راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نخستین گزارش رسمی و عمومی دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی بعد از دو سال نخستین گزارش رسمی و عمومی خود را به‌منظور ایجاد شفافیت در وضعیت عملکرد این مجموعه منتشر کرده است. تمام اطلاعات ارائه شده در ایران گزارش، بر اساس عملکرد دیجی‌پی در بازه زمانی ۱ دی ۹۸ تا ۳۰ آذر ۹۹ بوده و مبنای رشد در قیاس با مدت مشابه گذشته است.

دیجی‌پی از سال ۱۳۹۷ به‌عنوان بازوی فناوری مالی فعالیت خود را در دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین کسب‌وکار تجارت الکترونیک کشور، آغاز کرده است و در سه حوزه سوپراپلیکیشن و پلتفرم خدمات، خدمات پرداخت اعتباری، خدمات پرداخت و کیف پول به گروه‌های مختلف کاربران خدمت ارائه می‌دهد. دیجی‌پی بعد از دو سال، نخستین گزارش رسمی و عمومی خود را به‌منظور ایجاد شفافیت منتشر کرده است. این در حالی است که این مدت زمان برای ارائه گزارش عملکرد بسیار کوتا است. تمام اطلاعات ارائه شده در ایران گزارش، بر اساس عملکرد دیجی‌پی در بازه زمانی ۱ دی ۹۸ تا ۳۰ آذر ۹۹ بوده و مبنای رشد در قیاس با مدت مشابه گذشته است.


سوپر اپلیکیشن دیجی‌پی


خدماتی که دیجی‌پی در سوپر اپلیکیشن خود ارائه می‌دهد، شامل امور مالی روزمره مانند انتقال وجه (کارت به کارت و انتقال از کیف پول)، پرداخت قبوض، ‌خرید شارژ و بسته اینترنت، خرید بیمه، پرداخت عوارض جاده‌ای،‌ طرح ترافیک، کرایه تاکسی،‌ خیریه و… است. دیجی‌پی با بازپرداخت بخشی از وجه پرداخت شده به کاربر یا کش بک (Cash Back)، توجه ویژه‌ای به موضوع گیمیفیکیشن (Gamification) نشان داده است. کاربران با انجام تراکنش و یا از طریق بازی‌ها و جشجنواره‌های درون برنامه‌ای هدیه نقدی و امتیاز دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش عملکرد، دیجی‌پی بستر مینی اپ را برای کسب‌وکارهای آنلاین و یا کسب‌و‌کارهایی که هنوز به فضای آنلاین ورود پیدا نکرده‌اند، فراهم کرده است. براین‌اساس این کسب‌وکارها می‌توانند طی چند روز درگاه فروش خدمات یا کالا در دیجی‌پی فعال کنند. این فعالان نه‌تنها کسب‌وکار خود را در معرض دید کاربران دیجی‌پی قرار می‌دهند، بلکه از خدمات بازاریابی، پشتیبانی و زیرساخت‌های این سوپراپلیکیشن نیز بهره‌مند می‌شوند.

در واقع سوپراپلیکیشن دیجی‌پی پلتفرمی برای معرفی و فروش خدمات و محصولات تمام کسب‌وکارها در حوزه‌های مختلف است و هر کسب‌وکاری می‌تواند خدمت یا محصول خود را در قالب یکی از مینی اپ‌های دیجی‌پی، در این پلتفرم به کاربران عرضه کند. همچنین نکته جالب‌توجه این است که میانگین نسبت نصب کاربران فعال روزانه به کاربران فعال ماهانه سوپر اپلیکیشن ۲۱ درصد است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده که بیش از ۱ میلیون بار هم توسط کاربران نصب شده است.


خدمات پرداخت اعتباری


سرویس پرداخت اعتباری دیجی‌پی به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به معرفی ضامن، انواع کالا را اقساطی خریداری کنند. دیجی‌پی شیوه سنتی و پیچیده خرید اقساطی را که پیش‌ازاین در لیزینگ‌ها و بانک‌های کشور ارائه می‌شد، به کمک پلتفرم هوشمند و مقیاس‌پذیر خود، به راحت‌ترین روش خرید اقساطی تبدیل کرده است. در حال حاضر این امکان برای خرید اقساطی از دیجی‌کالا فراهم شده است و به‌زودی در سایر فروشگاه‌ها نیز قابل توسعه خواهد بود.

