راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در جلسه با محمود واعظی عنوان شد: درخواست‌های صنف آی‌تی از وزیر پیشنهادی

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران جزئیات مطرح شده در جلسه نمایندگان این سازمان با محمود واعظی، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را اعلام کرد.

آزاده داننده در گفت‌وگو با «ايسنا»، درباره جزئیات ملاقات اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: یک برنامه منسجم برای بهبود وضعیت حوزه ارتباطات در کشور و حوزه‌هایی از این قبیل از موضوعاتی بود که ما با وزیر پیشنهادی ارتباطات مطرح کردیم. به گفته او نکته مهم تیمی است که ایشان را همراهی خواهد کرد. طبیعتا اگر این تیم متشکل از متخصصان باشد در بهبود وضعیت وزارت فناوری اطلاعات بسیار موثر خواهد بود. ما انتظار داریم این تیم متشکل از افرادی باشد که نگاهی توسعه‌ای دارند و مشکلات بنیادی ICT را حل می‌کند و برای آن راه‌حل ارائه می‌دهیم.

داننده در ادامه با اشاره به نبود یک برنامه توسعه‌ای در این حوزه گفت: امیدواریم که در دولت جدید این ساختار اصلاح شود و برنامه منسجمی ارائه شود، چرا که ICT در محیط‌های دیگر هم پخش شده و موضوعات در این زمینه از هم جدا شده است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران افزود: با وضعیت کنونی ICT به سرانجامی نخواهد رسید. باید سیاست‌گذاری‌ها را طوری طراحی کرد که از پراکندگی‌ها جلوگیری شود. وی هم‌چنین به وضعیت انحصاری‌بودن پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد و گفت: بحث پهنای باند علاوه بر انحصاری بودن مبحث قیمت را هم با خود به همراه دارد. به علت انحصاری‌ بودن این موضوع رقابتی در آن وجود ندارد و همین موضوع سبب پایین‌ نیامدن قیمت‌ها می‌شود. رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران مطرح کرد: در این جلسه با وزیر پیشنهادی ارتباطات، ما صحبت‌ها و انتظارات خود را مطرح کردیم و آقای واعظی این موضوعات را یادداشت کردند و با بیشتر صحبت‌های ما موافق بودند. اما اینکه چه عملکردی خواهند داشت باید منتظر ماند و برنامه ارائه شده توسط ایشان را دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.