راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه در اپلیکیشن گردش‌پی بانک گردشگری به صورت آنلاین افتتاح حساب کنیم؟

با پیشرفت‌هایی که در جهان رخ داده و به دنبال آن سبک زندگی تغییراتی داشته است، بسیاری از شیوه‌های سنتی برای گذراندن امور دیگر جوابگو نیست. برای انجام کارهای بانکی که ممکن است در طول روز بارها با آنها مواجه شویم انجام دادن فرایندهای پیشین و ایستادن در صف‌های طولانی در عصر حاضر بی‌معناست. در خصوص افتتاح حساب بانکی هم برای احراز هویت مشتری و صدور کارت، بیش از ۲ ساعت از وقت مشتری و حتی کارمند بانک صرف می‌شود که در حال حاضر علاوه بر اتلاف وقت با بحث شیوع همه‌گیری و خطر ابتلا مواجه هستیم.

در سال گذشته دو نئوبانک، بانکینو و بلوبانک و همچنین بانک‌های آینده، قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت (+) امکان افتتاح حساب غیرحضوری را فراهم کردند، این امکان نیز از ابتدای سال جاری در اپلیکیشن گردش‌پی بانک گردشگری فراهم شده است. در این مطلب قصد داریم تا گام‌به‌گام مراحل افتتاح حساب در اپلیکیشن گردش پی بانک گردشگری را شرح دهیم.

پس از نصب اپلیکیشن گردش‌پی به صورت مستقیم، از طریق گوگل‌پلی و همچنین استفاده از نسخه تحت وب، کاربر پس از طی مراحل ثبت شماره و رمز عبور به صفحه اصلی اپلیکیشن هدایت خواهد شد.

کاربر در صفحه اصلی با ورود به بخش «شباهنگ» باید نسبت به ثبت اطلاعات خود نظیر شماره تلفن همراه، کد ملی و تاریخ تولد اقدام کند. پس از آن کاربر باید قوانین و مقررات را مطالعه و بپذیرد. باید توجه داشت در صورتی که شماره همراه به نام خود فرد نباشد، عدم تطابق شماره همراه مشتری با کارت ملی از طریق سامانه شاهکار مشخص می‌شود و امکان ادامه دادن فرآیند وجود نخواهد داشت.

در مرحله بعدی، باید مشتری احراز هویت شده و امضای دیجیتال او ثبت شود. پس از وارد کردن شماره همراه و دریافت کد فعال‌سازی، باید تصویر پشت و روی کارت ملی را ارسال کرد.

پس از ارسال تصویر کارت ملی، کاربر باید اطلاعاتی همچون کد پشت کارت ملی یا کدرهگیری ثبت نام کارت ملی، کد ملی و همچنین تاریخ تولد خود را ثبت کنید.

در این بعدی، عکسبرداری از چهر به منظور تطبیق با تصویر کارت ملی صورت می‌گیرد.

پس از ارسال تصویر از چهره، کاربر باید تصویر صفحه اول شناسنامه خود را اسکن کند.

در کادری که نمایش داده می‌شود بایستی کاربر امضا خود را ثبت کند.

پس از وارد کردن اطلاعات تکمیلی و اطلاعات نهایی مشتری، اطلاعات نمایش داده می‌شود. با تأیید اطلاعات از جانب مشتری، پیامک بانک گردشگری همراه با کد مشتری ارسال می‌شود.

پس از صدور شماره مشتری، می‌توان با مراجعه به بخش شباهنگ در اپلیکیشن گردش‌پی، از خدمات بانکی نظیر افتتاح حساب و صدور کارت بهره‌مند شد. در صورت تکمیل بودن مدارک، کارت بانکی طی ۷۲ ساعت به آدرسی که کاربر ثبت کرده است ارسال شده و با چک کردن کارت ملی به خود مشتری تحویل داده می‌شود.

11 دیدگاه
  1. حسن رضوی می‌گوید

    [In reply to کانال راه پرداخت]
    با سلام، نتیجۀ بررسی خود در مورد این اپ را پس از نصب اعلام خواهم نمود. اما عجالتاً در مقایسه با بلوبانک، نیاز اپ “گردش پی” به اسکن شناسنامه در حین مراحل ثبت نام، خود محدودیت بیش تری است و یک امتیاز منفی برای “گردش پی” نسبت به بلوبانک بحساب می آید. با تشکر

  2. حسن رضوی می‌گوید

    با سلام، رابط کاربری گیج کننده! پس از طی مراحل کامل و ارسال مدارک از جمله پشت و روی کارت ملی، صفحۀ اول شناسنامه و صفحۀ توضیحات و نیز ضبط آنلاین ویدیو از چهره …. پیامک بالا (اعلام دریافت کارت در 72 ساعت آینده) دریافت نشد! گرچه شماره مشتری طی پیامکی حاکی از خوشحالی بانک گردشگری از اعتماد من به ایشان دریافت شد.با تشکر

  3. پدرام می‌گوید

    من قلا کارت ملی نداشتم الانم ثبت نام کردم هنوز نیومده کارت ملی قدیمیم ندارم بنابراین تو مرحله دوم میمونم و نمیتونم حساب آنلاین افتتاح کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.