راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افتتاح حساب غیرحضوری از طریق اپلیکیشن بانکینو چگونه انجام می‌شود؟

در دنیای امروز دیگر نیازی به انجام بسیاری از فعالیت‌ها به‌صورت حضوری نیست. تکنولوژی به‌طوری مسیر خود را طی کرده است که با داشتن تنها یک تلفن همراه هوشمند می‌توان کارها را به‌صورت غیرحضوری انجام داد. شیوع ویروس کرونا این روند را روبه‌جلو انداخت و باعث شد تا برای حفظ سلامتی خود و دیگران، حضور فیزیکی‌مان را برای انجام برخی از فعالیت‌ها کاهش دهیم.

فعالیت‌های بانکی یکی از کارهایی است که خواه‌‌ناخواه ممکن است حتی یک‌بار در روز با آن درگیر باشیم که با وجود پاندمی، حضور در شعب بانکی با ریسک زیاید همراه است. نئوبانک که این روزها بیشتر با واژه آن مواجه می‌شویم، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم فعالیت‌های بانکی را بر بستر تلفن همراه هوشمند انجام دهیم.

تعدادی از بانک‌ها امکان افتتاح حساب غیرحضوری را از طریق اپلیکیشن‌های خود فراهم کرده‌اند (+)، بانک خاورمیانه نیز در شهریور ۱۳۹۹ ارائه خدمات بانکداری دیجیتال را به‌صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن موبایل بانکینو آغاز کرده است. بانکینو که نام تجاری نئوبانک خاورمیانه است و اکنون در مرحله جدید، فرایندهای افتتاح حساب غیرحضوری مانند افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت را انجام می‌دهد. همچنین برخی خدمات فعلاً برای کارمندان شرکت‌ها مانند تسهیلات آنی از طریق آن ارائه می‌شود. علاوه‌بر این ارائه کارت اعتباری، علاوه‌بر کارت نقدی تا دو ماه دیگر روی این بستر انجام خواهد گرفت.


افتتاح حساب غیرحضوری از طریق بانکینو


اپلیکیشن بانکینو را می‌توان برای سیستم‌عامل اندروید و IOS  مستقیما از وب‌سایت بانکینو دریافت کرد و همچنین برای دانلود ورژن اندرویدی امکان دانلود از طریق کافه بازار نیز وجود دارد.

پس از نصب برنامه، موقعیت مکانی را باید فعال کرده چرا که به دلیل حفظ اطلاعات بانکی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی موقعیت مکانی کاربر باید روشن باشد. پس از ورود به برنامه درصورتی‌که کاربر از پیش در اپلیکیشن ثبت‌نام نکرده است باید به قسمت ثبت‌نام مراجعه کند.

برای ثبت‌نام پس از واردکردن اطلاعات (شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولد) نیاز به تأیید اطلاعات کامل از طرف کاربر است.

پس از انجام کارهای مربوطه برای رمز عبور ورود به اپلیکیشن، کاربر از سه روش می‌تواند نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کند:

  • نمایش پیغام افتتاح حساب بعد از اولین ورود به اپلیکیشن
  • بنر افتتاح حساب اپلیکیشن
  • بخش افتتاح حساب در منوی بانک من

کاربر پس از تأیید قوانین و مقررات مربوط به افتتاح حساب و مطالعه راهنما، باید اطلاعات فردی خود را به لاتین وارد کرده و مشخصات شغلی را نیز ثبت و گزینه ذخیره را انتخاب کند.

مرحله دوم نیاز به ثبت اطلاعات مربوط به نشانی محل سکونت متقاضی است.

در مرحله سوم کاربر باید نوع کارت ملی خود را (کارت ملی هوشمند یا قدیمی) انتخاب کند. باید توجه داشت درصورتی‌که کارت ملی قدیمی است باید کد رهگیری که در رسید ثبت‌نام کارت ملی هوشمند نوشته شده است را وارد کرد. در صورت داشتن کارت ملی هوشمند نیز باتوجه‌به راهنما می‌توان تصاویر را ارسال کرد.

پس از ثبت اطلاعات مربوط به کارت ملی، مجدداً باید نوع شناسنامه مشخص شود. در این قسمت نیز طبق راهنما بایستی تصاویر شناسنامه ارسال شود.

در مرحله ششم نیاز به تصویر امضای متقاضی است. امضای فرد باید بر روی یک کاغذ سفید و با خودکار مشکی یا آبی صورت بگیرد.

در این مرحله لازم است تا کاربر تصویر خود را در کادر مربوطه طبق مقررانی که ذکر شده است، ثبت و ارسال کند.

در مرحله ویدئو کاربر، متقاضی باید در پس‌زمینه روشن و در حین ادا کردن جملاتی که نمایش داده می‌شود ویدئو خود را ضبط و ارسال کند.

پس از انجام مراحل احراز هویت، هزینه کارمزد افتتاح حساب، ابطال تمبر و صدور کارت نقدی از کیف پول کاربر کسر می‌شود. درصورتی‌که این مقدار مبلغ در کیف پول نباشد، متقاضی می‌تواند این مبلغ را  از طریق کارت بانکی، آنلاین پرداخت کند.

کاربر پس از انجام مراحل مربوط به پرداخت، پیغامی از طریق اپلیکیشن دریافت می‌کند و پیامکی نیز مبنی‌بر اینکه درخواست افتتاح حساب با موفقیت ثبت شده است به کاربر ارسال می‌شود. در صورت تأیید اطلاعات از طریق کارشناسان بانکینو، طی مدت‌زمان دو روز کاری حساب افتتاح خواهد شد. همچنین از طریق صفحه بانک من و بخش پیگیری افتتاح حساب می‌توان از مراحل مطلع شد.

46 دیدگاه
  1. ابوالفضل جاهدی می‌گوید

    خیلی زود میفرستن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.