راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دوره مدیریت محصول سازمانی سحاب 22 مهرماه آغاز می‌شود

دومین دوره جامع آموزشی مدیریت محصول سازمانی (EPM) سحاب 22 مهرماه برگزار می‌شود. این دوره دربرگیرنده 70 ساعت آموزش  و کارگاه آنلاین و سه نشست حضوری است.

کسب‌وکارها این روزها از تخصص مدیریت محصول سازمانی برای طراحی و تولید محصولات سازمانی استفاده می‌کنند. به‌کارگیری این تخصص در کسب‌وکارهایی که مشتریان سازمانی دارند، نسبت به کسب‌وکارهایی که مشتریان خرد دارند، دشوارتر است. عمیق‌بودن و تعدد فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد استفاده در محصولات سازمانی، به تخصص و زمینه‌ای گسترده در صنایع مختلف نیاز دارد.

دوره‌‌ مدیریت محصول سازمانی (EPM)، راهکاری است برای توانمندسازی افراد و کسب‌وکارها در زمینه‌ مدیریت محصولاتی که مشتری سازمانی دارند. مدیریت این نوع از محصولات، تفاوت‌هایی با محصولات خرد دارد که سبب می‌شود طراحی، توسعه و نگهداری متفاوتی داشته باشند. لازم به ذکر است که توجه بیشتر کسب‌وکارهای دارای محصولات سازمانی به این تخصص، می‌تواند در اثربخشی و موفقیت تجاری این محصولات تحول‌آفرین باشد.

راهکاریی که اکنون کسب‌وکارهای پیشتاز در حوزه‌ طراحی و تولید محصولات سازمانی در پیش گرفته‌اند، استفاده از تخصص مدیریت محصول سازمانی (Enterprise Product Management) است؛ اما آفرینش این تخصص در کسب‌و‌کارهایی با مشتریان سازمانی، به‌مراتب پیچیده‌تر از کسب‌وکارهایی با مشتریان خرد است.

بخشی از این پیچیدگی‌ها دارای دلایل ذیل هستند:

  • عمیق‌بودن و تعدد فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد استفاده در محصولات سازمانی؛
  • نیاز به تخصص زمینه‌ای (domain expertise) گسترده در صنعت هدف (صنعت مالی-بانکی، نفتی، مخابرات و…)؛
  • اندازه‌ بزرگ محصولات سازمانی از دید تعداد قابلیت‌ها (features) و چرخه‌ حیات کُند و طولانی آنها؛
  • نبود امکان بازخوردگیری آماری از مشتریان و هزینه‌های بالای آزمون‌وخطا در سمت مشتری؛
  • پرهزینه و پرریسک‌بودن تصمیمات با توجه به محدود بودن شمار مشتریان و وجود تعهدات سنگین قراردادی؛
  • وجود ذی‌نفعان گوناگون درون‌سازمانی (به ازای تخصص‌های گوناگون به کار گرفته‌شده در محصول) و برون‌سازمانی (سطوح مختلف مدیران در سمت مشتری)
  • متفاوت‌بودن مشتری (مدیرانی که محصول را می‌خرند) با کاربر (کارشناسانی که از محصول استفاده می‌کنند) در محصولات سازمانی.

بنابراین دستیابی به مدیران محصولی که بتوانند همه‌ چالش‌های فوق را مدیریت کنند و در پایان در میان این پیچیدگی‌ها، یک محصول تجاری موفق و همسو با نیازهای واقعی مشتریان بیافرینند، کار ساده‌ای نیست.


موضوعات و محورهای اصلی دوره


به‌منظور طراحی محتوای دوره، از متخصصان حوزه‌های مرتبط با محصول و نیز افراد باتجربه در فضای آموزش کمک گرفته شده است. دوره به‌صورت سه‌ماهه (بیش از ۷۰ ساعت آموزش) و با تمرکز بر ابعاد تجاری مدیریت محصول سازمانی طراحی شده است. از این رو مباحثی اعم از طراحی محصول (product design) و مهارت‌های نرم (soft skills) به‌عنوان اولویت دوم در نظر گرفته شده‌اند. همچنین به علت وجود دوره‌های قوی در مباحث فنی (technical) در کشور و متعدد بودن این مباحث، هیچ اشاره‌ای به این مباحث در دوره نخواهد شد.

کاوه یزدی‌فرد، مشاور نو‌آوری در سحاب؛ سیامک خرمی، مدیر ارشد محصول در آمازون؛ سمیه بابایی، روان‌درمانگر و روان‌شناس در مجموعه سیمسیا؛ محمود پورمند، مدیرمحصول فنی در KI LBS GMBH؛ نیکوجاویدپور، طراح خدمات و بنیان‌گذار آژانس لین دیزاین؛ رامین خطیبی، بنیان‌گذار دیزاین استودیو؛ حسین مهدی‌خواه، مدیر ارشد و داده در شرکت جاباما؛ واهاگن سرکیسیان، مدیر تیم بازاریابی KRISP؛ محمدحسین نقوی، مدیرعامل مدرسه مدیریت ناول و اشکان الهیاری، مشاور بازاریابی و برندینگ VAND INTERNATIONL استادان دوره هستند.

این دوره از 22 مهرماه آغاز می‌شود و تا 16 دی‌ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان به شرکت در این دوره تا 10 مهرماه فرصت دارند از اینجا ثبت‌نام کنند. مخاطبان راه پرداخت  هنگام ثبت‌نام با واردکردن کد WAY2PAY از تخفیف 20 درصدی برخوردار خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.