راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیاز مبرم به صنعت لندتک در ایران و نقش عمیق قسطا در این راستا

به منظور آسان‌سازی و تسهیل فرایند دریافت وام و اجتناب از مشکلات موجود جهت اعتبارسنجی متقاضیان در سیستم وام‌دهی سنتی نیاز به صنعت لندتک در ایران به شدت حس می‌شود و مجموعه قسطا با فراهم کردن امکان خرید از طریق اعتبار در سایت خود این نیاز را برطرف کرده است

در دنیای فعلی، فناوری و تکنولوژی همه عرصه‌های زندگی را احاطه کرده است و حوزه‌ مالی نیز از این قاعده مستثنا نیست. یکی از مباحث بسیار داغ و بحث‌برانگیز در حوزه‌ حسابداری و مالی مربوط به اخذ وام و سیستم‌های وام‌دهی است؛ اما آیا افراد با صنعت لندتک آشنا هستند؟ لندتک متشکل از دو واژه‌ Lend و Technology است که مربوط می‌شود به فرآیند وام‌دهی نوین، و صنعت لندتک در ایران نیاز مبرم مردم است که قسطا در این راستا نقش بسیار پررنگ و عمیقی ایفا کرده است.

در این مقاله سعی بر این شده است تا افراد با نقش صنعت لندتک در ایران و میزان اهمیت آن آشنا شوند.


وام، گره‌گشای مشکلات مالی


سال‌های زیادی است که افراد برای حل مشکلات مالی خود به دنبال راه‌حلی مناسب بوده‌اند و دریافت وام را به‌عنوان بهترین روش برای حل مشکلات خود می‌دانستند. درگذشته وام به شکل‌ها و روش‌های مختلف در دسترس افراد قرار می‌گرفت. به‌طور مثال با راه‌اندازی قرض‌الحسنه خانگی و پرداخت ماهیانه مبالغ تعیین‌شده، افراد مشکلات خود را در بخش کوچکی از جامعه به نام خانواده حل می‌کردند. یا اینکه برای دریافت وام به بانک‌ها و مؤسسات مالی مراجعه می‌کردند و پس از طی کردن فرایند دریافت وام و ارائه مدارک خواسته‌شده، مبلغ مشخصی را دریافت می‌کردند.

امروزه نیز به همان روال گذشته می‌توان از بانک‌ها، صندوق‌های قرض‌الحسنه و … وام گرفت با این تفاوت که با پیشرفت تکنولوژی و سیستم بانکداری الکترونیکی، این کار با مدیریت بهتر و سرعت بیشتری انجام خواهد شد؛ اما مشکلات متعددی در ارتباط با اخذ وام برای داوطلبان دریافت وام وجود دارد، در ارتباط با حل مشکلات موجود در این زمینه، صنعت لندتک نقش بسیار پررنگی ایفا کرده است، به‌خصوص در زمانی که شرایط موجود حکم می‌کند که افراد بخشی از نیازهای مالی خود را از طریق وام تأمین کنند. صنعت لندتک در ایران در حال حاضر یک نیاز بسیار اساسی محسوب می‌شود و قسطا با راه‌اندازی استارت‌آپ خود در حوزه لندتک توانسته است بسیار قدرتمند عمل کند.


مشکلات سیستم وام‌دهی


اگر فردی تا کنون تجربه‌ دریافت وام را داشته باشد، قطعاً می‌داند که اول باید ضامن داشته باشد. این یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که باعث می‌شود بسیاری از افراد علی‌رغم نیاز مالی و شرایط بد اقتصادی که دارند، حتی نتوانند وام بگیرند.

به‌طور کلی اگر فردی نیت دریافت وام داشته باشد، لازم است که به شعب مختلف بانک یا مؤسسات مالی به‌صورت حضوری مراجعه کند و پس از طی فرایند طولانی و پرهزینه و بسیار زمان بری، موفق به دریافت وام خواهد شد و مهم‌ترین دلیل آن عدم توانایی بانک‌ها و مؤسسات مالی در سنجش اعتبار دقیق مشتریان است. مسئولین برای اینکه بتوانند به متقاضیان دریافت تسهیلات، وام بدهند، لازم است که از طریق ضامن، فیش حقوقی، گواهی کسر اقساط و … اطمینان حاصل کنند که شخص از اعتبار کافی برای دریافت وام برخوردار است؛ که این موارد برای متقاضی مشکل‌آفرین است و بسیاری از افراد قادر به ارائه موارد خواسته شده نیستند.

صنعت لندتک در ایران می‌تواند این مشکل را حل کند. به این دلیل که صنعت لندتک توانسته است با استفاده از امکانات تکنولوژیکی و بهره‌گیری از امکانات هوش مصنوعی، پردازش تصویر، کلان داده‌ها، تکنولوژی بلاکچین و یادگیری ماشین شرایطی را فراهم کند که ارائه تسهیلات به متقاضیان بسیار آسان‌تر، امن‌تر و در کمترین زمان ممکن انجام شود.


