راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین اقدامات بانک مرکزی در مورد قانون پایانه‌های فروشگاهی / 2.5 میلیون ترمینال غیرفعال شدند

 بانک مرکزی، ضمن صحت‌سنجی اطلاعات 4.7 میلیون ترمینال پذیرش و ارائه اطلاعات آن‌ها به سازمان امور مالیاتی، حدود 2.5 میلیون ترمینال را غیر فعال کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، این نهاد بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی، نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و این روند این با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد. 

به گفته مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، تاکنون اطلاعات 4 میلیون و هفتصد هزار کارت‌خوان و درگاه پرداخت که پیش‌ازاین در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود پس از تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

همچنین از بیستم دی‌ ماه، هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت، ابتدا ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبت‌نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است، دو میلیون و صدهزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی، غیرفعال یا کم تراکنش فاقد پرونده مالیاتی و 360 هزار کارتخوان به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پرونده مالیاتی، غیرفعال شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.