راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وحید والی درباره دلایل انصراف خود از انتخابات انجمن بلاکچین می‌گوید: به‌دلیل بی‌اخلاقی‌ها و بی‌حرمتی‌ها از انتخابات انصراف دادم

روز پنجشنبه هجدهم شهریور ماه، طبق برنامه از پیش تعیین‌شده، انتخابات هیئت‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک، معروف به انجمن بلاکچین برگزار می‌شود. حالا خبر می‌رسد برخی نامزدهایی که پیش از این برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده بودند و می‌توانستند بر فرایند انتخابات اثرگذار باشند، به‌دنبال فضای ایجادشده پیش از انتخابات از حضور در آن انصراف دادند. وحید والی و حسین منتظر از هلدینگ نیک‌اندیش از جمله این افراد بودند. هلدینگ نیک‌اندیش نیز طی بیانیه‌ای این خبر را به‌صورت رسمی اعلام کرد.

در گفت‌وگویی که با وحید والی در این خصوص داشتیم، ابتدا از دلایل حضورش در انتخابات انجمن پرسیدیم و سپس دلایل انصرافش را جویا شدیم.

 او در خصوص عمده‌ترین دلایل حضورش در این انتخابات گفت: «بنده با توجه به مشغله کاری زیاد و همچنین گسترش فعالیت‌هایمان در زمینه‌های مختلف، صرفاً به‌دلیل احساس تکلیف و درخواست بزرگان این حوزه وارد این عرصه شدم؛ چراکه انجمن بلاکچین یک انجمن علمی است و در راستای چشم‌اندازش و به دور از حواشی مختلف باید کار علمی کند، ولی با توجه به اینکه هنوز صنف مشخصی برای حوزه رمزارزها وجود ندارد و در مقطع حساسی هستیم که احتمال چارچوب‌گذاری و قانون‌گذاری در این حوزه وجود دارد، باورم این بود که با حدود 10 سال سابقه در این حوزه می‌توانم مفید باشم. همچنین امیدوار بودم بتوانم در این بخش اثرگذار باشم؛ زیرا اگر بخواهیم کار علمی مناسب انجام دهیم، باید بستر آن فراهم شود؛ در غیر این صورت در چنین فضایی نمی‌توان کار علمی انجام داد.»

با تمام این تفاسیر وحید والی در آستانه انتخابات انجمن با یک بیانیه انصراف خود را از حضور در آن اعلام کرد. شاید این اتفاق را بتوان مهم‌ترین رخداد پیش از انتخابات روز پنجشنبه دانست. هلدینگ نیک‌اندیش که از جمله بازیگران اصلی حوزه رمزارز و بلاکچین کشور محسوب می‌شود، از حضور در انتخابات هیئت‌مدیره انصراف داده است. هرچند وحید والی عنوان می‌کند که به‌عنوان یک عضو انجمن در انتخابات شرکت می‌کند و رأی می‌دهد، اما به نظر می‌رسد از فرایند انتخابات چندان راضی نیست. والی هرچند دلایل انصراف خود را در قالب بیانیه رسمی نیک‌اندیش منتشر کرده، اما در گفت‌وگو با راه پرداخت بیان کرد: «وقتی شاهد بی‌اخلاقی‌ها و بی‌حرمتی‌ها از سمت افرادی در روند این انتخابات بودم که حتی ایران نبودند، تصمیم گرفتم برای جلوگیری از اختلاف در کسب‌وکارهای فعال در این حوزه از انتخابات انصراف دهم.»

والی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: «وقتی دیدم به جای کار برای صنف، مجبور به دعوای دائمی هستم، تصمیم نهایی خود را برای انصراف از انتخابات گرفتم.»

او در پایان تأکید کرد: «هرچند از حضور در انتخابات انصراف دادم و با وجود اینکه تعدادی زیادی از افراد با من برای انصراف تماس گرفتند، ولی به همه توصیه کردم در انتخابات حاضر باشند و هلدینگ نیک‌اندیش نیز انتخابات را تحریم نکرده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.