راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب صوتی قانون بی‌قانونی منتشر شد / مدیریت کسب‌وکار به شیوه نتفلیکس

در کتاب قانون بی‌قانونی، هستینگز و آرین میر، از با نفوذترین متفکران حوزه کسب‌و‌کاری جهان، به عمق ایدئولوژی‌ها و استراتژی‌های بحث‌برانگیز نتفلیکس وارد می‌شوند و حکایت جذاب و ناگفته‌ای از فلسفه یکی از ابتکاری‌ترین شرکت‌ها در جهان ارائه می‌دهند. انتشارات راه‌پرداخت هم این کتاب را با ترجمه‌ای از شیرین سجودی،‌ محمد دهبان،‌ علی قربان‎‌زاده چندی پیش به صورت کاغذی منتشر کرد و حالا این کتاب را با خوانشی از میلاد تمدن و مهدیه ابوطالبی در پلتفرم‌های صوتی قرار داده است.

گوش دادن به کتاب‌های صوتی در دنیای شلوغ و پرازدحام امروز،‌ یکی از بهترین شیوه‌های افزایش بهره ‌وری از زمان است. زمان‌‌های مرده‌ای که در مسیر رفت‌وآمد به محل کار و انجام امور روزمره زندگی از دست می‌دهیم با استفاه از این امکان تبدیل به بهترین زمان‌های روز خواهند شد. تصور کنید صاحب یک کسب‌وکار بزرگ یا حتی کوچک هستید، از طرفی دیگر خود را به عنوان کارمند نگاه کنید، در هر جایگاهی که قرار داشته باشید،‌زمان مرده زندگی‌تان کم نیست.

حالا اگر قرار باشد این کارمند یا صاحب کسب‌وکار، وضعیت کاری خود را توسعه دهد یا برای تغییر و تحول و بهبود آن تلاش کند، ‌استفاده از نقشه راهی که پیش از این امتحان خود را پس داده یکی از بهترین انتخاب‌ها است. کتاب قانون بی‌قانونی از روایت‌هایی است که به تغییر و تحول رویکرد هر فرد به روند کاری کمک قابل توجهی می‌کند. در حقیقت مطالعه این کتاب به آغاز تغییر و تحول در ساختار و مدل فکری کاری افراد است. گوش دادن به این روایت در قالب کتاب صوتی نه تنها به افزایش دانش شما در این حوزه کمک خواهد کرد،‌ بلکه در حقیقت همان زمان‌های از دست رفته را هم به بهترین شکل مدیریت خواهید کرد.

متن صوتی قانون‌بی‌قانونی در پلتفرم شنوتو در دسترس است. از همین رو علاقه‌مندان به گوش دادن به این کتاب می‌توانند با مراجعه به پلتفرم‌های صوتی این روایت را بشنوند. همچنین این پادکست در رده کتاب‌های مربوط به اقتصاد و مدیریت قرار دارد. از همین رو علاقه‌مندان به این حوزه با ورود به شنوتو،‌ امکان دسترسی به این کتاب راه خواهند داشت. یکی از نکات جالب توجه درباره این پادکست که ۱۲:۳۷:۲۴ است و در ۸۴ قسمت منتشر شده این است که،‌ نوع خوانش متن فضاسازی قابل توجهی برای مخاطب ایجاد کرده است. اهمیت این موضوع از آنجایی است که به هر روی با یک رمان یا کتاب شعر و داستان مواجه نیستید. به هر روی گوش دادن به کتاب‌های حوزه اقتصاد و مدیریت مستلزم شیوه بیان و لحن مناسبی است.

در کتاب قانون بی‌قانونی، هستینگز و آرین میر، از با نفوذترین متفکران حوزه کسب‌و‌کاری جهان، به عمق ایدئولوژی‌ها و استراتژی‌های بحث‌برانگیز نتفلیکس وارد می‌شوند و حکایت جذاب و ناگفته‌ای از فلسفه یکی از ابتکاری‌ترین شرکت‌ها در جهان ارائه می‌دهند. انتشارات راه‌پرداخت هم این کتاب را با ترجمه‌ای از شیرین سجودی،‌ محمد دهبان،‌ علی قربان‎‌زاده چندی پیش به صورت کاغذی منتشر کرد و حالا این کتاب را با خوانشی از میلاد تمدن و مهدیه ابوطالبی در پلتفرم‌های صوتی قرار داده است.

