کردیم؛ علاوه بر اینکه در حوزه پشتیبانی شرکت نیز از CRM برای ارتقای خدمات نظارتی بهره‌برداری می‌شود. مجلس شورای اسلامی، مشتری شاخص این محصول بوده و در سال 1400 محصول مذکور تحویل مشتری شد. این دستاوردها تأثیر بسیار خوبی بر تقویت واحد نرم‌افزاری و نیز درآمدزایی شرکت داشته که در سال جاری نیز به‌جد پیگیری می‌شود.»


به‌دنبال رشد فروش محصولات


هاشمی با اشاره به اولویت‌های آینده مفاخر گفت: «یکی از اولویت‌های اصلی شرکت، رشد فروش و خدمات حوزهICT  بوده و با توجه به استقرار واحد بازاریابی در سال 1399 در سازمان و تقویت مطالعات بازار در حوزهICT  و فروش محصولات، قدرتمندتر از پیش عمل کرده و سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص داد و منافع بیشتری را برای سازمان و سهام‌داران و ذی‌نفعان خود به ارمغان آورد. همچنین با توسعه کسب‌وکار شرکت به سمت ارائه خدمات تعمیراتی به مشتریان نهایی به‌صورت مستقیم، شرکت درصدد اجرای طرح تعمیرات موبایل بوده و برنامه‌ریزی لازم نسبت به توسعه آن در سراسر کشور را مدنظر دارد.»

او در ادامه افزود: «بر این اساس شرکت با توسعه فروش محصولات و خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به سودآوری مناسبی دست خواهد یافت؛ همچنین توجه به تولید داخلی و استفاده از ظرفیت کارخانه شرکت برای تولید محصول از دیگر اولویت‌های توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در سال 1400 است. در بحث امنیت اطلاعات نیز با توجه به الزامات سازمانی، توجه به کسب استانداردهای این حوزه در برنامه‌های مفاخر قرار داشته و بر همین مبنا پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در دستور کار قرار گرفته تا فعالیت‌های شرکت را با استانداردهای معتبر جهانی از قبیل استاندارد ایزو 27001 منطبق کنیم.»


افزایش 841 درصدی سرمایه مفاخر


هاشمی در پایان با اشاره به افزایش سرمایه شرکت عنوان کرد: «با توجه به نیاز شرکت جهت توسعه کسب‌وکار و ورود به حوزه‌های نوین و تولید محصولات داخلی شرکت، موضوع افزایش سرمایه خود از 170میلیارد ریال به 1600 میلیارد ریال را در برنامه داریم و با توجه به نهایی‌شدن گزارش‌های توجیهی و اخذ مصوبه هیئت‌مدیره، امید است بتوانیم بسترهای لازم جهت رشد و شکوفایی شرکت را مهیا و هموار کنیم و با رشد درآمد و سودآوری، پاسخ مناسبی به سهام‌داران شرکت مفاخر بدهیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.