راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

زمرد بانک تجارت، هموار کننده مسیر کسب‌وکارهای فینتکی

همه خدمات بانکی اعم از خدمات تسهیلاتی، خدمات سپرده و دیگر خدمات بانکی روی فضای زمرد انجام می‌شود. به عنوان مثال افتتاح حساب، وثیقه‌سپاری، کارت‌به‌کارت، باز کردن حساب و دیگر خدمات بانکی از طریق یک اپلیکیشن روی گوشی موبایل انجام می‌شود.

پاندمی کرونا حرکت به سمت فعالیت‌های آنلاین را سرعت بخشید و بانک تجارت نیز در مسیر این حرکت جمعی تلاش خود را به کار بست تا با راه‌اندازی و مدیریت یک اکوسیستم زنده به دنیای بانکداری دیجیتال خرد ورودی منحصر به فرد داشته باشد. زمرد، اکوسیستم بانکداری دیجیتال بانک تجارت، آمادگی همکاری با استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای فینتکی را نیز اعلام کرده است. جزئیات و ویژگی‌های زمرد در نشست خبری عصر روز شنبه ۱۸ بهمن مورد بررسی قرار گرفت. از همین رو مشاور عالی مدیرعامل بانک تجارت، نماینده معاونت کسب‌وکار بانک تجارت و نماینده اداره برنامه ریزی و نظارت فناوری اطلاعات بانک تجارت با حضور در این نشست خبری به توضیح درباره ویژگی‌های اکوسیستم زمرد پرداختند.


احراز هویت دیجیتال در اکوسیستم زمرد


ناصر حکیمی، مشاور عالی مدیرعامل بانک تجارت و مدیر پروژه زمرد با ارائه توضیحاتی در این نشست خبری گفت: «زمرد یک اکوسیستم بانکی است که در فضای دیجیتال شکل گرفته است. یکی از ویژگی‌های اصلی زمرد این است که احراز هویت و شروع به کار مشتری کاملا در بستر دیجیتال انجام می‌شود و هیچ وابستگی به فضای فیزیکی ندارد.  مشتریان می توانند به اکوسیستم زمرد وارد شده و خدمات مورد نظر خود را از این طریق دریافت کنند.»

مدیر پروژه زمرد در ادامه توضیحات خود افزود:‌ «همه خدمات بانکی اعم از خدمات تسهیلاتی، خدمات سپرده و دیگر خدمات بانکی روی فضای زمرد انجام می‌شود. به عنوان مثال افتتاح حساب، وثیقه‌سپاری، کارت‌به‌کارت، باز  کردن حساب و دیگر خدمات بانکی از طریق یک اپلیکیشن روی گوشی موبایل انجام می‌شود. سیستم احراز هویت زمرد با استفاده از فناوری تشخیص چهره انجام می‌شود. دقت این فناوری در اکوسیستم زمرد ۹۹ و ۷ دهم درصد است. این در حالی است که دقت شناسایی و احراز هویت حضوری بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است.»


زمرد، سکوی ورود بانک تجارت به بانکداری دیجیتال


حجت مقیمی در ادامه این نشست خبری به نمایندگی از معاونت کسب و کار بانک تجارت با ارائه توضیحات تکمیلی پیرامون خدمات زمرد بانک تجارت گفت:‌ «زمرد در واقع سکوی ورود بانک تجارت به حوزه بانکداری دیجیتال است. در واقع پلتفرمی است که بانک تجارت برای بانکداری خرد و مشتریان این حوزه تدارک دیده است. زمرد منشا آثار بسیار زیادی خواهد بود. همچنین به نظر می‌رسد زمرد در واقع پازلی اسن که بانک تجارت برای ورود به حوزه بانکداری دیجیتال به دنبال آن بود.»

مقیمی در بخش دیگری از توضیحات خود پیرامون زمرد افزود:‌« تلاش ما بر این بوده است که مشتری بانک تجارت طیف قابل توجهی از نیازهای خود را فارغ از حضور فیزیکی از طریق ابزار موبایل روی این پلتفرم دریافت کند. در روند این سیستم سرویس‌های هسته‌ای مثل احراز هویت دیجتال و امضا دیجیتال وجود دارد. لایه بعدی سرویس های بانکی، بانک‌داری اجتماعی و خدمات ارزش‌افزوده مجموعه سرویس‌هایی است که بانک تجارت در زمرد ارائه می‌دهد.»

او با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بانک تجارت طی زمان‌بندی مشخص و تعریف شده سرویس‌های زمرد را ارائه دهد گفت: «بانک تجارت ورود خود را به بانکداری دیجییتال ریتیل با زمرد آغاز می‌کند. بسیاری از فینتک‌ها و استارت‌آپ‌ها می توانند از این خدمات بانک تجارت در کنار خدمات خود استفاده کنند. از همین‌رو هم‌افزایی این خدمات در کنار هم ارزش افزوده قابل توجهی را خواهد داشت.»


ارائه خدمات حضوری به شکل کاملا آنلاین


مجید تفاهمی به نمایندگی از اداره برنامه‌ریزی و نظارت فناوری اطلاعات بانک تجارت در بخش دیگری از این نشست خبری با افزودن نکته‌ای درباره شیوه طراحی این اکوسیستم گفت: «این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده که امکان اتصال تمامی افرادی که قصد دارند در این بستر سرویس ارائه دهند، پیش‌بینی شده و قابل انجام است. همچنین به مروز زمان این اکوسیستم تکمیل خواهد شد و بسیاری از خدمات بر روی این اکوسیستم قابل ارائه خواهد بود.»

تفاهمی با تاکید بر این موضوع که تلاش شده زمرد خدمات را کاملا غیر حضوری ارائه دهد گفت: «پاندمی بیماری کرونا منجر و فعالیت بیشتر کسب‌وکارهای دیجیتال شد و استفاده از خدمات غیرحضوری را رونق بخشید. بانک تجارت هم از این موضوع مستثنی نیست و پلتفرم زمرد هم بر همین اساس طراحی شده است. هدف ما در ارئه اکوسیستم زمرد، ارائه خدماتی است که پیش از این مشتریان به شکل حضوری دریافت می‌کردند.»

او با اشاره به ساختار طراحی این پلتفرم گفت: «کاربر بدون ایجاد تغییر و نصب جدید هر لحظه سرویس های به روز شده را دریافت می‌کند. احراز هویت و امضا دیجیتال با دقت بسیار بالا در این بستر انجام می‌شود. این پلتفرم به شکل جامع با ارائه خدمات پایه‌ای سرویس مناسب و مورد نیاز مشتریان را ارائه می‌دهد. همانطور که در جریان هستید بسیاری استارت‌آپ‌ها و فینتک‌ها در حوزه احراز هویت دچار مشکلاتی بودند و این سرویس این مشکلات را حل کرده است.»

20 دیدگاه
  1. محمد می‌گوید

    چرااین اپلیکشن زمرد دانلود نمیشه همش سرکاری هست

    1. ناشناس می‌گوید

      برای من هم دقیقا همینطور هست

  2. ناشناس می‌گوید

    باسلام، چطور باید زمرد بانک تجارت را نصب کنم؟

  3. ناشناس می‌گوید

    باسلام هر کاری میکنم اهراز هویتش درست در نمیاد

  4. م می‌گوید

    سلام چرااندروید7بایدباشه تاگوشی برنامه بازکنه.اگه امکانش هست اندرویدتغییربدید.ازکجاگوشی اندروید7پیداکنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.