راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتخابات کمیسیون‌های تخصصی نصر تهران ابتدای شهریور برگزار می‌شود / چه کمیسیون‌هایی بیشترین تقاضا را داشتند؟

جزئیات مربوط به برگزاری انتخابات کمیسیون‌های تخصصی و زمان‌بندی برگزاری انتخابات توسط عضو هیئت مدیره و مسئول کارگروه «بازطراحی ساختار سازمان نصر تهران» اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، آیدین عدالت عضو هیئت مدیره نصر تهران در این خصوص گفت: «پیرو اتمام مدت ثبت درخواست عضویت در کمیسیون‌های تخصصی، مراحل پالایش و تایید صلاحیت متقاضیان آغاز شده است و جلسات انتخابات کمیسیون‌ها از ابتدای شهریور ماه برگزار می‌شود.»


بیشترین و کمترین متقاضی از کمیسیون مشاوران و فروشگاه‌ها


به گفته او پس از تمدید مدت فراخوان تا روز 15 مرداد، هزار و 300 نفر به عنوان عضو حقیقی یا به نمایندگی از 656 شرکت در فراخوان عضویت 22 کمیسیون شرکت کردند. کمیسیون «مشاوران» با 120 متقاضی و کمیسیون «فروشگاه‌ها» با 16 متقاضی بیشترین و کمترین درخواست عضویت را داشتند وکمیسیون‌های دیگر به طور متوسط با 59 نفر درخواست کننده متقاضی عضویت داشتند.

بر این اساس، کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته سازمانی با 111 متقاضی، «تجارت الکترونیکی»، «هوش مصنوعی و علم داده» و «فین‌تک» به ترتیب با 109، 100 و 90 متقاضی در رتبه‌های پایین‌تر جدول آمار متقاضیان عضویت در کمیسیون قرار گرفتند.

طبق آیین‌نامه جدید، پس از پایان ثبت درخواست، دبیرخانه سازمان سوابق و زمینه فعالیت متقاضیان را بررسی می‌کند و گزارش وضعیت متقاضیان هر گروه از کمیسیون‌ها را به کمیته راهبری رسته مربوطه منعکس خواهد کرد.

آمار تفکیکی متقاضیان حضور در کمیسیون‌های نصر تهران

ملاک انتخابات؛ سوابق و زمینه فعالیت


عدالت در مورد ملاک تشخیص صلاحیت متقاضیان عنوان کرد: «کمیته راهبری رسته با بررسی گزارش، نسبت به تائید صلاحیت متقاضیان هر کمیسیون اقدام می‌کند و لیست نهایی را جهت صدور دعوت‌نامه به دبیرخانه ارجاع می‌دهد. ملاک تشخیص صلاحیت متقاضی در هر کمیسیون تخصصی، زمینه فعالیت جاری یا سابقه فعالیت صنفی درزمینه موضوع کمیسیون است.»

به گفته عدالت جهت حضور در جلسه انتخابات کمیسیون لازم است عضویت متقاضی دارای اعتبار باشد.

مسئول کارگروه «بازطراحی ساختار سازمان نصر تهران» همچنین درباره‌ زمان‌بندی برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها و شروع به کار آن‌ها گفت: «پیرو برنامه‌ریزی «کارگروه اصلاح ساختار سازمان» مقرر شده است فرآیند بررسی و تائید صلاحیت متقاضیان حداکثر تا 25 مردادماه جاری به پایان برسد و جلسات انتخابات کمیسیون‌ها از ابتدای شهریورماه آغاز شود.»

بر اساس گفته عدالت جلسات انتخابات به‌صورت آنلاین است و سازوکار و سامانه برگزاری در روزهای آتی توسط دبیرخانه سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد. لیست نهایی متقاضیان تائید صلاحیت شده نیز در همان تاریخ منتشرشده و دعوت‌نامه حضور در جلسه برای این افراد ارسال می‌شود.

او همچنین درباره‌ تشریفات انتخابات کمیسیون‌ها اضافه کرد: «پس از نهایی شدن لیست متقاضیان تائید صلاحیت شده، درصورتی‌که تعداد اعضای متقاضی عضویت در هر کمیسیون کمتر از 35 نفر باشد، بدون نیاز به انتخابات، کلیه متقاضیان به عضویت رسمی آن کمیسیون درخواهند آمد. درصورتی‌که متقاضیان بیش از 35 نفر باشند لازم است انتخابات برگزار شود و حاضران به 35 نفر از میان خود رای دهند و آن‌ها را به‌عنوان عضو رسمی کمیسیون انتخاب کنند.»

او به انتخابات رئیس کمیسیون نیز اشاره کرد: «در ادامه همان جلسه، فارغ از تعداد اعضا انتخابات رئیس کمیسیون برگزار می‌شود و توسط دبیر جلسه صورت‌جلسه خواهد شد. سه نفر از داوطلبان ریاست کمیسیون که بیشترین رای را اخذ کرده باشند، به‌عنوان کاندیدای نهایی به کمیته راهبری رسته مربوطه معرفی می‌شوند. کمیته پس از بررسی، کاندید موردنظر خود را برای ریاست هر کمیسیون به همراه لیست اعضای اصلی منتخب، جهت تصویب به هیئت‌مدیره معرفی خواهد کرد.»


انتخاب نایب‌رئیس و دبیر کمیسیون در اولین جلسه


عدالت تأکید کرد: «پیرو تصویب لیست اعضا و رئیس کمیسیون توسط هیئت‌مدیره‌ سازمان، کمیسیون تخصصی مربوطه به‌صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد. نایب‌رئیس و دبیر کمیسیون نیز در اولین جلسه توسط رئیس کمیسیون انتخاب و منصوب می‌شوند.»

عضو هیئت‌مدیره نصر تهران درباره‌ ترکیب اعضای هر کمیسیون نیز گفت: «با توجه به ماهیت کمیسیون‌های مشاوران، کارشناسان حرفه‌ای و فروشگاه‌ها، اعضای این سه کمیسیون را اعضای حقیقی سازمان از دوشاخه اعضای حقیقی و فروشگاه‌ها تشکیل خواهند داد. باقی کمیسیون‌ها نیز توسط اعضای حقوقی سازمان تشکیل می‌شوند.»

به گفته عدالت پیرو آیین‌نامه‌ جدید در هر کمیسیون حقوقی، حداکثر دو نفر عضو حقیقی نیز امکان حضور دارند و از میان متقاضیان حقیقی همان کمیسیون در روز انتخابات به‌صورت جداگانه انتخاب می‌شوند. پس از تشکیل و شروع به کار کمیسیون‌ها حداکثر دو عضو حقیقی دیگر نیز به‌عنوان «نماینده گروه مشاوران» و «نماینده کمیسیون کارشناسان حرفه‌ای» توسط رئیس کمیسیون مربوطه به کمیسیون تخصصی معرفی و اضافه می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.