لندتک چیست؟


به منظور حل مشکلات اعتبارسنجی در سیستم سنتی ارائه تسهیلات و حذف مراحل اضافه برای درخواست وام از جمله مراجعه حضوری به مراکز مالی از جمله بانک‌ها و …، پلتفرمی ارائه‌شده است که یک سیستم وام‌دهی دیجیتال است.

همانطور که گفته شد لندتک از ترکیب دو واژه‌ی Lend (وام) و Technology تشکیل شده است؛ یعنی یک سیستم پرداخت وام دیجیتال که اعتبارسنجی متقاضی در آن به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و هوشمند صورت می‌گیرد و در آن مستقیماً فرد وام گیرنده با فرد وام دهنده در ارتباط است. به این ترتیب فرایند دریافت وام تسهیل شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرد می‌تواند وام خود را دریافت کند.


صنعت لندتک در ایران، نیاز مبرم مردم


در شرایط اقتصادی فعلی، نیاز مردم به دریافت کمک‌های مالی بیشتر از قبل احساس می‌شود و به همین دلیل تعداد افرادی که نیازمند دریافت وام هستند نیز افرایش پیدا کرده است. با توجه به سیستم بانکداری و وام دهی موجود در کشور و مشکلاتی که پیش‌تر در ارتباط با فرایند دریافت وام گفته شده، استفاده از صنعت لندتک در ایران تا حد زیادی می‌تواند گره گشا باشد.


مزیت‌های لندتک


نیاز مبرم به صنعت لندتک در ایران حس می‌شود، به این دلیل که در کشور فرایند دریافت وام پروسه‌ای بسیار سخت و زمان‌بر است که لندتک با مزیت‌هایی که دارد می‌تواند این مشکل را حل کند. مزیت‌های لندتک عبارتند از:

  • امکان پذیره‌نویسی خودکار و آنلاین
  • کاهش مدت‌زمان لازم برای دریافت تسهیلات
  • اعتبار سنجی و احراز هویت دقیق افراد
  • امکان ارائه خرده تسهیلات
  • امکان شفاف‌سازی مقاصد دریافت وام و محل هزینه آن

مجموعه قسطا در این حوزه توانسته است بسیار خوش بدرخشد و با ارائه پلتفرمی که از صنعت لندتک بهره گرفته است، امکان دریافت امتیاز به‌صورت کاملاً دیجیتالی را برای علاقه‌مندان فراهم سازد و نیاز مبرم به صنعت لندتک در ایران را به طرز چشم‌گیری مرتفع سازد.


آشنایی با خدمت مجموعه قسطا در حوزه لندتک


قسطا در حقیقت یک سرویس درگاه اعتباری است که امکان خرید را از طریق اعطای اعتبار به کاربران برای آن‌ها فراهم کرده است. ویژگی بسیار جالب و منحصربه‌فرد قسطا این است که امکان خرید، نه تنها از فروشگاه‌های همکار قسطا، بلکه از دیگر فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی سراسر کشور نیز برای کاربران وجود دارد و مشتریان می‌توانند پس از انجام خرید از طریق اعتبار خود، پرداخت هزینه را به صورت اقساطی انجام دهند.

فرایند اعطای اعتبار به کاربران قسطا به این صورت است که هنگام مراجعه به این وب‌سایت یا هر وب‌سایت فروشگاهی دیگر برای خرید، اگر فردی بخواهد پرداخت هزینه را به صورت اقساطی از طریق قسطا انجام دهد، قسطا از صندوق اعتبارات خود، پس از انجام فرایند اعتبارسنجی مشتری، اعتباری را به وی اختصاص می‌دهد که سقف این اعتبار مشخص بوده و پس از آن مشتری، هزینه مشخص شده را به صورت ماهیانه و مطابق با قوانین و شرایط مشخص شده در قسطا، پرداخت می‌کند.

قسطا به منظور برآورده کردن نیاز صنعت لندتک در ایران امکان خرید تا سقف 20 میلیون تومان را با شرایط پرداخت اقساطی برای مشتریان فراهم کرده و سعی کرده است تا در شرایط اقتصادی نامناسب موجود، گامی مثبت در جهت بر طرف کردن مشکلات اقتصادی با بهره‌گیری از صنعت لندتک در ایران بردارد.


سخن پایانی


صنعت لندتک یک سیستم وام دهی دیجیتالی است که از طریق آن امکان دریافت وام برای متقاضیان به گونه‌ای فراهم شده است که فرد دیگر نیاز ندارد برای دریافت وام به بانک‌ها و صندوق‌های قرض الحسنه مراجعه حضوری داشته باشد و زمان زیادی را صرف تهیه و ارائه مدارک خواسته شده کند، چرا که صنعت لندتک با به کارگیری تکنولوژی و یک سیستم هوشمند اعتبارسنجی دقیق و احراز هویت دیجیتال، بسیاری از مشکلات سیستم‌های وام‌دهی سنتی را حل کرده است.

منبع قسطا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.