راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولویت‌های امسال بانک مرکزی در حوزه بانکداری الکترونیک

ناصر حکیمی با اشاره به چند طرح در دست اجرای بانک مرکزی در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح‌ها هنوز تکمیل نشده، هدف ما در سال جاری تکمیل آنها در سال 92 است و به همین دلیل طرح جدیدی در دستور کار نداریم. یکی از این طرح‌ها طرح انتقال سه‌وجهی و دیگری طرح «نماد» است که با توجه به حجم بالای پروژه‌‌های در حال اجرا در بانک‌ها و بانک مرکزی، به ثمر رساندن این دو طرح از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی در حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک است.

.

طرح نماد و انتقال سه وجهی، طرح‌های مصوب سال گذشته

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تصریح کرد: طرح «نماد» و «انتقال سه‌وجهی» از سال گذشته مصوب و ابلاغ شده است و سعی می‌کنیم تا پایان سال این دو پروژه به به اتمام برسانیم. وی در با بیان اینکه «نماد» مخفف نظام مدیریت امضای دیجیتال است، گفت: در این طرح سه هدف ایجاد و تکمیل پایگاه داده جامع متمرکز مشتریان، ایجاد بستر مشترک و زیرساختی برای امنیت بانکداری مجازی و ایجاد هویت دیجیتالی برای مشتریان بانکی دنبال می‌شود.

حکیمی درخصوص طرح انتقال سه‌وجهی اظهارداشت: براساس این طرح انتقال پول از به وسیله تمامی خودپردازهای بانک‌‌ها امکان‌پذیر خواهد بود که البته سیستم آن در اغلب بانک‌ها فراهم شده است.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.