ارائه اعتبار خرید اقساطی از یک سو با افزایش قدرت خرید کاربران به رشد اقتصاد دیجیتال کمک می کند و از سوی دیگر با انجام فرآیند اعتبارسنجی آنلاین، بستر مناسبی برای شناخت و مطالعه رفتارهای مالی کاربران ایجاد می‌کند. علاوه بر این، دیجی‌پی با همکاری بانک‌ها و بازارگاه یا مارکت پلیس‌های (Marketplace) آنلاین، عملیات تسویه‌حساب را با فروشندگانی که با پلتفرم‌های آنلاین همکاری می‌کنند، در زمانی کوتاه‌تر انجام می‌دهد و با تأمین سرمایه در گردش برای فروشندگان به رشد فروش آنها کمک می‌کند. باتوجه ‌به اینکه دیجی‌پی سهم عمده‌ای در بازار خدمات اعتباری آنلاین (Lendtech) دارد، این گزارش وضعیت گویایی از کل بازار خدمات اعتباری آنلاین کشور ارائه می‌دهد.


کیف پول دیجی‌پی


 پرداخت با کیف پول دیجی‌پی، برای تمام پرداخت‌های درون برنامه‌ای ( In – App Purchase)، وب‌سایت‌های گروه دیجی کالا و قابل استفاده است و به دلیل اتصال به دیجی کالا، پرمصرف‌ترین و قابل خرج‌ترین کیف پول هوشمند ایرانی است. ویژگی اصلی کیف پول دیجی‌پی، پرداخت سریع و در عین حال امن است که درصد موفقیت تراکنش‌های آن، به مراتب بالاتر از سایر درگاه‌های پرداخت کشور است. مشتریان می‌توانند برای استفاده از خدمات کسب‌وکارها، کیف پول خود را در سوپراپلیکیشن دیجی‌پی شارژ کنند و به سرعت از خدمات کسب‌وکارهای مختلف استفاده کنند.

کسب‌وکارها نیز می‌توانند ازطریق APIهای کیف پول دیجی‌پی، امکان شارژ کیف پول را ازطریق حساب کاربری مشتری در وب‌سایت/سوپراپلیکیشن خود فراهم کنند. برای اولین بار در ایران، امکان فروش اشتراک خدمات کسب‌وکارهای مختلف به‌صورت دوره‌ای یا سابسکریپشن (Subscription) از طریق کیف پول دیجی‌پی ممکن شده است. با این قابلیت، هزینه اشتراک به‌صورت خودکار از کیف پول مشتری در دیجی‌پی پرداخت خواهد شد.

علاوه بر این، امکان برداشت خودکار از حساب بانکی (Direct Debit) نیز در کیف پول دیجی‌پی فراهم شده است و کاربر بعد از عقد قرارداد، بدون نیاز به شارژ کیف پول، می‌تواند از خدمات سابسکریپشن و همچنین پرداخت با کیف پول استفاده کند. هدف نهایی کیف پول دیجی‌پی ایجاد یک کیف پول یکپارچه بین کسب‌وکارهای آنلاین است که با خلق تجربه پرداخت امن و سريع ( One – click Payment) منجر به افزایش فروش کسب‌وکارهای آنلاین و رشد تجارت الکترونیک شود.


درگاه پرداخت هوشمند


درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی در لحظه، تراکنش‌ها را به نحوی بین بهترین درگاه‌های پرداخت بانکی توزیع می‌کند که شانس پرداخت موفق کاربران، به بالاترین میزان افزایش پیدا کند. این انتخاب هوشمند، بر اساس شاخص‌های اصلی کیفیت درگاه ازجمله درصد موفقیت پرداخت، خطای درگاه، مدت‌زمان پردازش عملیات پرداخت، مدت‌زمان پاسخگویی سرور و… به‌صورت آنلاین و خودکار انجام می‌شود. عملیات بازگشت وجه (Refund) دیجی‌پی نیز باتوجه‌به ارتباط مؤثر با درگاه‌های پرداخت بانکی و نگاه یکسان به آن‌ها، مانیتورینگ لحظه‌ای، توسعه محصول و طراحی اختصاصی باتوجه‌به نیازمندی کسب‌وکارها، از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین دیجی‌پی به کسب‌وکارهای آنلاین کمک کرده است که به‌جای عقد قرارداد با چندین درگاه پرداخت بانکی، تنها با یک قرارداد، از سریع‌ترین و کم خطاترین درگاه پرداخت کشور بهره‌مند شوند.


خدمات پشتیبانی دیجی‌پی


هدف مرکز پشتیبانی و عملیات دیجی‌پی، ایجاد تجربه‌ای کاملا آنلاین برای کاربران خدمات پرداخت اعتباری است. این تیم در تلاش است تا کاربران بتوانند فرآیند خرید اقساطی را به دور از پیچیدگی های معمول، همچون فرآیند خرید نقدی از فروشگاه های آنلاین انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.