راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه به‌صورت غیرحضوری افتتاح حساب بانکی انجام دهیم؟

در این مطلب قصد داریم تا نحوه افتتاح حساب آنلاین در سه بانک آینده، قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت را توضیح دهیم.

بانکداری الکترونیکی در سال‌های اخیر در کشور پیشرفت داشته است و در حال حاضر بسیاری از خدمات بانکی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود. شیوع ویروس کرونا باعث شد این روند سریع‌تر پیش برود و بسیاری از فعالیت‌ها همچون احراز هویت و افتتاح حساب به‌صورت غیرحضوری انجام شود و اکنون با اعلام محدودیت‌های شدیدتر برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس این سرویس‌ها اهمیت بسیار جدی‌تری پیدا کرده است که در این مطلب قصد داریم تا نحوه افتتاح حساب آنلاین در سه بانک آینده، قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت را بررسی کنیم.


بانک آینده


بانک آینده با استفاده از سامانه کیلید امکان افتتاح حساب بدون حضور در شعبه را فراهم کرده است و متقاضیان می‌توانند با استفاده از سامانه کیلید احراز هویت شده و مشتری بانک آینده شوند تا بتوانند از خدمات بانک استفاده کنند. هر یک از کاربران می‌توانند حساب‌های شخصی و تک امضای خود را هم در کیلید فعال کنند و از این طریق انتقال وجه‌های داخلی یا بین‌بانکی خود را انجام دهند.

۱- ابتدا شخص برای افتتاح حساب در بانک آینده، پس از نصب و انجام اقدامات مربوط به فعال‌سازی سامانه کیلید در شعبه، با ورود به بخش سایر خدمات، قسمت افتتاح حساب در بانک آینده را انتخاب کرده و وارد فرآیند افتتاح حساب غیرحضوری می‌شود.

۲- پس از مطالعه و تأیید قوانین، متقاضی وارد اولین قسمت احراز هویت خواهد شد و اطلاعات موردنیاز خود را درج می‌کند. برای افتتاح حساب غیرحضوری در دسترس بودن کارت ملی هوشمند الزامی است.

۳- درصورتی‌که اطلاعات واردشده صحیح باشد، متقاضی وارد مرحله تهیه عکس می‌شود. قوانین مرتبط برای تهیه عکس سلفی نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است امکان مجدد عکاسی در بخش‌هایی که برای عکس‌برداری است وجود دارد.

۴- پس از تأیید عکس با توجه به شرایطی که تعریف‌شده است، متقاضی در مرحله بعد باید از خود حین خواندن جملاتی که نمایش داده می‌شود، ویدیو ضبط کند. پس از اتمام و تأیید این مرحله، باید عکسی واضح از روی کارت ملی هوشمند ارسال کرد.

۵- در ادامه، در مرحله جدید، فرد باید عکس صفحه اول شناسنامه خود را ارسال کند و پس از تأیید، عکس از صفحه توضیحات شناسنامه نیز تهیه و ارسال کند.

۶- پس از اتمام مراحل مربوط به شناسنامه، از متقاضی درخواست می‌شود تا حین امضا خود ویدیویی تهیه کند. در این ویدیو لازم است تا امضا بر روی یک کاغذ سفید بدون خط باشد و کلیه فرآیند امضا ثبت شود. همچنین لازم است تا دست متقاضی، کاغذ و امضای ثبت‌شده در ویدیو واضح باشد. در مرحله بعد، فرد باید عکس امضای گرفته‌شده را ارسال کند.

۷- در مرحله جدید متقاضی باید تلفن ثابت، کد پستی و آدرس محل سکونت خود را در قسمت‌های مربوط وارد می‌کند.

در مرحله آخر متقاضی نوع حساب خود را انتخاب می‌کند (در حال حاضر نوع حساب پس‌انداز وجود دارد) و پس از انتخاب نوع حساب، مراحل افتتاح حساب تکمیل و کد پیگیری نیز برای متقاضی ارائه می‌شود. فرد با ارائه کد پیگیری خود به یکی از شعب بانک آینده نسبت به درخواست خود اقدام می‌کند. اطلاعات ثبت‌شده در سامانه توسط کارمند بانک موردبررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید نسبت به تعریف مشتری در بانک اقدام می‌شود و پیامکی شامل شماره مشتری و حساب به فرد ارسال می‌شود. درصورتی‌که اطلاعات مشتری تأیید نشده باشد از طریق پیامک نتیجه به او ارسال خواهد شد.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز امکان افتتاح حساب آنلاین را در این بانک برای مشتریان فراهم کرده است. ازاین‌رو متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به حتی یک‌بار حضور در شعبه بانک و تنها از طریق نصب اپلیکیشن مهریران (همراه بانک مهر ایران) و یا وب‌سایت بانک به‌صورت آنلاین حساب باز کنند. به دلیل احتمال طولانی شدن فرآیند افتتاح حساب و ارسال کارت در اين روش، پيشنهاد می‌شود از طريق اپليکيشن همراه بانک اقدام به افتتاح حساب كنيد.

