راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با سامانه خودکار دریافت کرایه و تسویه (AFC) بیشتر آشنا شوید

امروزه هوشمندسازی ارائه خدمات به شهروندان و الکترونیکی‌کردن پرداخت بهای خدمات، یکی از پرطرفدارترین برنامه­‌های اجرایی در حوزه مدیریت شهری است. در همین راستا شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد نیز همانند دیگر شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت بر اساس نیازهای جدید مشتریان خود، اقدام به ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی با استفاده از ابزارهای نوین صنعت، کرده است. راه‌اندازی سیستم کاملاً هوشمند در مدیریت حمل‌ونقل شهری به نام سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه (Collection Fair Automatic یا AFC) از جمله این اقدامات است.

به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک پاسارگاد، AFC در اصل مجموعه‌ای از سامانه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که با استفاده از دانش فنی کارت بلیت الکترونیکی، کیوآرکد و گوشی‌های هوشمند، در جهت اعمال انواع تراکنش‌های متنوع روی پذیرنده‌های مختلف همانند اتوبوس، تاکسی، مترو، BRT، پارکینگ، مراکز فرهنگی و تفریحی، اصناف، فروشگاه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حجم قابل توجهی از اطلاعات در این سامانه تولید و با مکانیسم‌های فنی، تجمیع و پردازش می‌شوند. معمولاً در این سیستم‌ها با توجه به ماهیت متحرک‌بودن کلاینت‌ها، از روش‌های آنلاین و آفلاین جهت تخلیه حجم عظیم اطلاعات استفاده و در نهایت به تسویه مالی، گزارش‌های متنوع و مدیریتی تبدیل خواهند شد.

سامانه دیگر که روی سامانه‌های AFC نظارت دارد، سامانه تجمیع است که مدیریت کامل کارت شهروندی و تسویه‌حساب سایر پذیرنده‌ها را بر عهده دارد تا به‌صورت کلی و جامع بر عملکرد تراکنش‌ها و پذیرنده‌ها نظارت داشته باشد. در این سامانه سطح صادرکنندگی از پذیرندگی جدا شده و مانند یک زیرساخت در پرداخت خرد استفاده می‌شود و به‌صورت کلی مسئولیت امنیت، پردازش و تسویه‌حساب با پذیرنده‌ها را بر عهده دارد. پذیرندگان نیز می‌توانند به‌راحتی و در امنیت کامل به این سیستم متصل شده و خدمات خود را روی یک کارت یا اپلیکیشن به شهروندان ارائه دهند. استفاده از این سامانه، جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، ارتقای سطح اجتماعی شهروندی، افزایش سطح بهداشت عمومی، دریافت سرویس‌های ویژه مانند تخفیف و بسیاری موارد دیگر را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

همچنین با به‌کارگیری این سامانه می‌توانید از مزایا و امکانات زیر برخوردار شوید:

  • رفع معضل پول خرد در تراکنش‌های شهری؛
  • سرعت و امنیت در انجام تراکنش‌ها؛
  • مدیریت تراکنش‌ها؛
  • تسویه روزانه به حساب ذی‌نفعان؛
  • گزارش‌گیری دقیق در هر زمان؛
  • امکان گسترش سریع پرداخت خرد الکترونیکی؛
  • پشتیبانی 24ساعته در هفت روز هفته.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.