اگر پیش از مطالعه یا گوش دادن به یک روایت دوست دارید درباره جزئیات آن هم آگاه شوید،‌ بهتر است که بدانید،‌ رید هستینگز بنیان‌گذار نتفلیکس برای اولین بار فرهنگ غیرمتعارف موجود در پشت یکی از نوآورترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان را در این کتاب فاش کرده است. در تاریخ هیچ شرکتی مانند نتفلیکس وجود نداشته است. هیچ شرکتی نبوده که انقلابی در صنعت سرگرمی‌ ایجاد کند و سالانه میلیاردها دلار درآمد کسب کند و تصورات صدها میلیون انسان را در بیش از ۱۹۰ کشور جهان را تحت تسلط خود قرار دهد. برای رسیدن به این موفقیت‌ها، نتفلیکس مجبور شد بارها و بارها خود را از نو اختراع کند. این نوع انعطاف‌پذیری بی‌سابقه بدون اصول مدیریتی خاص و رادیکالی که رید هستینگز از همان ابتدا در پیش گرفته بود غیرممکن است.

هستینگز رویکردهای سنتی که شرکت‌های دیگر بر مبنای آن فعالیت می‌کنند را رد کرد تا به جای آن فرهنگ متمرکز بر آزادی و مسئولیت را ایجاد کند. فرهنگی که به نتفلیکس اجازه داده تا همزمان با تغییر نیازها سازگار شود و نوآوری کند. برای اولین بار در کتاب قانون بی‌قانونی، هستینگز و ارین میر، از با نفوذترین متفکران حوزه کسب‌و‌کاری جهان، به عمق ایدئولوژی‌ها و استراتژی‌های بحث‌برانگیز نتفلیکس وارد می‌شوند و حکایت جذاب و ناگفته‌ای از فلسفه یکی از ابتکاری‌ترین شرکت‌ها در جهان ارائه می‌دهد.

این کتاب به یکسری نکات جالب توجه دیگر هم اشاره کرد است. برای مثال اگر صاحب کسب و کار هستید، به جای ۱۰ کارمند متوسط، یک کارمند با استعداد و عالی استخدام کنید، از طرفی دیگر افراد عوضی، افرادی که تن به کار نمی‌دهند، افرادی که عملکرد خوبی ندارند و کارمندانی که بدبین هستند؛ را از تیم خود دور کنید.یک نکته مهمی که وجود دارد هم این است که اصل «به‌دنبال خشنود کردن رئیس‌تان نباشید» را در بین کارکنان ترویج کنید. همچنین قوانین مرخصی را حذف کنید، فرایند دریافت تأییدیه برای هزینه‌ها و مسافرت‌ها را حذف کنید. از طرفی شرایطی را فراهم کنید که کارمندانتان صرفا به دلیل مسائل مالی با شما قطع همکاری نکنند،‌ از همین‌رو بیشترین حقوق بازار را به کارکنان خود بدهید.

از سیستم‌های رتبه‌بندی اجتناب کنید؛ زیرا این سیستم‌ها باعث ایجاد رقابت داخلی شده و افراد را از همکاری منصرف می‌کنند. یکی دیگر از نکات مهی که در قانون بی‌قانونی مورد توجه جدی قرار گفته شده این است که وقتی تشخیص می‌دهید که بهتر است کسی را اخراج کنید، به جای استفاده از برنامه بهبود عملکرد که هم تحقیرآمیز بوده و هم برای سازمان به‌صرفه نیست، بهتر است همین پول را در قالب بسته پاداش پایان کار در اختیار شخص قرار دهید. همچنین با زمینه‌سازی رهبری کنید، نه با کنترل، در نهایت هم فرهنگ خود را به همه دنیا معرفی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.