راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شاپرک در پاسخ به راه پرداخت: منتظر فراهم شدن محیط تست وب‌سرویس کد مالیاتی هستیم / ارائه خدمات بدون کد مالیاتی به پذیرندگان محال است

در حال حاضر هر متقاضی دریافت ترمینال، ابتدا باید به سامانه مؤدیان مالیاتی مراجعه و پس از وارد کردن اطلاعات خود، کد ره‌گیری مالیاتی را دریافت کند. سپس آن کد ره‌گیری را در فرم تقاضای ترمینال نزد پرداخت‌یار وارد و در نهایت ترمینال فعال را دریافت کند. اکنون وب‌سرویسی از سوی سازمان امور مالیاتی به شرکت شاپرک داده شده است که این فرایند را تسهیل می‌کند؛ درواقع با وجود این وب‌سرویس مرحله مراجعه غیرحضوری به سامانه مؤدیان مالیاتی حذف می‌شود و مستقیما در زمان تقاضا برای دریافت ترمینال، به‌صورت وب‌سرویس استعلام‌های لازم گرفته می‌شود و درصورتی‌که مدارک متقاضی مورد تایید باشد، کد ره‌گیری نیز برای او صادر می‌شود.

طبق پیگیری‌های راه پرداخت از شرکت شاپرک، بیش از یک هفته است که از سوی سازمان امور مالیاتی پروتکل وب‌سرویسی سمت شاپرک آمده است، منتها پیاده‌سازی آن مستلزم یکسری هماهنگی‌های دوباره با سازمان امور مالیاتی است؛ چراکه این وب‌سرویس نیاز به محیط تست دارد که این محیط تست در تعامل شرکت شاپرک با سازمان امور مالیاتی فراهم می‌شود؛ درواقع این محیط تست را سازمان امور مالیاتی باید فراهم کند. درنتیجه طبق گفته‌های شاپرک، کارهای فنی این وب‌سرویس توسط شرکت شاپرک انجام شده است و منتظر فراهم شدن محیط تست آن هستند.

شاپرک در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از پایان سال، شرکت‌های پرداخت‌یار می‌توانند از این وب‌سرویس استفاده کنند یا خیر، گفت: «این موضوع بستگی به زمان ایجاد محیط تست و انجام تست‌های لازم دارد؛ ولی در کل نباید آن‌قدر زمان ببرد.»

علاوه بر موضوع وب‌سرویس دریافت کد مالیاتی، پس از اینکه از تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۲۰ قرار شد ثبت پذیرندگان در سامانه جامع بدون کد مالیاتی غیرممکن شود، شائبه‌هایی پیش آمد که برخی از شرکت‌های پرداخت‌یار بدون کد مالیاتی به پذیرندگان ترمینال فعال ارائه می‌کردند. شاپرک در واکنش به این موضوع نیز به راه پرداخت گفت: «یک متقاضی پذیرندگی ترمینال از طریق پرداخت‌یارها بدون این که کد ره‌گیری مالیاتی گرفته باشد، به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند ترمینال فعال بگیرد؛ درواقع این موضوع محال است که اتفاق بیفتد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.