راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارشی کوتاه از میزگرد کاشف و امنیت شبکه الکترونیکی

میزگردی با موضوع «کاشف، امنیت شبکه الکترونیکی» در حاشیه نخستین روز برگزاری بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی برگزار شد. در این میزگرد حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات، نوری، مشاور رئیس کل، واقفی و محمد بیگی رئیس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی و محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی حضور داشت.

احمدی در این میزگرد به تشریح روند پیشرفت زیر ساخت های نظام بانکی در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: دهه هفتاد را در نظام بانکی می‌توان دهه سامان گرفتن سامانه‌های داخل بانک، دهه هشتاد را دهه ارتباط و تسهیل روابط بین بانکی و دهه نود را دهه شفافیت و امنیت نامید. وی به ورود شورای پول و اعتبار در سالهای اخیر به بحت امنیت و راه‌اندازی سامانه‌های بانک مرکزی از جمله شاپرک، سپاس، چکاوک و … اشاره کرد و این اقدامات را در جهت شفافیت و امنیت بیشتر دانست و افزود: با ایجاد یک تمرکز در اطلاعات، می توان به طور علمی و عملی مخاطرات احتمالی را شناسایی و با انجام اقدامات پیشگیرانه، از وقوع آنها جلوگیری کرد.

احمدی در ادامه افزود: پیشخوان دیروز بانک‌ها، امروز به منازل و دفتر کار مردم منتقل شده و با گسترش تلفن‌همراه و اینترنت، دیگر محدودیت‌های زمانی و مکانی نداریم و مشتریان بدون نیاز به حضور در شعبه، سال گذشته حدود شش میلیون تراکنش الکترونیک انجام دادند وپیش بینی می‌شود امسال بیش از 10 میلیارد تراکنش را داشته باشند. بنابراین بانک مرکزی باید با مجموعه ای از اقدامات، امنیت این تراکنش‌ها را تامین کند.

منبع: خبر اقتصادی، اقتصاد آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.