راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روبیکا به حواشی ایجاد اکانت‌های جعلی در این پلتفرم پاسخ داد / اتفاق اجتناب‌ناپذیر

اخیراً، کاربران فضای مجازی به‌ویژه افراد پرمخاطب در اینستاگرام، متوجه وجود اکانت‌های جعلی با نام خود در روبیکا شده‌اند. محتوای این صفحه‌ها کپی برابر اصل مطالب اینستاگرام افراد است.

به گزارش راه پرداخت، چند روزی است که کاربران فضای مجازی مدعی شده‌اند، روبیکا با اطلاعات حساب‌های اینستاگرام آن‌ها، برای رونق اپلیکیشن خود حساب کاربری جعلی می‌سازد. برخی بازیکنان تیم پرسپولیس (فرشاد فرج و محمدحسن کنعانی زادگان) نیز اعلام کردند که بدون اطلاع آنها اکانتی به اسمشان ساخته‌شده است. درحالی‌که آن‌ها هرگز به روبیکا مراجعه نکرده‌اند.

روبیکا در واکنش به این اظهارات اعلام کرده که ایجاد صفحات بازیکنان در دی‌ماه سال گذشته همزمان با برگزاری دربی باهماهنگی بازیکنان ساخته‌شده است. این پلتفرم همچنین اطلاعیه‌ای را در راستای تشابه نام کاربری افراد در فضای مجازی منتشر کرد.

این پلتفرم که رسالت خود را فراهم کردن ساده‌ترین، به‌صرفه‌ترین و درعین‌حال امن‌ترین خدمات و محتوای منطبق بر قوانین کشور خوانده بود، در اطلاعیه مذکور عنوان کرد، «تمامی شبکه‌های اجتماعی، بی‌شمار پیج و کانال، مشابه با عنوان یا شناسه افراد، توسط کاربران ایجاد می‌شود که این امر در پلتفرم روبیکا با بیش از ۴۷ میلیون کاربر یکتای رجیستر شده، وجود ۷.۶ میلیون کانال در پیام‌رسان روبیکس و ثبت بیش از ۹ میلیون صفحه در شبکه اجتماعی روبینو توسط کاربران اجتناب‌ناپذیر است.»

روبیکا همچنین در این اطلاعیه منتقدان را به ارائه راهکار جهت بهبود فرایند ثبت شناسه کاربری دعوت کرد :«ضمن احترام به کسانی که تاکنون مفتخر به میزبانی‌شان در پلتفرم روبیکا نبوده‌ایم و منتقد ایجاد کانال توسط سایر کاربران به نامشان در روبیکس و روبینو هستند به اطلاع می‌رساند سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان‌پذیر نیست، روبیکا از تمامی صاحب‌نظران این حوزه که راهکاری جهت بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات دارند دعوت به عمل می‌آورد پیشنهاد‌های خود را به ایمیل support@rubika.ir ارسال کنند.»

شنیده‌ها در کنار تب‌وتاب‌های طرح صیانت، باعث شده کاربران فضای مجازی گمان کنند روبیکا این اقدام را برای مطرح کردن خود به‌عنوان نمونه داخلی اینستاگرام انجام می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.