راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیجی‌پی در مسیر توسعه تجارت الکترونیک / پایان کاغذ بازی

دیجی‌پی در حقیقت بازوی فین‌تکی دیجی‌کالا است. دیجی‌پی هرچند تازه‌نفس است و کمتر از دو سال تجربه دارد؛ اما باتکیه‌بر تجربه بیش از یک دهه‌ای دیجی‌کالا توانسته با سرعت بالایی در روند توسعه خدمات فین‌تکی حرکت کند. دیجی‌پی خیز بلندی برای توسعه خدمات خود برداشته و این موضوع از انتشار گزارش عملکرد این اپلیکیشن بعد از مدت زمانی کوتاه مشهود است.

هیئت‌مدیره دیجی‌پی با انتشار آمار و ارقام فعالیت‌های خود در این مدت کوتاه جای خود را در اکوسیستم فین‌تکی کشور نیز مستحکم‌تر کردند. دیجی‌پی به گفته بنیان‌گذارانش قصد دارد، در توسعه تجارت الکترونیک و اقتصاد آنلاین و کمک به تسهیل فرایندهای مالی در کسب‌وکارهای آنلاین با تمرکز بر فراگیری مالی حرکت کند.

هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی در آغاز این رویداد از لزوم شفافیت و ارائه گزارش در اکوسیستم فین‌تک و لند‌تک کشور سخن گفت و ارائه این گزارش را در ادامه روند ایجاد شفافیت در گروه دیجی‌کالا، حرکتی در راستای تقویت فرهنگ گزارش‌دهی در این صنعت عنوان کرد.


گزارش‌دهی برای شفاف سازی


امینی با دعوت از همهٔ فعالان این صنعت به ارائه گزارش‌های شفاف، ادامه داد که این قبیل شفاف‌سازی‌ها که به نفع همه فعالان صنعت است، می‌تواند به محقق شدن اهداف ما در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق فراگیری مالی کمک کند.

در بخش دیگری از این رویداد حمید محمدی، رئیس هیئت‌مدیره دیجی‌پی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری (ارائه‌دهنده منابع مالی و اعتباری)، بانک‌ها، کسب‌وکارها، مصرف‌کنندگان نهایی و رگولاتوری را ذی‌نفعان و مخاطبان اصلی خدمات دیجی‌پی و این گزارش معرفی کرد و افزود که دیجی‌پی با پیامی روشن برای هر یک از این گروه مخاطبان وارد این صنعت شده و فعالیت‌های خود را توسعه داده است.

محمدی، دسترسی به یک شبکه بزرگ از مخاطبان و کمک به تحقق فراگیری مالی مردم و کسب‌وکارها و مدیریت بهتر نقدینگی را پیام دیجی‌پی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و کسب‌وکارها عنوان کرد و افزود: «بهبود فرهنگ مدیریت دارایی و کمک به توسعه سبک زندگی مالی، پیام ما برای کاربران نهایی دیجی‌پی است.»

او در تشریح ماهیت فعالیت‌های دیجی‌پی این کسب‌وکار را شامل ۳ بخش اصلی توصیف کرد و گفت: «‌دیجی‌پی سوپراپلیکیشنی است با ۱ میلیون نصب در سال گذشته که با هدف ساده کردن زندگی مالی کاربران ایجاد شده است. همچنین درگاه پرداختی با ویژگی‌هایی متمایزکننده از سایر درگاه‌ها و در نهایت دیجی‌پی سرویس ارائه‌دهندهٔ اعتبار است.»

مدیرعامل دیجی‌پی در بخش دیگری از توضیحات خود افزود: «سوپر اپ دیجی‌پی با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد از جمله بازی، بازگشت بخشی از مبلغ خرید به کیف پول یا «Cash back»، ارائه راهکارهای متنوع مالی و پرداخت، می‌کوشد به فراگیری مالی کمک کند.»


دیجی‌پی، سکوی مینی‌اپ‌ها


امینی دیجی‌پی را همچنین سکویی برای انتشار مینی‌اپ‌ها توصیف کرد و گفت: «از همه کسب‌وکارها و تولیدکنندگان مینی‌اپ‌ها دعوت می‌کنیم، از دیجی‌پی به‌عنوان جایگاهی مناسب برای انتشار خدمات خود استفاده کنند و از فرصت دستیابی به بخش وسیعی از مخاطبان بهره‌مند شوند.»

 در ادامه این رویداد حمید محمدی از دیگر جذابیت‌های قابلیت Cash back سخن گفت و دیجی‌پی را به‌عنوان مثالی از کاربرد این قابلیت توصیف کرد که یکی از امکانات عضویت در آن دریافت Cash back در مقابل خریدها در دیجی‌کالاست یعنی با هر خرید در دیجی‌کالا اگر عضوی از دیجی‌پی باشید، بخشی از هزینه‌ خرید به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

 در بخشی دیگر از این نشست، امینی یکی از مهم‌ترین اهداف دیجی‌پی را حذف بروکراسی اداری و ساده‌تر کردن فرایند دریافت اعتبار برای همه افراد و کاربران توصیف کرد و افزود: «دیجی‌پی کار را برای فروشگاه‌های اینترنتی آسان‌تر کرده است. به این شکل که یک فروشگاه اینترنتی با عقد یک قرارداد با دیجی‌پی، به درگاه پرداخت بانک‌های مختلف دسترسی پیدا می‌کند.»

بنابر گزارش منتشر شده توسط دیجی‌پی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای خرید اعتباری یا همان اقساطی ثبت‌نام کرده‌اند که در نهایت به خرید بیش از ۲۷۰ هزار کالا به‌صورت اعتباری و توسط دیجی‌پی منجر شده است. امینی نیز تأکید کرد: «در حال حاضر دیجی‌کالا تامین و ارسال‌کننده کالاهایی است که به‌صورت اعتباری خریداری می‌شوند اما به‌زودی فروشگاه‌های اینترنتی دیگر نیز به لیست فروشگاه‌های دارای امکان خرید اعتباری با دیجی‌پی اضافه خواهند شد.»

بازگرداندن سریع وجه به خریدار در صورت انصراف یکی دیگر از سرویس‌های دیجی‌پی است که در این نشست به آن تأکید شد و مشخص شد که این اپلیکیشن در کم‌تر از یک سال بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال وجه به‌حساب کاربران منصرف از خرید بازگردانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.