راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قانون جدیدی برای معاملات رمزارز در چین وضع نشده است

دولت چین اعلام کرده؛ تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها زیر چتر حمایت قانون نیست و سرمایه‌گذاران به‌تنهایی مسئول هر اتفاقی هستند که ممکن است بیافتد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «چین مؤسسات مالی و شرکت‌های پرداخت را از ارائه خدمات مربوط به تراکنش‌های رمزارزها منع کرده و به سرمایه‌گذاران درخصوص مخاطرات این دست معاملات هشدار داده است.»

به گزارش ایسنا، طبق اعلام رویترز بانک‌ها و کانال‌های پرداخت آنلاین چین به‌موجب دستور جدید حق ارائه هیچ‌گونه خدمت مرتبط با ارزهای دیجیتالی ازجمله ثبت‌نام، معامله یا تسویه‌حساب تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی به مشتریان خود را ندارند.  

بسیاری از دیگر خبرگزاری‌ها نیز به نقل از رویترز اعلام کرده‌اند: «انجمن خدمات مالی اینترنتی چین، انجمن بانکداری چین و انجمن پرداخت و تسویه چین در بیانیه‌ای مشترک، ارائه‌دهندگان خدمات مالی را از فراهم کردن امکانات موردنیاز معالات رمزارزها منع کرده‌اند. این بیانیه در سایت شبکه ملی چین (سی‌سی‌تی‌وی) و صفحه رسمی بانک مرکزی چین در شبکه اجتماعی وی‌چت نیز منتشرشده است.»  

در این بیانیه آمده: ارزهای دیجیتالی فعلی موجود در بازار توسط هیچ نهاد یا دولت رسمی منتشر نشده‌اند و به دلیل نداشتن یک پشتوانه واقعی، امکان به خطر انداختن جدی سرمایه افرادی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند وجود دارد.  

بااین‌حال برخی از فعالان بازار ارزهای دیجیتالی در چین اعلام کردند: «بیانیه منتشرشده، چیز جدیدی نیست و جایی برای نگران شدن وجود ندارد.»

کیاو وانگ کارشناس ارزهای دیجیتالی از موسسه دیفای الیانس، نیز در توییتی نوشت: «در یک سلسله وقایع احمقانه، رویترز خبری گمراه‌کننده درخصوص ممنوعیت ارزهای دیجیتالی در چین منتشر کرد و مردم این خبر را بازنشر و باور کردند؛ درنتیجه بازار به دنبال این خبر ریزش کرد. این‌طور نبوده که چین ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده باشد، فقط یک قانون در این بیانیه که سال‌ها قبل تصویب شده بود، یادآوری شده است.»

سایت کریپتونیوز در این خصوص نوشت: «نه اینکه در چین قانون جدیدی وضع شده باشد بلکه این بیانیه مشترک با استناد به یک قانون قبلی به فعالان چینی یادآوری کرده؛ که تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها زیر چتر حمایت قانون نیست و سرمایه‌گذاران به‌تنهایی مسئول هر اتفاقی هستند که بیافتد. دولت چین شهروندان کشورش را از نگهداری ارزهای دیجیتالی یا استخراج آن‌ها منع نکرده است.»  

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.