نسخه اندرویدی اپلیکیشن مهر ایران را می‌توان مستقیم از سایت بانک و کافه بازار دانلود کرد و همچنین نسخه IOS این برنامه را نیز می‌توان از طریق سیب اپ، اناردونی و سیبچه دانلود کرد.

افتتاح حساب آنلاین از طریق همراه بانک مهر ایران

۱- کاربر پس از نصب برنامه، شماره موبایل و کد ملی خود را وارد و کد فعال‌سازی را وارد می‌کند.

۲- پس از تأیید رمز برای اپلیکیشن متقاضی باید وارد قسمت افتتاح حساب بشود.

۳- در مرحله احراز هویت باید تصویر کارت ملی، نمونه امضا به همراه کد درج شده در پشت کارت ملی و تاریخ تولد را وارد کرد.

۴-در مرحله ضبط ویدیو کاربر باید جمله‌ای را که نمایش داده می‌شود را بخواند و ضبط کند، سپس ویدیو را ارسال کند.

۵-در مرحله جدید فرد باید اطلاعات محل سکونت خود را تکمیل کند.

۶- در ادامه متقاضی باید شعبه و آدرس موردنظر جهت دریافت کارت‌بانکی را تعیین کند و سپس گزینه ثبت و پرداخت را انتخاب کند.

۷- پس از پرداخت مبلغ افتتاح حساب، پیامکی حاوی اطلاعات به فرد ارسال خواهد شد.

در ادامه باید مجدداً وارد برنامه شده و عملیات رمز خود را تکمیل کرد. پس از تعیین رمز ایستا و رمز دوم کارت متقاضی می‌تواند از کارت‌بانکی خود استفاده کند.

افتتاح حساب آنلاین از طریق وب‌سایت بانک مهر ایران

متقاضیان برای افتتاح حساب آنلاین از طریق وب‌سایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توانند با ورود به سایت اصلی بانک به نشانی www.qmb.ir از طریق بخش سامانه‌های آنلاین وارد قسمت افتتاح آنلاین شده و نسبت به افتتاح حساب غیرحضوری خود اقدام کنند.

۱- کاربر پس از انتخاب نوع ورود خود (مشتریان سازمانی / عادی) باید اطلاعات درخواستی خود را تکمیل کند.

۲- پس از ثبت مشخصات متقاضی باید در مرحله جدید شعبه موردنظر خود را انتخاب کند.

۳- در مرحله بعد کاربر باید نحوه دریافت کارت‌بانکی خود را (مراجعه حضوری به شعبه / ارسال در محل) انتخاب و همچنین نوع حساب خود را مشخص کند.

۴- متقاضیان در مرحله جدید اطاعات ثبت‌شده خود را مشاهده می‌کنند و پس از تأیید بایستی هزینه کارت‌بانکی خود را پرداخت کنند.

۵- پس از پرداخت، ثبت نهایی انجام و برای کاربر شماره پیگیری صادر می‌شود.


بانک قرض‌الحسنه رسالت


بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز از سال جاری امکان افتتاح حساب غیرحضوری در این بانک را فراهم کرده است. متقاضیان پیش از افتتاح حساب خود نیاز است تا از طریق این لینک تقاضای عضویت خود را ثبت کند.

۱- متقاضیان با ورود به صفحه اصلی سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت و انتخاب گزینه تقاضای عضویت و افتتاح حساب، وارد صفحه ثبت‌نام می‌شوند که در هر قسمت باید اطلاعات درخواستی را وارد و پس از مطالعه و تأیید شرایط و قوانین گزینه دریافت کد دوعاملی را انتخاب کنند.

2- پس از تأیید کد، فرد وارد بخشی برای تکمیل اطلاعات فردی خواهد شد. در این مرحله همچنین نیاز به بارگذاری مدارک موردنیاز است.

با تکمیل اطلاعات فردی و تأیید آن، متقاضی وارد مرحله مشخصات کانون می‌شود. برای دریافت اطلاعات متقاضی باید با مرکز امداد مشتریان بانک قرض‌الحسنه رسالت (۰۲۱۴۷۴۷) تماس بگیرد و با ارائه اطلاعات در خصوص محل زندگی و منطقه اطلاعات این قسمت را تکمیل کند.

پس از تکمیل اطلاعات توسط متقاضی، مراحل ثبت‌نام افتتاح حساب با موفقیت انجام می‌شود و مأمور پست کارت‌بانکی را در محل تعیین‌شده طی فرآیند، تحویل خواهد داد.

6 دیدگاه
  1. حسین حسنی می‌گوید

    سلام من اتباع هستم میتونم حساب باز کنم؟ ؟

  2. هادی می‌گوید

    سلام در قسمت آپلود فیلم سلفی مشکل وجود دارد !!!!!

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام من هم مشکل دارم چیکار کنم

  3. عدالت خواه می‌گوید

    سلام چند بار امتحان کردم ولی درقسمت ضبط فیلم سلفی مشکل ضبط فیلم وجود داره یعنی فیلم نمیگیره لطفا مشکل را حل کنید

  4. ناشناس می‌گوید

    سلام قسمت فیلم اصلا جلونمیره چرا؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. فاطمه می‌گوید

    اینقد سخته که من ترجیح میدم برم بانک با این وضعیت اینترنت چیزی جز اعصاب خوردی نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.