راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مؤمن واقفی: ورود ایران کیش به شاپرک 2 قدرتمند بود

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت: «در بحث شاپرک 2 ایران کیش اولین شرکتی بود که اعلام آمادگی کرد و هم‌راستا با شرکت خدمات، مسیر را طی کرد و آزمون‌ها را پشت سر گذاشت که در نتیجه ارتقای سوئیچ شکل گرفت.»

نوش‌آفرین مؤمن واقفی نماد یکی از زنان موفق در عرصه مدیریت حرفه‌ای در کشور است. در تیرماه سال جاری هم بنا بر تصمیم هیئت مدیره هلدینگ فناوری بانک تجارت، به‌عنوان مدیرعامل این مجموعه انتخاب شد.

در گفت‌وگوی که مومن واقفی درباره همکاری‌های اخیر ایران کیش و شرکت خدمات انفورماتیک و تعاملات اخیر با بانک تجارت صحبت می‌کند. مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت از حضور ایران کیش در شاپرک 2 می‌گوید و البته اتفاقاتی که در مباحثی مانند احراز هویت غیرحضوری، آسان پرداخت و … رخ داده است.

مؤمن واقفی در خصوص تجربه همکاری یک شرکت پرداخت با شرکت خدمات انفورماتیک گفت: «شرکت ایران کیش شرکتی است که همواره توانسته نقش پیشرو در فضای صنعت پرداخت کشور داشته باشد. طبیعی است که این نقش ویژه، شرکت‌های بزرگ را به همکاری با ایران کیش ترغیب می‌کند. شرکت خدمات انفورماتیک به‌نوعی پیمانکار بانک در بحث نگهداری مرکز سوئیچینگ است اما در حال حاضر این تمایل وجود دارد تا زمینه همکاری‌های بیشتری را فراهم کنیم.

انتخاب ایران کیش نیز در این زمینه به دلیل پیشرو بودن این شرکت در فضای بازار و طرح‌های نوآورانه‌ای است که می‌دانیم در یک سال اخیر همکاران ایران کیش با جدیت دنبال می‌کنند. به نظر می‌رسد این تعامل می‌تواند تحول خوبی را هم در صنعت پرداخت و هم برای بانک تجارت به‌عنوان یکی از سهامداران عمده ایران کیش رقم بزند.»

او در خصوص بحث شاپرک ۲ در این همکاری‌ها افزود: «در بحث شاپرک ۲، ایران کیش اولین شرکتی بود که اعلام آمادگی کرد و هم‌راستا با شرکت خدمات، مسیر را طی کرد و آزمون‌ها را پشت سر گذاشت که در نتیجه ارتقای سوئیچ شکل گرفت. در این زمینه هم‌افزایی بسیار خوبی وجود داشت، البته ورود اولین شرکت پرداخت در این زمینه نیز بار مسائل فنی قابل‌توجهی به سمت ایران کیش آورد؛ اما تیم این شرکت از عهده آن به‌خوبی برآمد. از سویی دیگر امیدواریم که بتوانیم این فضا پیشرو را با همکاری و تعاملی که با شرکت خدمات انفورماتیک داریم ادامه دهیم.»

مومن واقفی با اشاره به تعاملات ایران کیش با بانک تجارت تأکید کرد: «شرکت ایران کیش جدا از نقشی که به‌عنوان یک شرکت PSP در حوزه شبکه پرداخت دارد، نقش ویژه‌ای هم در گروه شرکت‌های فناوری هلدینگ بانک تجارت داشته، موضوعی که کمک قابل توجهی به ما در حوزه سرویس‌های ارزش‌افزوده خواهد کرد. با توجه به تجربه خوب و درواقع پتانسیل سرمایه‌های انسانی که در ایران کیش وجود دارد، این شرکت هم در نوآوری و هم در ارائه سرویس‌ها به‌صورت چابک، نقش خوبی را توانسته ایفا کند، این دو ویژگی نوآوری و چابکی برای بانک تجارت، خلق ارزش ویژه‌ای داشته است.»

