راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راهکارهایی برای افزایش پختگی تجارت الکترونیک

bullseye-dart-way2pay-92-04-22

در روزگاری که چندین فروشگاه الکترونیکی در فضای مجازی فعالیت می کنند، این که فروشگاهتان را از سایرین متمایز کنید حائز اهمیت زیادی می‌باشد. همچنین این خیلی مهم است که به مشتریان بفهمانید محصولاتی که شما ارائه می‌کنید ارزش بالاتری از سایر رقبا دارند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند شما را به این موارد مهم برساند استفاده از ظاهر مناسب و هدفمند در فروشگاه الکترونیکی می‌باشد. در این مقاله چهار نکته اساسی و مهم که می‌تواند به پختگی ظاهر فروشگاه شما کمک کند و همچنین ارزش آن را نزد مشتریان بالاتر ببرد، بیان شده که با بکارگیری آنها در طراحی فروشگاهتان می‌توانید به نتایج امیدوارکننده‌ای برسید.

.

پنل‌های وب لغزشی

یکی از مهم‌ترین عناصر در روند طراحی وب همین مورد می‌باشد که اخیرا با بکارگیری آن در برخی از برنامه‌ها و تبلیغات مرتبط با کمپانی اپل به محبوبیت زیادی رسید. اگرچه ممکن است این شیوه تفاوت نه چندان زیادی با نشانگرهای صفحه‌ای نداشته باشد اما مشتری آنها را با ارزش‌تر قلمداد می کند و علاوه بر این تجربه‌ای جالب را به کاربر ارائه می‌کند.

.

مرور پیوسته

این شیوه را وب سایت Pinterest به محبوبیت رساند. این وب سایت همچنین به چندین کمپانی و وب سایت دیگر کمک کرد تا میزان فروش محصولاتشان را تا ۱۰ برابر افزایش دهند و بر اساس ادعای پینترست این افزایش فروش به علت استفاده از شیوه مرور پیوسته میسر شد. استفاده از این شیوه باعث می‌شود تا مشتری هیچگاه تمرکزش را از دست ندهد و به همین علت وقت زیادی را صرف مرور وب سایت یا فروشگاه شما می‌کند و همین امر به او می‌فهماند که وب سایت شما ارزش بالاتری دارد زیرا با سایر وب سایت‌ها که باید از یک صفحه به صفحه دیگری مراجعه کرد، متفاوت است.

chain-power-way2pay-92-04-22

تغییر حالت رابط کاربری وب

این شیوه که به مخاطب اجازه می‌دهد تا رابط کاربری وب را دستخوش تغییراتی کند، برای دستگاه‌های موبایل طراحی شده که علت آن افزایش فضای مشاهده وب سایت در صفحه نمایش محدود این دستگاه‌ها می‌باشد. اما اخیرا این شیوه در وب سایت‌های سنتی نظیر فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های تجارت الکترونیک نیز محبوب شده است و این بدین معنی می‌باشد که کاربر یا مشتری می‌تواند تمام قسمت‌ها اعم از گزینه‌ها، منوها و دسته‌بندی‌ها را تغییر دهد و تنها مواردی مانند تصاویر و توضیحات یک محصول غیرقابل تغییر باقی بمانند. این شیوه زمانی بیشترین تاثیر خود را می‌گذارد که با مرور پیوسته ترکیب شود. در این حالت شما تجربه‌ای آسان و لذت‌بخش را در اختیار کاربر یا مشتری خود قرار داده‌اید که تا کنون در هیچ وب‌سایت دیگری آن را تجربه نکرده و به همین دلیل ارزش فوق‌العاده ای برای وب سایت و محصولی که ارائه می‌کنید قائل می‌شود.

.

ترکیب رنگی ساده

این شیوه نیز یکی دیگر از مواردی است که از قوائد طراحی وب‌سایت‌های ویژه تلفن‌های همراه به وب سایت‌های رایج و سنتی وارد شده است. این شیوه در ابتدا به منظور صرفه جویی در فضای طراحی و سرعت بارگزاری بالا در تلفن‌های همراه مطرح شد. اما باز هم اپل با استفاده از ترکیب رنگی ساده (تخت) در وب سایت خود این شیوه را به سطح بالاتری برد. در این شیوه هیچ جزییاتی نظیر میزان غلظت و عمق رنگ مهم نیست و تنها ظاهر ساده و براق رنگ‌ها حائز اهمیت هستند.

منبع: فن‌تک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.