راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طرح پویش «نهال» باهدف تأمین تبلت برای تحصیل دانش آموزان کم برخوردار با حمایت نصر ایران و دیجی‌کالا ادامه دارد

با شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها دچار تغییر و تحولات جدی شدند. در این بین مدارس نیز از این قاعده مستثنا نبودند و با تعطیلی که داشتند تصمیم بر آن شد که برای ادامه تحصیل دانش آموزان، آموزش به‌صورت مجازی ادامه پیدا کند. این اتفاق برای بسیاری از دانش‌آموزان که خودشان یا یکی از خانواده‌شان به ابزار هوشمند دسترسی داشتند خبری خوبی بود که می‌توانند در خانه و از طریق اینترنت درس بخوانند اما برای بعضی از دانش آموزان در مناطق محروم خبر خوشایندی نبود به این دلیل که این دانش آموزان به خاطر عدم توان مالی برای تهیه تبلت یا گوشی هوشمند امکان تحصیل مجازی را نداشتند. طبق آماری که آموزش پرورش اعلام کرده است، بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز امکان دسترسی به ابزارها مورد نیاز برای کلاس‌های آنلاین را ندارند که در نتیجه از تحصیل بازمانده‌اند.

در این میان بسیاری از نهادهای خصوصی و دولتی با همکاری مردم با راه‌اندازی کمپین‌های متعددی توانستند تا حدودی به حل این معضل کمک کنند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم با راه‌اندازی طرح پویش نهال و با همکاری دیجی کالا و مشارکت مردمی در نظر دارد تا ۲۰ هزار تبلت برای دانش آموزان محروم از تحصیل فراهم کند. در این طرح افراد می‌توانند با مراجعه به صفحه اختصاصی پویش نهال در سایت دیجی‌کالا، کارت هدیه (۲۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان و ۱ میلیون تومان) مورد نظر خود را طبق روال معمول خریداری یا مبلغ دلخواه خود را به‌حساب اعلام شده واریز کنند.

دیجی‌کالا اعتباری که توسط کاربران خریداری‌شده و مبالغ واریزی را جمع‌آوری می‌کند و تبلت‌ها از طریق دیجی‌کالا یا واردکنندگان دیگر، تأمین خواهد کرد و هر تبلت خریداری‌شده با ثبت شماره سریال دستگاه به دانش‌آموزانی که اسامی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است اهدا می‌شود.

صفحه پویش در دیجی‌کالا تا پایان کمپین هر هفته به‌روز‌رسانی می‌شود که تا زمان تنظیم این خبر بیش از ۴۱۰ میلیون تومان اهدا و ۱۳۶ عدد تبلت خریداری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.