راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعطیلی شعب بانک‌های دولتی و خصوصی استان‌های تهران و البرز از فردا تا ۳ مرداد / بانک مرکزی تمهیدات لازم برای تأمین اسکناس خودپردازها را ابلاغ کرد

بانک مرکزی اعلام کرد بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در استان‌های تهران و البرز از روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ تیر ۱۴۰۰ تا پایان روز یکشنبه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۰ تعطیل است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به فعالیت سایر شعب بانک‌ها در استان‌های دیگر و در راستای تسهیل مبادلات مالی مشتریان، سامانه‌های پرداخت بین بانکی نظیر ساتنا و پایا به جز روز جمعه مورخ ۱ مرداد ۱۴۰۰، فعال بوده و مشتریان می‌توانند با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک اقدام به انجام تراکنش‌های غیرحضوری کنند.


تمهیدات لازم برای تأمین اسکناس خودپردازها در تعطیلات ۶ روزه


بانک مرکزی همچنین در بخشنامه‌ای با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم جهت تأمین اسکناس کافی در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در روزهای تعطیل پیش رو، انجام شود، ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا و نحوه تمدید ضمانت‌نامه‌های صادره سامانه سپام ریالی در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

پیرو مکاتبات پیشین در خصوص تغییر ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا و نحوه تمدید ضمانت‌نامه‌های صادره سامانه سپام ریالی در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری، ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق موارد اعلام شده در مکاتبات مذکور، ملاحظات تکمیلی ذیل را به اطلاع می‌رساند:

  • روزهای سه‌شنبه مورخ 4/29، چهارشنبه مورخ 4/30، پنجشنبه مورخ 4/31، شنبه مورخ 5/2 و یکشنبه مورخ ۵/۳ زمان کاری سامانه ساتنا و تعداد چرخه‌های پردازش پایا، مطابق روزهای عادی (غیرتعطیل)، خواهد بود.
  • روزهای چهارشنبه مورخ 4/30 و پنجشنبه مورخ 4/31، اجرای چرخه سوم پایا از ساعت 12:45 به ساعت 16:45 موکول می‌شود.
  • از تاریخ 5/8 تا تاریخ 5/31، ساعت شروع پردازش چرخه واحد جمعه‌ها و سایر روزهای تعطیل رسمی (غیر از پنجشنبه‌ها)، همانند چرخه سوم روزهای عادی (ساعت 12:45) خواهد بود.
  • بر اساس مصوبه سی‌و نهمین جلـسه مورخ 3/23 کمیته راهبردی انتقال حسـاب‌های دولتی این بانک، از تاریخ 5/8 تا اطلاع ثانوی، در چرخه واحد جمعه‌ها و سایر روزهای تعطیل رسمی در پایا، علاوه بر دستورپرداخت های شاپرکی، دستورپرداخت های عادی نیز پردازش خواهند شد.
  • در چرخه اول پایا روزهای عادی (ساعت 3:45 بامداد)، علاوه بر دستورپرداخت های شاپرکی، دستورپرداخت‌های عادی نیز پردازش می‌شوند.
  • در خصوص ضمانت‌نامه‌های ریالی با تاریخ سررسید روزهای سه شنبه مورخ 4/29، شنبه مورخ 5/2 و یکشنبه مورخ 5/3 ضمن تمهید امکان تمدید ضمانت‌نامه‌ها در تاریخ‌های مزبور در سامانه سپام ریالی، امکان انجام این امر در روز دوشنبه مورخ 5/4 نیز فراهم است.

همچنین در این ابلاغیه ذکر شده است ضمن ابلاغ مراتب به کلیه واحدهای ذی یربط، دستور داده شود تمهیدات لازم جهت تأمین اسکناس کافی در دستگاه‌های خودپرداز آن بانک در روزهای تعطیل پیش‌رو، به نحو مقتضی صورت پذیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.