او در خصوص بحث احراز هویت غیرحضوری در شرکت ایران کیش گفت: «یکی از ویژگی‌های خوبی که این شرکت در بحث احراز هویت غیرحضوری داشت، تولید صفر تا صد و بومی‌سازی این محصول بوده است. این ویژگی را خیلی از شرکت‌ها ندارند و عموماً از محصولات خارجی استفاده می‌کنند؛ اما در ایران کیش محصول بومی داریم که کار علمی خوبی هم روی آن صورت گرفته است. ایران کیش روی مباحثی مانند ETF و دارو پرداخت یا آسان خرید هم تعاملات بسیار خوبی با بانک تجارت انجام داد است. هر آنچه که وجود دارد ترکیب ایده‌های خلاقانه و به چابکی رساندن این ایده‌ها و تبدیلش به محصول است که همگی از ویژگی‌های بارز ایران کیش به شمار می‌آید.»

او در ادامه تصریح کرد: «بانک تجارت به‌واسطه پتانسیل‌هایی که در ایران کیش وجود دارد نگاه ویژه‌ای به این شرکت دارد و تاکنون پاسخ این نگاه ویژه را نیز به بهترین نحو گرفته است. در حوزه توسعه محصولات نرم‌افزاری از تجربه قبلی ایران کیش برای توسعه یکسری از محصولات استفاده می‌کنیم که با برند بانک تجارت عرضه خواهد شد اما در واقع از زحمات ارزشمند دوستان ایران کیش بهره می‌بریم.»

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت تصریح کرد: «واقعیت این است که مهم‌ترین مزیت رقابتی، ترکیب دو ویژگی نوآوری و چابکی است و اینکه محصولات نوآورانه را در حوزه فناوری‌های نوین در یک بازه زمانی کوتاهی به محصول می‌رساند. تبدیل ایده به محصول در زمان اندک و تجربه دوستان متخصص ایران کیش از جمله این مزیت‌هاست.»

او با اشاره به بازدید از واحد نگهداری و تعمیرات ایران کیش تاکید کرد: «کاری که در نگهداری و تعمیرات انجام می‌شود از دو جنبه خیلی مهم است. نخست اینکه در این واحد، خط تولید نگهداری و رفع اشکال پوزها را به وجود آوردیم؛ اما ویژگی مهم‌تر که می‌توانیم به آن اشاره‌کنیم بومی‌سازی دستگاه‌هاست.»

مؤمن واقفی در موردتوجه ویژه شرکت ایران کیش بر روی PG و عملکرد این شرکت در این خصوص گفت: «طبیعتاً آینده دستگاه‌های پرداخت به سمت درگاه‌های غیرحضوری و سرویس‌های موبایل پیش می‌رود. این سیاست از یک سال پیش موردتوجه ایران کیش هم بوده است. خوشبختانه ما می‌بینیم که بخشی از اهدافی که در این مسیر تعریف کرده بودیم محقق شده است. در IPG هم شاهد رشد ایران کیش بودیم که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. با بازاریابی و استراتژی‌های مشخص این حوزه مسیر طی می‌شود و فکر می‌کنم که ما سال آینده، سهم خیلی خوبی در بازار و در حوزه تراکنش‌های غیرحضوری داشته باشیم.»

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت در آخر در خصوص آینده ایران کیش در سال 1400 می‌گوید: «آینده ایران کیش قطعاً به وجود سرمایه‌های انسانی، مدیریت ارشدی که فضا را راهبری می‌کند و خوشبختانه هیئت‌مدیره همراهی که تمام تلاششان را برای بهبود روزافزون به کار می‌برند بستگی دارد. در حال حاضر این هم‌افزایی در داخل بانک وجود دارد و آن نوآوری و خلاقیتی که مستلزم حیات شرکت‌هایی مثل ایران کیش است نیز به‌شدت در این شرکت دیده می‌شود. من فکر می‌کنم که این شرکت به‌زودی می‌تواند بهترین جایگاه‌های در صنعت پرداخت کشور را از آن خود کند.»

منبع روابط عومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.