راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موفقیت سفته و برات الکترونیکی در آزمون عملیاتی

رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از سنجش عملیاتی موفقیت‌آمیز سفته و برات الکترونیکی خبر داد. سفته الکترونیکی و برات الکترونیکی با راهبری خزانه‌داری کل کشور و همکاری وزات امور اقتصادی و دارایی، چند بانک و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با موفقیت سنجش عملیاتی شد.

باقری اصل، با اعلام این خبر در حساب توییتر خود نوشت: ‏«روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰سفته الکترونیکی و ‫برات الکترونیکی با راهبری خزانه داری کل کشور و همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک‌های آینده، ‫رسالت، ‫پست بانک و دبیرخانه شورا با موفقیت تست عملیاتی شد.»

توییت رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور

شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است بانک ملی هم به عنوان یکی از بانک‌ها تخصیص سفته و برات الکترونیکی مشارکت داشته باشد که اخبار مربوط به آن نیز اعلام می‌شود. گفتنی است از نشان اعتباری همسو با این فرآیند نیز رونمایی خواهد شد.

پیاده‌سازی طرح سفته الکترونیکی بیش از یک سال است که در دستور کار بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته و هدف آن تسریع توسعه اقتصاد هوشمند و شتاب‌بخشی به پیشرفت اقتصادی کشور است.

شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های مراجعات حضوری، فرصتی ایجاد کرد تا پروژه‌های اقتصاد هوشمند مثل نسخه الکترونیکی سفته، تسهیلات و اعتبارات دیجیتال با سرعت بیشتری اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.